ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'nin Kovid-19'la mücadelesinde son durum
Türkiye'nin Kovid-19'la mücadelesinde son durum
Beşşar Esed ve eşi Kovid-19'a yakalandı
Beşşar Esed ve eşi Kovid-19'a yakalandı
Myanmar'da 3 protestocu öldü
Myanmar'da 3 protestocu öldü
Evlat nöbetine bir aile daha katıldı
Evlat nöbetine bir aile daha katıldı
Zonguldak'ta ekmek zammı durduruldu
Zonguldak'ta ekmek zammı durduruldu

Oğuzhan SARI

RÜZGAR TERSİNE DÖNDÜ
13 Şubat 2021 Cumartesi

Tüm dünyada Kovid-19 Salgını’nın baş göstermesi otomobil üretiminde duraklamaya sebep olmuş, buna Türk lirasının değer kaybetmesi de eklenince otomobil fiyatlarında belirli bir yükseliş kaydedilmişti. Tabii  bu durumdan fırsatçılar da yararlanarak normal fiyatların üzerine 5-10 koyuyorlardı.

Özellikle sıfır araç bulmakta güçlük çeken müşteriler ikinci el otoya yönelince, burada da fiyatlar yükselmeye başlamıştı. İlginçtir ki fiyatlar ne kadar yükselirse yükselsin satışlar da bir o kadar artıyordu. Bu artışın ana nedeni ise; müşterilerin ileriki dönemde fiyatların daha da yükseleceğini ön görüp, fırsatı kaçırmayıp tez elden bir otomobil alma isteği olarak gösteriliyordu.

Dolayısıyla her ay ekonomi haberlerinde ikinci el oto pazarının giderek büyüdüğünü ve satışların arttığını görüyorduk.

Bu durum hemen hemen bir sene boyunca bu şekilde devam etti.  Fakat bu günlerde rüzgarın tersine döndüğünü görmek mümkün. Öyle ki; Indicata'nın verilerine göre ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar, bu yılın ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 28,49, bir önceki aya göre de yüzde 10,50 azalırken, araç fiyatları da önceki aya kıyasla ortalama yüzde 1,4 geriledi.

Bu durumun ana sebepleri de öncelikle sıfır araç üretimindeki toparlanmayla birlikte otomobil üreticilerin yeni modellerini ülkemize göndermesi, ekonomideki belirsizliğin bir nebze olsun dinmesi ve bununla birlikte müşterilerin artık bu fahiş fiyatlardan yılması oldu diyebiliriz.

Araç satışlarına geri dönecek olursak; aynı raporda (Indicata'nın verileri) yer alan verilere göre segment bazında en çok satan 33 bin 734 adetlik satış ve yüzde 40,5'lik payla C segmenti oldu. C segmentinden sonra en fazla satış yüzde 21,7 pay ve 18 bin 45 adetle B segmentinde kaydedildi.

Marka bazında ise ilk üç yine değişmedi. İkinci el online pazarda, bu yılın ocak ayında da en çok tercih edilen otomotiv markaları Volkswagen (VW), Renault ve Ford oldu. İnsanlar ikinci el otomobil alırken özellikle hızlı şekilde tekrar satılabilmesini de göz önünde bulundururlar. Araç, satışa sunulduğunda ne kadar hızlı şekilde elden çıkarılırsa o kadar makbuldür bir anlamda. Bazı markalar da bu açıdan diğerlerinden daha öndedir ve dolayısıyla daha çok tercih edilir. Online pazarda, Türkiye pazarı satış hızı ortalama 78 güne çıktı. En hızlı satılan marka 66 günle Fiat, en yavaş satılan ise 93 günlük satış hızıyla Mercedes-Benz oldu. İkinci el araç satışlarını ekonomideki gidişat ve sıfır araç üretimi belirleyecek gibi görünüyor ileri günlerde de. En azından araç üretiminin arttığını göz önünde bulundurursak hem sıfır araçta hem de ikinci el otoda fiyatların daha da düşmesi olası. Tabii bu tahmin gidişatın bu şekilde devam edeceğini kabul ettiğimizde gerçekleşebilir. Zamanla hep birlikte göreceğiz…

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle, esen kalınız.

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
GRAMAJ HİLELERİ
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
ELİM HELİKOPTER KAZASI ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
PANDEMİDE GAZETECİ OLMAK
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
KONTROLLÜ NORMALLEŞME
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
NORMALLEŞME VE ENFLASYON
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
TAŞKAFA KAMİL
Murat BALCI
Murat BALCI
ÇİN AŞISINDA FATURA SALVOLARI
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
ALLAH’IN KULLARI, NEFSİN KULLARI
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
TOKSİK ANNE BABALAR
Esra SARI
Esra SARI
HAREKETSİZ YAŞAMAYA ALIŞTIK VE ŞİŞMANLADIK
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
SÖMÜRGECİLİK TARİHİ-III: FRANSIZ SÖMÜRGECİLİĞİ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
SALGINA RAĞMEN
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
GELECEĞİN PLANLANMASI VE GENÇLER
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
ERMENİSTAN’DA GÜÇ MÜCADELESİ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
SALGIN GENÇLERİ KARAMSARLIĞA SÜRÜKLEDİ
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
UZAKTAN EĞİTİMİN YÜZ YÜZE SINAVLARI
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
SUYU VERİMLİ KULLANMAK
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ XII (İYİNİN VE KÖTÜNÜN TESPİTİ)
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva