ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
İşsizlik arttı
İşsizlik arttı
'İşgal kuvvetleri Mescidi Aksa'yı yıkmak istiyor'
'İşgal kuvvetleri Mescidi Aksa'yı yıkmak istiyor'
Dünya'da Kovid-19 vaka sayısı 20 milyonu aştı
Dünya'da Kovid-19 vaka sayısı 20 milyonu aştı
Arap ülkelerinde Kovid-19 vakaları arttı
Arap ülkelerinde Kovid-19 vakaları arttı

Hatice KARATAŞ

KORONAVİRÜS E-TİCARETE YARADI
15 Temmuz 2020 Çarşamba

Koronavirüs salgını birçok sektörü olumsuz yönde etkilerken bazı sektörleri de olumlu yönde etkiledi. E-ticaret bu süreçte olumlu yönde ivme kazanan sektörlerden oldu. Bunun nedeni salgın sürecinde birçok insanın online alışverişe yönelmesi. Bu süreçte insanlar dışarı çıkıp alışveriş yapmak yerine internet üzerinden online alışveriş yapmayı tercih etti. Bu süreçte artan online alışverişler de e-ticaret hacmini artırdı.

Geçtiğimiz haftalarda bu konuyla ilgili verileri paylaşan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, koronavirüs salgını sürecinde uygulanan kısıtlamaların sürdüğü ilk 5 ayda e-ticaretin yarı yarıya yükseldiğini belirtti. Pekcan, e-ticarette ilk sıralarda 15.3 milyar lirayla havayolu, 13.8 milyar lirayla giyim-ayakkabı, 13.3 milyar lirayla beyaz eşya-ev aletlerinin yer aldığını bildirdi. E-ticarette siparişlerdeki ortalama sepet tutarının 99.5 lirayı bulduğunu söyleyen Pekcan, bu rakamın kartlı ödemelerde 183 lira, kapıda ödemede 50 lira olduğunu ifade etti.

Dünyanın önemli araştırma şirketlerinden olan Nielsen’de Kovid-19 salgını döneminde Türkiye’nin e-ticaret kanallarında yüksek satış artışları kaydedildiğini açıkladı. Yapılan açıklamada salgın sürecinde online alışverişlerde en çok satılan ürünün saç boyası olduğu belirtildi. Koronavirüs salgınının Türkiye’de e-ticaret satışlarını ciddi oranda artırdığını vurgulayan Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, bu süreçte e-ticaret satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre ortalama %159 büyüdüğünü kaydetti.

Şekerel Erdoğan, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 41’inin salgın sürecinde internetten yaptıkları gıda, içecek ve ev temizlik ürünleri alışverişlerini artırdığını belirterek Türk tüketicilerinin yarısının bu ürünleri internetten satın almaya orta ve uzun vadede devam edeceklerini ifade etti.

Pandemi sürecinde kendimizi karantinaya aldığımız dönemlerde yaptığımız online alışverişler bu verilerle de belirtildiği gibi en çok e-ticarete yaradı. Çok fazla ekonomik sıkıntının yaşandığını gözlemlediğimiz bu süreçte e-ticaret yapanlar karlı çıkmış oldu. Ve bu durum da birçok sektörün online ortama geçişini de hızlandırmış oldu. Pandemi sürecinde insanların sokağa çıkmadığı için satış yapamayan reel sektördeki birçok firma online alt yapı oluşturmaya başlayarak e-ticarete adım attı. Tabii ki bu süreçte avantajlı olan grup, halihazırda online hizmet verenler oldu. 

Hal böyle olunca e-ticarete olan ilgi de artmaya başladı. Bu süreçte online e-ticaret eğitimlerine talebin %826 oranında artış gösterdiği belirtiliyor. Bu ciddi bir rakam. Bu rakamlar ve bu süreçte elde edilen verilerde bizlere e-ticaretin önemli bir kazanç kapısı haline geldiğini göstermekte.

Dijitalleşen dünyada birçok sektörün online ortama taşınması kaçınılmaz bir durumdu. Bu süreçte bu geçişi hızlandırmış oldu. Ve teknolojinin hayatımızdaki yeri daha da artmış oldu. Dönem dönem yaşanan gelişmeler sektörlerin evirilmesine yol açıyor. Bu durumun bazen olumsuz sonuçları olsa da çoğu zamanda olumlu sonuçları oluyor. Tıpkı son zamanlarda e-ticarette olduğu gibi. E-ticarete yönelenleri cezbeden en önemli unsurlardan birine de değinmek istiyorum. Bu süreçte e-ticaret üzerinden satış yapmaya başlayan birçok firma bu ticaretin gider masrafları açısından bazı avantajlarının olduğunu söylüyor. Online satışlarda reel satışlara göre bazı masraflarının olmadığını belirtiyorlar. Örneğin, kira, eleman masraflarınız gibi. Bu faktörlerde satış yapmakta zorlanan firmalar için önemli bir etken. Bu nedenle birçok firmanın online platformlar üzerinden satış yapmaya başlama süreci hızlandı. 

Evet, eğer e-ticarete atılmayı düşünüyorsanız, bu sürecin böyle bir atılım için çok iyi bir fırsat olacağını düşünüyorum. Online platformlarda oluşturulacak bir altyapının sadece şuan için değil ileride de avantajları olacaktır. Çünkü teknoloji ve ticaret hayatımızın ayrılmaz bir parçası ve bu böyle devam ettiği sürece bu ikiliye de her zaman ihtiyaç duyulacaktır.

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen 444 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Esra SARI
Esra SARI
TÜRKİYE’DE ÇOCUK YETİŞTİREMEME SORUNSALI
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
ALTIN UÇUŞTA
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
OTOMOTİV ENDÜSTRİSİ
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
TURİZMİN LEZZETLİ HALİ
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
VAROLUŞ VE BENLİK
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
ERZURUM KONGRESİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
HER ŞEYİMİZ DAHA BÜYÜK OLSUN..
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
YENİ MEDYA
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ III
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
TURİZMDE SON DURUM
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
ÜÇ SORU ÜÇ CEVAP
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
İSTANBUL SÖZLEŞMESİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
HİBRİT SAVAŞ VE TÜRKİYE
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
YAŞAMAK BAYRAMDIR
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
GENÇLER UMUDU NEDEN YURT DIŞINDA ARIYOR?
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
VARLIK VE VAROLUŞ KARŞISINDA DOĞRU DÜŞÜNEMEME SORUNLARI
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
“BÜYÜK EKONOMİ”
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
MISIR SİLAHLI KUVVETLERİ: ESNAFAT-I ASKERİYE
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva