ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
'Dün Beyrut'u öldürdüler'
'Dün Beyrut'u öldürdüler'
ABD'de Kovid-19'un bilançosu ağırlaşıyor
ABD'de Kovid-19'un bilançosu ağırlaşıyor
Sri Lanka'da genel seçim
Sri Lanka'da genel seçim
Türkiye genelinde en kapsamlı Kovid-19 tedbirleri denetimi yapılacak
Türkiye genelinde en kapsamlı Kovid-19 tedbirleri denetimi yapılacak

Oğuzhan SARI

YERLİ OTOMOBİL MESELESİ
11 Ocak 2020 Cumartesi

Uzun zamandır merakla beklenen, her şeyiyle Türkiye’nin otomobili olacak prototip geçen haftalarda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla tanıtıldı. Tanıtılmadan önce  zaten bir hayli merak konusu olan yerli otomobil tanıtımından sonra da bu sefer merak yerine tartışma konusu oldu.

Kimileri, tasarımından tutun da bahsedilen özelliklerine kadar yerli otomobil hakkında iyi düşünürken kimileri de başka marka/modellerle benzerliği, ingilizce menüye sahip olması (yerli ise neden ingilizce menü diye soranlar var), tasarımın İtalya’da yaptırılması gibi sebeplerle yerli otomobili eleştirdi.

Aslında yerli otomobil tartışması ülkemizde yeni bir tartışma değil. Son tanıtılan prototipte de atıf yapılan ‘Devrim’ arabalarından bu güne dek çeşitli denemeler olmuştu. Hâlâ ülkemizde kullanılan bazı modeller ise başka markaların altında Türkiye’de üretilmişti fakat her şeyiyle yerli bir otomobilin seri şekilde üretimi hiç bir zaman gerçekleşemedi.

Tanıtılan bu son prototipten önce de hükümet çeşitli zamanlarda yerli otomobilin prototipinin hazır olduğunu söylemişti ve hatta kamufle şekilde bir model de gösterilmişti. Gösterilen bu model de başka bir markaya ait bir araca benzemesinden ötürü yine çok tartışılmıştı. Sonuç olarak gösterilen o model üzerinden yapılan çalışmalar (ki yapılıp yapılmadığı da muallak) gerçek anlamda somutlaşamadan kayboldu gitti.

Aslında Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından da daha önce bu girişimin özel şirketler tarafından yapılması isteniyordu. Hatırlarsanız o günlerde de Erdoğan “5 babayiğit” ten bahsediyordu. Bu 5 babayiğit gayet tabii projeyi ortaklaşa yapmaları istenen 5 firmayı işaret ediyodu.

Tekrar günümüze dönelim. TOGG, yani Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun bizlere sunduğu prototip bu projenin daha ayakları yere basan, gerçekçi ve dolayısıyla daha inanadırıcı olduğunu gösteriyor tüm tartışmalara rağmen. Bunu söylememde gayet tabii kendimce sebeplerim var. Öncelikle karşımızda, en yüksek katılımla tanıtımı yapılmış bir prototip var. Bu sağlam bir adım bana göre. Bununla beraber ortada, halihazırda çeşitli araçları üreten ( BMC ve KARSAN gibi) firmalar da bu girişimin içinde bulunuyor. Girişimin diğer üyesi Zorlu Holding ise hâlihazırda elektrikli araçlar için Türkiye’de, Zorlu Energy Solutions (ZES) adıyla 24 ilde 100’den fazla şarj istasyonu kurmuş durumda ve kurmaya da devam ediyor.

Bunlarla birlikte TOGG’un CEO’su da hayli başarılı bir isim. Gürkan Karakaş ODTÜ mezunu, Almanya’da yöneticilik yapmış ve en iyi 100 yönetici arasında gösterilen bir figür olarak karşımıza çıkıyor.

Benim bu projeyi daha ciddi, önemli olarak görmemdeki sebeplerden biri de yerli otomobilin yüzde yüz elektrikli olarak üretileceğinin açıklanmasıdır. Peki bu neden önemlidir? 21 Eylül 2019 tarihli “Ulaşım Teknolojileri Hızla Değişiyor” adlı yazımda ihtiyaçlar ve değişen koşullarla beraber ulaşım teknolojilerin bugün geldiği ve gelecekte geleceği durumdan bahsetmiştim. Orada fosil rezervlerinin belli bölgelerde yoğun olduğunu, çevreye zararlı ve git gide de tükenen bir şey olduğundan da söz etmiştim. Malumunuz olduğu üzere ülkemiz de fosil yakıtların rezervi açısından fakir olması hasebiyle zaten bu konuda dışa bağımlıyız. Dünyada da alternatif yakıtların kullanımı konusunda yukarı doğru trend varken bizim yerli otomilde elektriği tercih edişimiz önemlidir.

Elektrik tercihi hem çevreye zararsız olması hem de birçok yöntemle bir çok şekilde üretilmesi ve fosil yakıtlara göre de daha ucuz olması açısından çok isabetli bir seçim kanımca.

Bahsetmeye çalıştığım tüm bu sebeplerden ötürü her şeye rağmen bugün önümüze konulan yerli otomobili olumlu, ciddi ve heyecan verici olarak görüyorum. Hiç bir çocuk emeklemeden, düşüp kalkmadan yürümeye ve koşmaya başlamaz. Elbette düşüp kalkılacak ve elbette koşmayı düşmeyi göze alanlar becerecekler.

Tabii ki her şeyin yeri ve önemi ayrıdır. Ülkemizde bu proje gibi heyecan veren olumlu gelişmeler olurken bir yandan da ekonomi gerçeği var. İkisi bir birine karıştırılmamalı, biri birine kurban edilmemelidir. Esen kalınız.  

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
YENİ MEDYA
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ III
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
1915 ÇANAKKALE KARA SAVAŞLARI’NIN İKİNCİ SAFHASI
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
TURİZMDE SON DURUM
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
ÜÇ SORU ÜÇ CEVAP
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
İSTANBUL SÖZLEŞMESİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
HİBRİT SAVAŞ VE TÜRKİYE
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
YAŞAMAK BAYRAMDIR
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
GENÇLER UMUDU NEDEN YURT DIŞINDA ARIYOR?
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
PANDEMİDE İKİNCİ DALGA ENDİŞESİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
65 YAŞ ÜSTÜNÜN PSİKOLOJİSİ
Esra SARI
Esra SARI
YAŞIYORSAK HALA UMUT VAR
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
ÖĞRENCİ EĞİTİM VE SORUNLAR
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
SOSYAL MEDYAYA NELER OLACAK?
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
HANGİ SEKTÖR NE KADAR KAZANDI?
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
VARLIK VE VAROLUŞ KARŞISINDA DOĞRU DÜŞÜNEMEME SORUNLARI
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
“BÜYÜK EKONOMİ”
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
MISIR SİLAHLI KUVVETLERİ: ESNAFAT-I ASKERİYE
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva