ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'yle hesabı olan herkes 31 Mart'ı bekliyor
Türkiye'yle hesabı olan herkes 31 Mart'ı bekliyor
Başkentte belediye otobüsünde yangın
Başkentte belediye otobüsünde yangın
Sincan'da Çanakkale ruhu yeniden yaşandı
Sincan'da Çanakkale ruhu yeniden yaşandı
Çankaya Belediyesi'ne Çağdaş Sanat Ödülü
Çankaya Belediyesi'ne Çağdaş Sanat Ödülü
Erdoğan'ı görebilmek için 60 kilometre koştu
Erdoğan'ı görebilmek için 60 kilometre koştu

Gülçin KARLI İPEK

RENKLERİN ETKİSİ
5 Ocak 2019 Cumartesi

Renkler hiç şüphesiz hayatımızın vazgeçilmezlerindendir. Renkler, hayatımıza renk katmaları dışında başka özelliklere de sahipler. Yapılan araştırmalara göre her rengin bizi psikolojik olarak etkisi altına alan bir anlamı var. Örneğin; kırmızı renk nabzınızı yükseltebilirken, soğuk renklerden biri olan mavi size sakinlik verebilir. Tüm dünyada renklerin anlamları birbirine yakındır, fakat bazen farklı ülkelerde aynı renge tam tersi bir anlam da yüklenebilmektedir. 
Siyah renk matemi çağrıştırır. Bu yüzden özellikle batılı ülkelerdeki cenaze törenlerinde siyah renk hakimdir. Japonlar ise cenaze törenlerinde beyaz giyerler. Bu istisnaları bir kenara bırakırsak bu yazımda genel olarak “hangi renk ne anlam ifade ediyor”u sizlerle paylaşacağım. 
Yeşil renk; tazeliği, dengeyi, pozitifliği, zenginliği, sakinliği, doğallığı ve üretkenliği temsil eder. Eğer bir marka oluşturmak istiyorsanız, yeşili kullanmanız doğa dostu olduğunuzu gösterebilir. Yeşil vejeteryanlığı da temsil eder, kasaplar bu nedenle yeşil rengi kullanmazlar. Yeşil doğanın kendisidir. Yeşil renk ayrıca güven verir. O yüzden banka logolarında genelde yeşil kullanılır.

Hastaneler logo ve iç tasarımlarında yeşili tercih eder çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir. Mavi ise, güvenilirliği, sadakati, sakinliği, huzuru, sevgiyi ve zekayı temsil eder. Mavi; finansal kurumlar, sosyal ağlar, kurumsal endüstriler ve güzellik salonları tarafından kullanılabilir. Freud maviyi, okyanusa benzetir. Batı’da intiharları azaltmak için köprü korkulukları maviye boyanır. Amerika’da bir ilkokulda, duvarların rengini beyaz ve turuncudan maviye çevirmişler ve çocukların notlarının yükseldiğini görmüşler. Dünyadaki birçok markanın logosu mavi renktedir. Bankaların da logolarında en çok kullandıkları renk yeşil ve mavidir. Bankalar mavi ile büyük olduklarını yeşille de güvenilir olduklarını vurgularlar. Mavi yemek yeme isteğini azaltan bir renktir, bu nedenle fast-food zincirleri mavi rengi hiçbir şey de kullanmazlar. Tüm diyet ürünlerinde ise mavi renk ve logo kullanılır. Mavinin en önemli özelliği çok uzaktan bile fark edilebilmesidir.

Mor; yaratıcılığı, asilliği, duygusallığı, azimliliği ve bereketi temsil eder. İnsanlara sakinliği ve sanatkârlığı çağrıştırdığı için lüks markalar tarafından en çok tercih edilen koyu renklerden biridir. 
Sıcaklığı, pozitifliği, neşeyi, enerjiyi ve mutluluğu temsil eden bir renk olan sarı ise insanları heyecanlandırır ve mutlu eder. Sarı restoranlar tarafından çokça tercih edilir, çünkü iştah açar. Sarı aynı zamanda sorumsuzluğu ve dengesizliği de temsil eder. Sarı gibi sıcak bir renk olan turuncunun daha arkadaş canlısı bir tutumu vardır. Turuncu arkadaşlığı, başarıyı ve güveni temsil eder. İnsanların üzerinde baskı kurmadan, abartmadan, güzel bir enerji yaymak için kullanılır. Turuncunun daha açık renklerini evde kullanmak daha sakin, huzurlu ve samimi bir ev ortamı elde etmenize yardımcı olur. 

Sevginin, aşkın, tutkunun temsilcisi ise kırmızıdır. Çok güçlü bir renk olduğu için markalar tarafından minimal olarak kullanılır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, iştah açar, kan akışını hızlandırır. O yüzden yemek markalarının logoları kırmızı renktedir. Coca Cola, Pizza Hut, Ülker, Burger King gibi markalar logolarında kırmızı rengi kullanmışlardır. Gençliğe hitap eden ürünlerde de kırmızı renk kullanılır. Levi’s, The Little Big, Nike, Puma gibi markalar kırmızıyı tercih etmiştir. 
Spor arabalarda da kırmızı renk kullanılır. Kırmızı doğa içinde hemen fark edilebilen bir renktir ancak uzaktan da zor ayırt edilebilir. 

Pembe ise daha feminen, yumuşak ve narin bir renk olarak görülür. Ama aslında pembenin parlak tonları modern bir görünüm elde etmek için birebir. Sağlığın, mutluluğun, tatlılığın ve şefkatin temsilcisidir pembe. 
Sadelik, şıklık, sakinlik ve tarafsızlık dediğimizde aklımıza gelen ilk renktir gri. Genellikle modern teknoloji şirketleri tarafından kullanılır. Tasarımcılar griyi kullanmayı severler çünkü gri diğer renklerin daha güzel görünmesine yardımcı olur. 
Gücün, zarafetin, resmiyetin ve otoritenin rengi ise siyahtır. Siyah; moda sektörü ve lüks markalar tarafından tercih edilir. Beyaz renk ise temizliği ve saflığı ifade eder. İş görüşmesinde beyaz giymek yavaş ama kalıcı personel izlenimi yaratacaktır.

Kahverengi de insanın hızlı hareket etmesini sağlıyormuş. Cansas’da yapılan bir araştırmada, sanat müzesinin duvarlarını değiştirilebilir renklerden yapmışlar. Beyaz ve kahverengi arasındaki farkı ortaya koymak için bir süre duvarları beyaz olarak bırakmışlar. Duvarlar beyazken insanlar yavaş hareket etmişler. Duvarları kahverengi ile değiştirdiklerinde ise insanların daha hızlı hareket ettiklerini görmüşler. Bu nedenle fast-food restoranlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvarları ise kahverengi ya da şampanya rengidir. Bunun nedeni: Çabuk tüketin! Çabuk gidin! 
Kahverengi aynı zamanda teklifsiz, rahat bir renktir. Karşınızdakinin resmiyetten uzak hissetmesini ve size daha rahat açılmasını istiyorsanız kahverengi giyinebilirsiniz.  

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
YAŞLANIYORUZ
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
SEÇİMLER VE KADIN ADAYLAR
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
YENİ ZELANDA KATLİAMI VE TÜRK DÜŞMANLIĞI
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
TÜKETİCİ OLARAK HAKLARIMIZI ÖĞRENMELİYİZ
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
ELEKTRİK DAĞITIM BEDELİ YASAL MI?
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
ALIM GÜCÜ DÜŞÜYOR MU?
Esra SARI
Esra SARI
TÜRKİYE’NİN SORUNU MARKALAŞAMAMA
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
BEKÂ
Halil YATAR
Halil YATAR
GELİŞEN İLETİŞİMSİZ DÜNYA...
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DUA'NIN MAHİYETİ KONUSUNDA KİMİ GÖRÜŞLER
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
ÇAĞIMIZIN SORUNU “GÜVEN”
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
CİLT BAKIM ÖNERİLERİ
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
SİYASİ BİR MÜLAHAZA 2: ÜLKEYİ KİMLERE TESLİM EDİYORUZ?
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva