ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Bosna Kasabı müebbet hapse mahkum edildi
Bosna Kasabı müebbet hapse mahkum edildi
Cuma ezanını canlı yayınlayacak
Cuma ezanını canlı yayınlayacak
Çöken bina ile ilgili bilirkişi raporu açıklandı
Çöken bina ile ilgili bilirkişi raporu açıklandı
Saldırıda hayatını kaybedenlerin ailelerine destek verecek
Saldırıda hayatını kaybedenlerin ailelerine destek verecek
Ortak operasyon
Ortak operasyon

Burcu ŞEN

MUHTEŞEM BİR OYUN
6 Aralık 2018 Perşembe

Bu haftaki köşemde sizlere geçen hafta gittiğim ve çok beğendiğim tiyatro oyunu ile ilgili fikirlerimi yazmak istedim. Oyunun adı; Bir Adam Yaratmak. 3 perdelik bir oyun. Oyunun yazarı Necip Fazıl Kısakürek. Ankara’da sahnelenen oyunun yönetmeni Mehmet Tahir İkiler, reji asistanı Kadir Çöklü. Oyunun oyuncuları ise Mehmet Tahir İkiler, Erdinç Öcal, Bayram Tonoğlu, Celal Murat Usanmaz, Buse İkiler, Ömer Faruk Nas, Şevket Çetin, Azer Can Okutan, Mehtap Maman, Banu Dilmen, Şahset Berber, Hasan Erten.

Bir Adam Yaratmak, ‘Ölüm Korkusu’ isimli bir piyes yazan ve piyesinin baş karakterini kendi hayatında vukuu bulan hadiselerin çerçevesinde oluşturan Hüsrev’in etrafında şekillenmiş. Hüsrev’in Ölüm Korkusu isimli piyesi büyük bir beğeni toplamıştır. Hüsrev yazdığı oyunda meydana gelen hadiselerin önemli bir bölümünü hayatında da yaşamıştır. 
Eser ile Hüsrev’in hayatı arasındaki paralellikler aslında ilk etapta Hüsrev’in dikkatini çekmiş, onu tesiri altına almış değildir. Fakat bu hal bir gazeteci tarafından Hüsrev’e hissettirildiği andan itibaren, piyesinde yer alan ve kendini evinin bahçesindeki incir ağacına asan kahramanın yaşadıkları ki Hüsrev’in ve Ölüm Korkusu’ndaki kahramanın babası bu akıbetle hayattan ayrılmıştır, Hüsrev’in hayatını ve fikirlerini tesir altına alır. Hüsrev, yazdığı piyesi oynamaya başlar tabir yerindeyse.

Hüsrev, Ölüm Korkusu piyesinde yarattığı karakterin annesini sehven öldürmesini anlatırken platonik sevdalısı Selma’nın hayatına bir kaza kurşunuyla son verir. 
Hüsrev, piyesindeki kahramanın bunalımlarını yaşamaya başlar ve bu esnada zor durumlara düşer, perdeler arkasındaki hakikati aramak için zihninde dönüşü olmayan yolculuklara çıkar. Bu sırada, onun şöhretini kendi şöhretlerini arttırmak için kullanmak isteyen dost bildikleri, Hüsrev’i rahat bırakmamakta ve onu arkadan vurmaktadır. Ünlü bir psikolog olan arkadaşı Nevzat, Hüsrev’in akıl sağlığını kaybettiğini öne sürmekte ve Hüsrev’i hususi muayenehanesinde tedavi görmeye zorlamaktadır.

Gazete patronu olan Şeref ismindeki bir diğer dostu ise onunla ilgili sansasyonel haberler yaparak ünlü yazarın ruh sağlığını yitirdiğini ilan etmektedir. 
Hüsrev, tüm bu olanları acı içerisinde izlemekte, çevresinde vukuu bulan her hadisenin kendisini daha da yalnızlaştırdığının farkına varmakta, neticede de buhranlarına sarılmakta, kahramanıyla özdeşleşmekte olduğunu görmekte ve Allah’ın üstün kaderine müdahale ettiği düşüncesiyle kahrolmaktadır. 

Hüsrev, çevresindekilerin ona delirmiş gözüyle bakmaya başladığı bir anda, yazdığı Ölüm Korkusu piyesinin final sahnesini oynamak üzere kendisini incir ağacına asmak niyetiyle köşkün bahçesine çıkar. Fakat onun yazdığı piyesi oynamaya başladığını fark eden annesi, evin yaşlı hizmetkarına ağacı kesmesini söyler. Böylelikle Hüsrev’in oyunu bozulur. Hüsrev, incir ağacının yerinde durmadığını görünce kahrolur. 

Nevzat’ın, onun çevresine zarar verme ihtimali bulunan bir deli olduğu ihbarına istinaden eve gelen polislerle beraber tımarhaneye gitmeyi kabul eden Hüsrev, kirlenmiş ve insanı zehirli oklarıyla yaralayan cemiyetten tecrit edilmiş bir mekanda yaşamak üzere tımarhaneye kaçar. Eserin son sahnesinde bu bölüm öyle güzel oynanır ki tüyleriniz diken diken olur. Zaten oyunun hem yönetmeni hem de oyuncusu olan İkiler, oyunun üç buçuk ay süren uzun prova sürecinin ardından sahnelendiğini söylüyor. Verilen onca emeğin ardından da ortaya böyle muhteşem bir eser çıkıyor.

Oyunun üçüncü perdesinde Hüsrev; “Duyuyorum! Kulak ver, sen de duyarsın! Toprak altında, milyarlarca kurdun, çıtır çıtır dut yapraklarını yiyen milyarlarca ipek böceği gibi, milyarlarca ölüyü yediğini duyuyorum. (Çılgın) Ölüler! Gözsüz kulaksız kurtların içtiği köpüklü şampanya damlaları! Tozun toprağın mezeleri! Korkunç bir saklambacın korkunç oyuncuları, Kurtarın beni ebedilikten! Öldüm sizi araya araya... Kurtarın beni düşünmekten” diyor ve bu kısım zaten İkiler’in oyunculuğu sayesinde sizi mahvediyor. 

Oyun sizi iç dünyanıza götürüyor. O yüzden kesinlikle ama kesinlikle izlemeniz gereken bir oyun. Tüm tiyatro severlerin bu oyunu izlemesini öneriyorum ve böyle güzel bir oyunu izlememizi sağlayan bütün oyunculara teşekkür ediyorum. 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
SEÇİMLERDE SÖYLEMLER DEĞİŞSE DE ÇIKAN SONUÇLAR AYNI OLUYOR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
YABANCILAR NEDEN TÜRKİYE'DEN KONUT ALIYOR?
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
TOPLUMSAL CİNSİYETÇİLİK
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
YAŞLANIYORUZ
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
SEÇİMLER VE KADIN ADAYLAR
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
YENİ ZELANDA KATLİAMI VE TÜRK DÜŞMANLIĞI
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
TÜKETİCİ OLARAK HAKLARIMIZI ÖĞRENMELİYİZ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
ALIM GÜCÜ DÜŞÜYOR MU?
Esra SARI
Esra SARI
TÜRKİYE’NİN SORUNU MARKALAŞAMAMA
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
BEKÂ
Halil YATAR
Halil YATAR
GELİŞEN İLETİŞİMSİZ DÜNYA...
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DUA'NIN MAHİYETİ KONUSUNDA KİMİ GÖRÜŞLER
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
ÇAĞIMIZIN SORUNU “GÜVEN”
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva