ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR








'Türkiye eğitimdeki yatırımlarla örnek oluyor'
'Türkiye eğitimdeki yatırımlarla örnek oluyor'
Türk gemisine tacize engelleme
Türk gemisine tacize engelleme
Eski hakime FETÖ üyeliğinden ceza
Eski hakime FETÖ üyeliğinden ceza
Bütçeden en yüksek pay Hazine ve Maliye Bakanlığının
Bütçeden en yüksek pay Hazine ve Maliye Bakanlığının
'İş gücüne katılım oranı en yüksek seviyede'
"İş gücüne katılım oranı en yüksek seviyede"

Şira Yıldız ASAN

SONBAHAR DEPRESYONU
5 Ekim 2018 Cuma

Sonbahar denince aklımıza gelen ilk şey “hüzün” oluyor. Doğanın tazelendiği, tatillerin yapıldığı, açık havada uzun saatler geçirilen güneşli günlerin ardından sonbaharın gelmesiyle birlikte gündüzler kısalmaya, hava sıcaklığı düşmeye ve yapraklar dökülmeye başlıyor. Doğadaki bu değişim de bizleri etkiliyor ve mevsimsel depresyona adeta davetiye çıkarıyor. Şöyle ki, iç dünyamız da bazen dış dünyaya uyar ve tıpkı onun gibi bu hüzün mevsiminin etkilerini yaşar. Sonbaharın gelişiyle birlikte birçok kişide hüzün artar ve enerji kaybı olur. Bazen insan yataktan bile kalkmak istemez ve aslında yaşamla mücadele gücü azalır. Özellikle mevsimsel depresyonun görülme sıklığı sonbaharla başlayıp kış sonuna kadar en yüksek oranlara ulaşır. Yağışlı ve bulutlu hava şartları nedeniyle güneş ışığının eksikliği beyinde mutluluk hormonunun azalmasına sebep olur.


Vücudun biyolojik ritmini ayarlayan melatonin hormonu güneş ışınları azaldığında, geceler uzun gündüzler kısa olduğunda daha çok salgılanır. Gün ışığı azaldıkça beyinde yüksek miktarda üretilmeye başlayan melatonin hormonu insan vücudunda enerji düşüklüğü, yorgunluk ve isteksizliğe neden olur. Ayrıca beyindeki kimyasal maddelerden birisi olan serotonin (mutluluk) hormonu sonbaharda güneş ışınlarının azalması nedeniyle düşer ve bu durum da depresyona neden olabilir.
Sonbahar depresyonu sadece mevsimsel değişikliklerden kaynaklanmayabilir. Kişi daha önce depresyon yaşadıysa ya da genetik bir yatkınlığı varsa mevsimsel depresyon yaşama ihtimali artar. Depresif duygu durumu, kaygı ve endişe genellikle kadınlarda erkeklere nazaran daha sık görülür. Bu nedenle sonbahar depresyonunun kadınlarda daha sık görüldüğünü söyleyebiliriz.Sonbahar depresyonunun belirtileri çoğunlukla uyku bozuklukları, iştahta artma ya da azalma, isteksizlik, yaşamdan zevk alamama, canlılıkta ve enerjide azalma, sinirlilik, huzursuzluk, umutsuzluk, iç sıkıntısı, ağlamalar, suçluluk düşünceleri olabilir.
Peki, sonbahar depresyonundan korunmak için neler yapabiliriz?

Egzersiz yapmak;
Düzenli yapılan egzersizin başta mikrobik hastalıklar olmak üzere birçok hastalığa yakalanmayı engelleyici faydası var. Eğer egzersize ayıracak zamanımız yoksa alışverişe yürüyerek gidebilir, asansör yerine merdiven kullanabiliriz. Üstelik dışarıda serin havada yapacağımız egzersiz, bize daha çok kalori yaktıracak ve soğuğa dayanıklılığımızı artıracaktır. Mevsimsel ısı farkına uyum sağlamak için haftada en az 3 gün dışarıda 30-40 dakika yürümeye çalışalım. Egzersiz ayrıca vücutta mutluluk hormonu ve ağrı kesici madde üretimi sağlayarak mevsimsel depresyon riskini de azaltır.

Doğru beslenmek;
Gün ışığının eksikliği vücutta ‘mutluluk hormonu’ üretimini düşürdüğü için daha çok karbonhidratlı yiyeceklere yöneliyoruz. Dolayısı ile daha çok tatlı, hamur işleri, makarna veya pilav yemeye başlıyoruz. Aslında kilo aldıran besinlerden uzak durup daha çok antioksidanlarla dolu, düşük yağlı mevsimsel gıdalar tüketmemiz gerekiyor. Kolay hastalanmamak için faydalı bakteri içeren (probiyotik) doğal yoğurt, sarımsak, soğan, sirke ev yapımı turşu, boza, kefir, şalgam, bol taze koyu yeşil, koyu kırmızı, mor renkli sebzeler, sarımsak, soğan ve C vitamini içeren narenciye tüketmeye çalışalım. Limon, zencefil, tarçın, doğal bal tüketimi bağışıklık sistemimizi de güçlendirecektir. Mikrobik hastalığa yakalandığımızda da yüksek oranda C vitamini içeren besinlerin yanında tavuk suyu çorba, tarhana, balık, et, sakatat, yoğurt kısacası protein ağırlıklı beslenmemiz iyileşmemizi hızlandıracaktır.

Doğru uyku uyumak;
Bağışıklık sistemimiz ortalama 7-8 saat kadar kesintisiz uykuya ihtiyaç duyuyor. Her gece mümkünse hep aynı saatte yatmaya çalışalım ve gece 11’den sonraya da kalmamaya özen gösterelim.

Sosyal yaşantımızı dengede tutmak;
Sosyal yaşamımızı keyifli hale getirelim. Hobiler edinelim arkadaşlarımıza vakit ayıralım. Sosyalleşmek sevdiğimiz insanlarla vakit geçirmek kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlayacaktır.
Sonbaharı yaşamak güzeldir aslında. Rengarenk dökülen yaprakları seyretmek, sokakta yürürken ateşte pişen kestane kokusunu almak, taze çekilmiş mis gibi kokan sıcacık bir filtre kahveyi yudumlamak, üşümüş bir şekilde iyi müzik çalan sıcacık bir kafeye girip tarçınlı bir salep içmek, evde camın önünde oturup yağmuru izlerken fırınınızdan yeni çıkmış sıcacık kurabiyeyi yemek, sevdiğinizle o puslu havada evde film izlemektir aslında sonbahar.. Sonbahar mevsimlerin en samimisidir aslında..


Her ne kadar kendin ile baş başa kalmanın, yalnızlığın, hüznün mevsimi de olsa sonbahar, orada bulacağınız aşkların en romantiği olacaktır, çünkü en romantik mevsimdir sonbahar. Rengarenk sokaklarda el ele yürüdüğünüz mevsimdir. Keyfini sürebildiğiniz bir hüzündür sonbahar. Hüznün içinde keyfi bulanların mevsimidir sonbahar. O zaman haydi sonbaharı yaşamaya…
Haftaya buluşmak üzere.. Romantizmin tavan yapacağı bir sonbahar olsun herkes için.. sevgiyle kalın..

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 5 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Besime ESEN 6 Ekim 2018 Cumartesi  14:50

Yazinla icim isindi su serin sonbaharda Her zamanki gibi sanki okudukca stres atiyorum Kendimi iyi hissediyorum

Yorumu oyla      0      0  
Aytül saatçioÄŸlu 5 Ekim 2018 Cuma  18:34

Ne g?zel yazm??s?n?z te?ekk?rler

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
BAŞLARKEN
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
YALNIZLIK ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
POLİSİYE TEDBİRLERLE ENFLASYON DÜŞER Mİ?
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
SANAYİ ÜRETİMİ VE ÜÇÜNCÜ ÇEYREK BEKLENTİLERİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
ABD-ÇİN MÜCADELESİ VE DOĞU TÜRKİSTAN SORUNU
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
TAKIM OYUNU
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
ALDIĞIMIZ ÜRÜNÜ DENETLEYECEĞİZ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
KADIN
Gülçin KARLI
Gülçin KARLI
SONBAHARIN TADINI SİNEMADA ÇIKARMAK İSTEYENLERE…
Halil YATAR
Halil YATAR
ENFLASYONLA MÜCADELE...
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
HAZRETİ MUHAMMED’İN ÜNİVERSİTESİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
HAYATINIZI SADELEŞTİRİN
Esra SARI
Esra SARI
BİRTAKIM KÜÇÜK ÖNLEMLER BİZİ GRİPTEN KORUR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
BUĞDAYIN İYİ YETİŞMESİNE ENGEL, ZARARLI OTLAR DEĞİL, ÇİFTÇİNİN İHMALİDİR
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
YENİDEN "MİSAK-I İKTİSAT"
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
HER TÜRK ASKER DOĞAR
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva