ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Kelaynaklarda yüksek yavru beklentisi
Kelaynaklarda yüksek yavru beklentisi
Raftinge 'sosyal mesafe' ayarı
Raftinge 'sosyal mesafe' ayarı
Diyabetten bisiklet sürerek kurtuldu
Diyabetten bisiklet sürerek kurtuldu
Sıhhiye Vagonu ziyaretçilerini bekliyor
Sıhhiye Vagonu ziyaretçilerini bekliyor
Kovid-19 hastalarının hemşire robotu 'Atacan' göreve başladı
Kovid-19 hastalarının hemşire robotu 'Atacan' göreve başladı

Oğuzhan SARI

MARKALAŞMA ÜZERİNE
30 Kasım 2019 Cumartesi

Günümüzde bir malın satılabilmesi için önce ona ihtiyaç duyulması daha sonra bu malın fiyat-kalite açısından makul değerde olması gerekir (tabii bu benim bahsettiğim lüks eşya, sanat eseri, koleksiyon malzemesi vs. dışında kalan mallar için geçerli). Bu anlamda söz konusu mal gereken koşulları sağladığında ticarette dolaşıma girer ve bunu sağladığı ölçüde de dolaşımda kalır. 

Bazı markalar vardır ki bahsettiğimiz koşuları zaten sağlamış ve hatta öylesine benimseNmişlerdir ki artık aynı kategorideki diğer mallar bile söz konusu marka adında bilinmeye başlamıştır. Şimdi dilerseniz bu markalara bir göz atalım. 

Mesela bugün evlerden tutun da restoranlara, iş yerlerine kadar her yerde kullanılan kağıt peçetelerden halk arasından ‘selpak’ diye bahsedilir. Halbuki ‘selpak’ bir kağıt peçete markasıdır. Fakat öylesine başarılı olmuş ve benimsenmiştir ki  markası ne olursa olsun diğer kağıt peçeteler de ‘selpak’ olmuştur. 

Bununla beraber inşaat işlerinden ve malzemelerinden biraz haberdar olanlar bilecektir ki darbeli matkaplara halk arasında ‘hilti’ denir. ‘Hilti’ de tıpkı ‘selpak’ örneğinde olduğu gibi kendi kategorisinde olan markalardan sadece biridir. 

Yine günümüzde yaşlısından gencine, kadınından erkeğine hemen hemen hepimizin sıkça kullandığı ATM’lerden çoğu zaman da ‘bankamatik’ olarak söz edilir. ‘Bankamatik’ de aslında bir bankanın ATM’sine verdiği addır. Fakat banka öylesine halk tarafından karşılık bulan bir isim bulmuştur ki nihayetinde bu isim herkes tarafından kullanılıp benimsenmiştir. 

Aynı şekilde ülkemizde SUV tipi araçlara ‘cip’(jeep) denmekte. Özünde Chrysler’ın SUV segmentindeki markasıdır Jeep. 

Gelelim benim en çok canımın yandığı markaya. Yanlış anlaşılmasın, canımı yakan markanın bu denli bilinip isim yapması değil, gerektiği değeri göremeyip kaybolup gitmesi. 

Söz konusu marka ‘Sarelle’. Günümüzde artık pek kullanılmasa da özellikle benim çocukluk yıllarımda, sürülebilen kakaolu fındık kremasına ‘sarelle’ denirdi. Sarelle de diğer örneklerde olduğu gibi aslında bir marka, hem de öz ve öz Türk markası...

Bugün Nutella dediğimizde herkes neden bahsettiğimizi bilir. Belki de kendi alanında dünyanın en çok satılan ve tüketilen markasıdır. Evet Nutella, ürünlerinde dünyanın en kaliteli fındığını, Türk fındığını kullanılır. Türk tarımının en çok gelir getiren ürünlerinden biridir fındık fakat fındıktan bir yılda elde edilen gelir Nutellanın üçte biri kadar bile değil. Gerçi bu hep böyle değil midir zaten? Önemli olan hammaddeyi ekonomik değeri yüksek bir meta haline getirmektir. Bu olduğu taktirde zaten gerisi gelir! 

Biz de keşke Sarelle gibi markalarımıza sahip çıksak da hem hammaddesi, hem de en kalitesi bizde iken markalarımızı koruyabilsek, dünyaya mal edebilsek.  

Bunun yolu akıllı bir devlet politikasından, devlet eliyle olmazsa da kararlı, akıllı bir yatırımcıdan geçiyor sanırım. Böyle olduğu taktirde zaten halktan karşılık bularak sağlam, gelir getiren bir marka olacaktır. Haftaya görüşmek dileğiyle, esen kalınız. 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen 2 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Esra SARI
Esra SARI
YALNIZLIK ÜZERİNE
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
ESNAFIN DURUMU
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
GÖBEKLİTEPE VE NİCELERİ
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
İNEK ŞABAN
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
DIŞ BORCA DİKKAT
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
BİR VAROLUŞ SORUNU OLARAK “HOŞGÖRÜ”
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
TURİZM SEKTÖRÜNÜN EN ZOR YILI
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
CUMHURİYETİN İLK YILLARINDA MİLLİ EKONOMİ ÇABALARI
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
ONLİNE HAYAT
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
TOPARLANMANIN V HALİ
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
CUMHURİYET, DEMOKRASİ VE SİYASİ PARTİLER-1
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
EMPERYALİZMİN TÜRK KORKUSU
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
PYGMALİON ETKİSİ
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
KORONA SÜRECİNDE YAPILAN MERKEZİ SINAVLARININ ÇOCUK VE GENÇLERİMİZE YAŞATTIKLARI
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
ÇAR PUTİN, LİBYA'YI SURİYELİLEŞTİRİRKEN
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
TARIMDA HOBİ MESELESİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
MUTLULUK İLE İLGİLİ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
HİKMET ARAYIŞI
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva