ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Evde kalanlar için etkinlik önerileri
Evde kalanlar için etkinlik önerileri
ABD Uzay Kuvvetleri ilk roketini fırlattı
ABD Uzay Kuvvetleri ilk roketini fırlattı
Ayasofya'nın akustiği kayda alındı
Ayasofya'nın akustiği kayda alındı
Karantinadaki öğrenciye doğum günü sürprizi
Karantinadaki öğrenciye doğum günü sürprizi
Koronavirüse karşı 'Dezenfekte Tüneli'
Koronavirüse karşı 'Dezenfekte Tüneli'

Büşra Çinkaya

TÜKETİM KÜLTÜRÜ İNSANLARI
27 Şubat 2020 Perşembe

Günümüz tüketim toplumu insanı, ihtiyaçtan çok sürekli satın alma isteğine sahip. Bu satın alma duygusuyla birlikte kişiler sürekli tüketme eğilimindedirler. Öncelikle ‘tüketim nedir’ bundan bahsetmek istiyorum. 

Türk Dil Kurumu sözlüğünde tüketim, üretilen veya yapılan şeylerin kullanılıp harcanması, üretim karşıtı olarak tanımlanmaktadır. Tüketici ise üretici karşıtı olan, mal ve hizmetlerden yararlanan, satın alıp kullanan, tüketen kimse şeklinde tanımlanmaktadır.

Tüketim kültürü sürekli tüketmek anlayışı üzerine kurulmuştur. Günümüzde insanlar önüne geçilemez bir satın alma tutkusu içerisinde. İhtiyaçtan çok bir şeylere sahip olmak ve satın aldığı şeyle mutlu olma isteğiyle hareket ediyorlar. Bir ürüne sahip olduktan sonraki yaşadığı mutluluk- haz anlık ve geçicidir.Kişi bu duyguyu yeniden yaşamak için tekrar satın alır ve durum sürekli devam eder…

Yetinen toplumdan tükettikçe anlam bulan her şeyi isteyen topluma dönüşüm söz konusudur. Özellikle tüketim kültürünü tetikleyen, insanları tüketime yönlendiren araçların başında medya ve reklamlar gelmektedir.

Gelişen reklam dünyası kişinin ihtiyacı olmadığı halde bir ürünü satın alması için değişik ve sıra dışı pazarlama teknikleri kullanmaktadır. Örneğin bilinçaltı pazarlama dediğimiz bir pazarlama tekniği var.

 Bilinçaltı pazarlama dünyanın en etkili pazarlama tekniklerinden biridir. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin dışında çok farklı teknikler geliştirmişlerdir. 

Bilinçaltı pazarlama, medya araçlarını da kullanarak tüketiciye fark ettirmeden, kişinin satın alma kararlarını etkileyen bilinçaltına yönelik pazarlama tekniklerini içermektedir. 

İnsanları tüketime yönlendirirken kitle iletişim araçları, sosyal medya, e-alışveriş siteleri, kredi kartları, bankalar gibi birçok araç kullanılır.

Tüketici istese de istemese de sürekli reklamlara maruz kalmaktadır. Örneğin en basiti bir ortamda satın alınabilecek bir üründen bahsettiğimizde telefonumuzda hemen o ürünün reklamlarıyla karşılaşıyoruz bu durum ‘acaba telefonlarımız dinleniliyor mu?’ sorusunu akla getiriyor. Evet bence dinleniyoruz.

 Her ne kadar konunun uzmanı olmasam da telefonumuza indirdiğimiz uygulamalar üzerinden internette yaptığımız aramalar, konuştuğumuz konular, ilgi alanlarımız, girdiğimiz internet sitelerine verilen çerez bilgilerimize anında ulaşılıyor ve bazı firmalara satılıyor. Ve maalesef 7/24 maruz kaldığımız reklamlar tüketiciyi sürekli bir şeyleri satın almaya yönlendiriyor.

Günümüzde tamamen engel olunamayacak bu durum tüketim kültürü insanlarını ihtiyaçtan fazlasını almaya, sürekli tüketime yönlendirmeye devam edecektir. 

Kapitalist sistemin bu dayatmasına bizler toplum olarak ancak daha çok üreterek, bilinçli tüketerek, tasarruf yaparak bu duruma karşı gelebiliriz ve gelmeliyiz de. 

Mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle…

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
KÜRESEL SALGIN GÜNLERİNDE ULUSAL KORUMA
Hatice Karataş
Hatice Karataş
SOKAĞA ÇIKMADAN EVDE NELER YAPABİLİRİZ?
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
YÜZDE 5 BÜYÜME HAYAL OLDU
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
KORONAYLA İYİLEŞMEK
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
GSM ŞİRKETLERİ NEYİ BEKLİYOR?
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
HAYAT EVE SIĞAR MI?
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
İNSANLIĞI TEHDİT EDEN EN BÜYÜK TEHLİKE ‘ENTEGRİZM’ VE ROGER GARAUDY.
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
HERKESE İHTİYAÇ DUYULDUĞU GÜNLERİ YAŞIYORUZ
Esra SARI
Esra SARI
SİGARA VE TÜTÜN BAĞIMLILIĞI SORUNU
Hüseyin Alpaslan
Hüseyin Alpaslan
İKİ ŞEHİT
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
HİZMET SEKTÖRÜ DURMA NOKTASINDA
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
PAKET
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
M-4 KARAYOLUNDAKİ SALDIRIYI HANGİ ÖRGÜT YAPTI?
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
KENDİMİZLE ZAMAN GEÇİRMEYİ ÖĞRENEMEDİK
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
İNSANLIK SONA DOĞRU MU KOŞUYOR?
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
EVDE KAL TÜRKİYE
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
SALGIN TÜM SEKTÖRLERİ ALT ÜST ETTİ
Büşra Çinkaya
Büşra Çinkaya
KORONAYA KARŞI KOLONYA
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva