ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Ağır hasarlı ve yıkılacak evler için 41 bin lira destek
Ağır hasarlı ve yıkılacak evler için 41 bin lira destek
Libya hükümeti ateşkesi gözden geçirecek
Libya hükümeti ateşkesi gözden geçirecek
Depremzedelere 30 bin ton kömür dağıtılacak
Depremzedelere 30 bin ton kömür dağıtılacak
Esed rejimi ve Rusya sivilleri vurdu
Esed rejimi ve Rusya sivilleri vurdu
İdlib'den göç tüm hızıyla devam ediyor
İdlib'den göç tüm hızıyla devam ediyor

Şira Yıldız ASAN

YENİ YILDA SAĞLIKLI YAŞAMAK
3 Ocak 2020 Cuma

2020’nin ilk haftasından merhaba. Çoğumuz için yeni bir yıl yeni başlangıçlar anlamına gelir. Bazılarımız için bu daha sağlıklı bir yaşama merhaba demek olabilir. Yeni yılda sağlıklı yaşama adım atma kararı sadece sağlığı iyileştirmekle kalmayıp aynı zamanda ömür boyu takip edebileceğimiz kararlar listesine sahip olmamızı sağlayacaktır. 

“Sağlıklı gıdalar” tüketerek başlayabiliriz listemize. Sebzeler, meyveler, kabuklu yemişler, tohumlar, kepekli tahıllar ve balıklar gibi tüm yiyecekler, vücudumuzun en uygun düzeyde çalışması için ihtiyaç duyduğu çok sayıda besin içerir. Yeni yılda sağlıklı yaşam önerileri arasında yemek listemize sevdiğimiz yiyecekleri de eklememizi öneririm. 

Kararlar listemize “çok hareket” etmeyi ikinci sırada ekleyebiliriz. Hepimizin sevdiği uzun oturmak ve miskinlik yapmak sağlığımız üzerinde çoğu zaman olumsuz etki yaratabiliyor. Daha az oturmak için çözümler üretmek aslında hiç de zor değil. Kısa yürüyüşlerle başlayabiliriz yeni yıla. 

Listemizin üçüncü sırasında “şekerli içecekleri” kesmek yer alabilir. Şekerli içecekler obezite, yağlı karaciğer, kalp hastalığı, insülin direncinin artmasına sebebiyet vermektedir. Şekerli içeceklerden vazgeçmek o kadar da zor değil. Bunun için kendi içeceklerimizi kendimiz hazırlayabiliriz örneğin. Sevdiğimiz meyve ve sebzelerden karışım hazırlayıp sağlıklı beslenebiliriz. 

Listemizin dördüncü sırasında “düzenli uyku” olabilir. Uyku, genel sağlığın önemli bir parçasıdır ve uyku yoksunluğu ciddi sonuçlara yol açabilir. Örneğin, uyku eksikliği kilo alımı, kalp hastalığı ve depresyon riskimizi artırabilir. Yeni yılda sağlıklı yaşam listemizde “düzenli uyku” listemizin en önemlileri arasında yer almalıdır. İnsanların yeterince uyumamasının birçok nedeni vardır, bu nedenle uyku miktarını ve kalitesini artırmanın en iyi yollarını belirlemek yaşam tarzımıza odaklanmamız önemlidir. Yatmadan önce ekran süresini kısaltmak, yatak odamızdaki ışık kirliliğini azaltmak, kafeini kısmak ve makul bir saatte yatmak, uyku kalitemizi artırabilir. Düzenli uyku bize sağlıklı bir yaşam ve sağlıklı bir gün geçirmemize neden olur. 

Listemizin beşinci sırasında düzenli “spor yapmak” olmalıdır. Çoğu insan güçlenmeye, kas yapmaya başlasa da, çoğunluk yeni alışkanlıklarını kalıcı bir alışkanlık haline getirmiyor ve yaptıkları spordan çok çabuk vazgeçip satın aldıkları pahalı yıllık üyelikleri iptal edemiyorlar. Yeni yılda sağlıklı yaşamımız arasında spor yapmak bu kez tekrar deneyebileceğimiz bir öneri olmalı. Kendimize ait bir haftalık liste hazırlayıp, evde veya spor salonunda belli gün ve saat aralıklarında uygulayabileceğimiz egzersizler yaparak vakit geçirebiliriz. 

Listemizin altıncı sırasında “kendimize zaman ayırmak” yer alabilir. Aslında bu sağlığımız ve mutluluğumuz için zorunludur. Bu özellikle ebeveynler için geçerlidir çünkü pek çok kişi kendisine dikkat edemeyebilir dolayısıyla vakitsizlikten ve yorgunluktan dolayı psikolojik olarak olumsuz etkilenebilir. Yoğun programlara ve sınırlı süreye sahip insanlar için, kendi kendine bakmaya karar vermek biraz planlama ve çaba gerektirebilir. Sıkça banyo yapmak, en sevdiğiniz haftalık yoga dersine katılmak, kendiniz için sağlıklı bir yemek hazırlamak, oje sürmek, dans dersine katılmak, tiyatroya gitmek, bir kahve içmek, doğada yürüyüşe çıkmak veya fazladan bir saat uyumak anlamına gelebilir. Listemizin yedinci sırasına “evde yemek yapmayı” ekleyebiliriz.

Araştırmalar, evde daha fazla yemek pişiren insanların, hareket halindeyken daha fazla yemek yiyen insanlardan daha iyi diyet kalitesine ve daha az vücut yağına sahip olduğunu gösteriyor. Evde yemek yapmak dışarıda yemek yemekten daha sağlıklıdır ve kendinize zaman ayırmanız keyifli bir vakit geçirmeniz açısından faydalıdır. Evde yemek yapmayı sık sık uygularsak hem maddi hem manevi olarak daha mutlu hissederiz. 

Listemizin sekinci sırasına “tatil yapmayı” ekliyorum. Tatil yapmak kısa bile olsa stres seviyemizi azaltacak ve bizi iyi hissettirecektir. 

Listemizin dokuzuncu sırasında  “yeni hobiler edinmek” yer alabilir. Yeni yılda sağlıklı yaşamak için yeni hobiler deneyebilir ve bu yılı farklı geçirebiliriz. Bununla birlikte, araştırmalar, sevdiğimiz bir hobiye katılmanın daha uzun ve daha sağlıklı bir yaşam sürmemize yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Listemizin son sırasında ise “telefonda, sosyal medyada, televizyon önünde bilgisayar ve tablet karşısında daha az vakit geçirmek” olmalı. Aslında birçok kişi iş ve eğlence için telefonlarına ve bilgisayarlarına güveniyor. Bununla birlikte elektronik cihazlarla özellikle sosyal medyayada çok fazla zaman harcamak; bazı çalışmalarda depresyon, kaygı ve yalnızlık ile bağlantılı olduğunu göstermiştir. Bunun yerine “Yeni Yılda” dışarıda daha fazla zaman geçirmeye ne dersiniz? Stresinizi azaltarak, ruh halinizi yükselterek ve hatta kan basıncınızı düşürerek sağlığınıza katkıda bulunabilecek dışarı aktiviteleri yapabilirsiniz. Her gün dışarıda biraz zaman geçirmek sağlık önerileri arasındadır. Bu iş yeriniz ve eviniz dışında yarım saat bir parkta oturmak dahi olabilir. 

2020 hoş geldin.. Bu yıl gazetede 3. yılım olacak ve sizlerle gene  muhteşem bir yıl geçirmeyi diliyorum, haftaya kadar sevgiyle. 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Zekeriya Erdoğan 3 Ocak 2020 Cuma  22:42

Elinize emeğinize yüreğinize sağlık güzel insan daha nice güzel yazılar yazmanız dileğiyle hayırlı seneler diliyorum...

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
GÜNDEM BELİRLEME
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
KÜRESEL PİYASALARDA “VİRÜS” ETKİSİ
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE YİYİP NE İÇİYORUZ BİZ?
Esra SARI
Esra SARI
TEKNOLOJİ İLERLEDİ BİZ YALNIZLAŞTIK
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE NE KADAR KAYITSIZ KALINACAK
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
YENİ TRUMP DOKTRİNİ 'SUİKASTLA ÖN ALMA'
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
24 OCAK KARARLARI
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
İZ BIRAKANLAR
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
E-TİCARET NEDİR? NASIL YAPILIR?
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
HAYATA UMUTLU VE MUTLU BAKABİLİRİZ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
KENDİNE VE TOPLUMA YABANCILAŞMA
Büşra Çinkaya
Büşra Çinkaya
‘‘CAM ADASI’’ MURANO
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
GELİR EŞİTSİZLİĞİ İÇİN YENİ BİR REÇETE GEREK
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
BERLİN KONFERANSI
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
ORTADOĞU’DA ESKİ PROBLEMLERE YENİ KARTLAR DAĞITILIYOR
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
AYARSIZ HESAPLAR
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
SEVGİ VE PAYLAŞMAK ÜZERİNE...
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Hatice Karataş
Hatice Karataş
HAYAT KISA KUŞLAR UÇUYOR
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva