ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
100 Bin Sosyal Konut Projesi'nde başvuru tarihleri açıklandı
100 Bin Sosyal Konut Projesi'nde başvuru tarihleri açıklandı
Merkez Bankası politika faizi kararını açıkladı
Merkez Bankası politika faizi kararını açıkladı
Kar ve sağanak geliyor
Kar ve sağanak geliyor
'81 ilde 1,5 milyon konutun dönüşümünü başlattık'
"81 ilde 1,5 milyon konutun dönüşümünü başlattık"
İsrail'de erken seçim tarihi 2 Mart olarak belirlendi
İsrail'de erken seçim tarihi 2 Mart olarak belirlendi

Oğuzhan SARI

KOMİK Mİ ŞİMDİ BU?
31 Ekim 2019 Perşembe

Hafta sonu hem biraz kafa dağıtalım hem de güzel bir film izleyelim diye sinemaya gittik. Gitmeden iki seçenek belirledik; biri Ali Atay’ın filmi ‘Cinayet Süsü’ diğeri ise Cem Yılmaz’ın ‘Karakomik Filmler’i idi. Kadrosunda her birinin oyunculuklarını ayrı ayrı sevdiğim Uğur Yücel, Binnur Kaya, Cengiz Bozkurt gibi oyuncuları barındırması hasebiyle Ali Atay’ın Cinayet Süsü filmi iki seçenek arasından ağır basan taraf oldu. Hasılı filme iki kişi için 46 lira ödedikten sonra girdik. 

Adından da anlaşılabileceği üzere film, işlenmiş birkaç cinayeti ve bu cinayeti çözmek için uğraşan cinayet büroya bağlı bir ekibi konu alıyor. Absürt komedi diyebileceğimiz türde olan bu filmde gayet tabi abartılı bazı şeyler olabilir, bu da hoş görülebilir. Fakat zorlama esprileri, espriyi gereksiz uzatıp olmayan tadını kaçırmaları, absürt olacak diye bel altı bir sürü (güya) esprinin yapılması filmin benim açımdan tam bir fiyasko olmasına sebep oldu. 

Gitmek düşüncesinde olanlara şimdiden uyarıda bulunmuş olayım;  benim gibi kadrosuna, yönetmenine aldanıp da gideyim demeyin. Film her şeyi ile zoraki yapılmış hissi uyandırdı bende. Hele ki bir kız arkadaşınız, büyüğünüz, eşiniz ile hiç gitmeyin, hem sizin hem de yanınızdakilerin utanacağı repliklere maruz kalabilirsiniz.  

 Bu film üzerinden son dönem Türk komedi sinema ve dizileri üzerine bir eleştirim var aslında. Son dönem filmlerinde ve dizilerinde bir samimiyetsizlik, gerçeklikten bir kopuş, abartı ve çoğu kez komik olmak için argoya başvurmak gibi bir sorun var. Evet bu bir sorun. Konuyu biraz açmak gerekirse; gayet tabi argo da hayatın bir parçasıdır, filmin konusuna, karakterlerine, o anki duruma göre argo kullanmak yeri geldiğinde komik olabilir. En azından gerçeklikten uzak olmamak için gerekli olabilir. Fakat bunu sadece komik olmak için yapıyorsanız, yani komik olmayı küfretmek yoluyla yapmaya çalışıyorsanız burada bir sıkıntı var demektir. Çünkü bu hayatın gerçek anlamda bir parçası değildir. En azından bu özendirilmemelidir. 

Ben ne kadar bunu söylesem de gişe rekortmeni filmlerin genelde benim eleştirdiğim tarzda filmler olması işin boyutunun daha ciddi olduğunu gösteriyor. Yani düz bir mantıkla, “seyirci bunu istiyor, biz de bunu yapıyoruz” gibi bir durum söz konusu. Bu işi sonuçta para kazanmak için yapanlar da yukarıda bahsettiğim mantıkla “öyleyse bunu yapalım da para kazanalım” diyorlarsa iş daha da içinden çıkılamaz bir hal alacaktır. Gerçi son dönemde bu tip filmlerin arttığını göz önüne alırsak zaten iş çoktan içinden çıkılamaz hale geldi diyebiliriz sanırım.  

Aşağı yukarı benim yaşımda olanlar bu konuda daha şanslı idi. 90’lı yıllar ve 2000’li yılların başında izlediğimiz komedi filmleri ve dizileri hayatın her parçasını içinde barındırması, naif komedisi, abartıdan uzak kimliği ve samimiyeti ile hâlâ yeniden dönüp dönüp baktığımız ve yine gülümseten örnekler olarak hatrımızda kaldı. Bugün hâlâ Vizontele’yi, Pardon filmini; Avrupa Yakası, Ekmek Teknesi gibi dizileri açıp izlediğimde gülerim, mutlu olurum mesela. O filmlerde, dizilerde bugünkü örneklerinin tersine bir samimiyet ve doğallık var kanaatimce.  Onlarda da yeri geldiğinde argoya rastlayabilirsiniz ama asla zoraki değil, olması gereken yerde ve  olması gerektiği kadar... Yani komik olmak için argoya başvurmak yerine, argo da bu hayatın bir parçası mantığı kullanılıyor diyebiliriz. 

Hem bu bahsettiğim dizi ve filmlerde benim özellikle gördüğüm şu var; eser asla bir karakter üzerine kurulmuyor. Her bir karakter nevi şahsına münhasır karakterler ve dolayısıyla hepsinin izleyicide bıraktığı bir etki var. Bir Avrupa Yakası izleyicisi “benim dizideki favorim Burhan (Engin Günaydın)” diyebilir ama “diğer karakterlerin hiç bir komik yönü yok” diyemez mesela.  

İsterseniz siz eskiye özlem deyin, isterseniz günü yakalayamamak deyin fakat bu konudaki düşüncem olayın bu kadar basit olmadığı yönünde. Diyeceğim odur ki vasatlık maalesef ölçü olmuş durumda, bu yazıda bahsettiğim konuda böyle kanaatimce. Bu işin maddi boyuta da var tabi; insanlar dünya kadar para verip sinemaya gittiğinde daha güzel şeyler görmeli, vasata eyvallah demek zorunda kalmamalı. 

Esen kalınız...

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Oğuzhan Sarı diyebilirsin 5 Kasım 2019 Salı  11:42

Anlamadığın için. Filmden anlamıyorsun. Ulan absürd komedi filme Absürd komedi diyebileceğimiz diyorsun. Sana da Oğuzhan Sarı diyebileceğimiz gibi. Değil mi Oğuzhan?

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
‘BALIK’
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NASILSINIZ?
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
EKONOMİDE AHVAL VE ŞERAİT!...
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
KÜRESEL YAVAŞLAMA
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
AVRUPA VE ABD NATO’DAN VAZGEÇEBİLİR Mİ?
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
ULUSAL TEKNOLOJİ GÜÇLÜ SANAYİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
HAYVANSAL ÜRETİM
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
KENDİNE YABANCILAŞAN İNSAN
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
GÜZEL ATLAR ÜLKESİNİ GÖRMEYEN VAR MI?
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
İNSAN HAKLARI
Esra SARI
Esra SARI
BİZ, ACABA 'YÜZEN ÖRDEK SENDROMU'NA MI YAKALANDIK?
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
AB(D)’NİN ''LİBYA'' ISRARI
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
ASGARİ ÜCRETTE BEKLENTİ AÇ KALMAMAK
Hatice Karataş
Hatice Karataş
ENGELLER ENGEL DEĞİL
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
TÜRK KADINI
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DÜNYA 'ŞİRKİSTAN'A DÖNDÜ...
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
KADIN CİNAYETLERİ VE KADINA SAYGI
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
DÜŞÜNCE ÜRETMEYE FIRSAT VERİLMELİ
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva