ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA SAĞLIK YAŞAM VİDEOLAR
Alaaddin Keykubat Üniversitesi 3 Personel alıyor
Alaaddin Keykubat Üniversitesi 3 Personel alıyor
Gebze Teknik Üniversitesi Sözleşmeli Personel alacak
Gebze Teknik Üniversitesi Sözleşmeli Personel alacak
İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi alıyor
İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi alıyor
İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi alacak
İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi alacak
Kadriye Ciritci konuk ediyor: Soydan Nuri Levent röportajı
Kadriye Ciritci konuk ediyor: Soydan Nuri Levent röportajı

Nimet KÜLTEKİN

KANSERDEN KORUNMAK İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ
24 Kasım 2021 Çarşamba

Kanser son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de en önemli sağlık problemlerinden biri. 

Kanser, kontrolsüz çoğalan hücrelerin normal hücreleri öldürmeleri sonucu ortaya çıkan ve birçok türü tanımlanan bir hastalık grubudur. Günümüzde görülme sıklığı giderek artmakta olan bir halk sağlığı problemidir.

Kanseri oluşturan nedenler içinde, hem çevresel nedenler ve hem de genetik nedenler vardır. Sigara içme, aşırı alkol tüketimi, yağ ve yağlı yiyeceklerin aşırı tüketimi, yetersiz sebze meyve tüketimi, yetersiz posa alımı, yüksek miktarda pestisit ve yapay kimyasallara maruz kalma, nitrit ve nitrat eklenmiş besinler, ateşe çok yakın pişirilmiş veya yanmış etler, tuzlanmış, tütsülenmiş ve dumanlanmış besinlerin fazla tüketimi kanser riskini artıran çevresel risk faktörlerindendir.

 Kanser sıklığı, dengeli ve sağlıklı beslenme, fiziksel aktivite ve kilo kontrolü ile azaltılabilmektedir.

Kanserden korunmak için öneriler 

• Yeterli ve dengeli beslenmeli, öğünlerde sebze, et, süt ve tahıl grubunu içeren 4 besin grubundan yiyeceklerin yer aldığı dengeli öğünler hazırlanmalıdır. 

• Günde en az 4-5 porsiyon sebze veya meyve tüketilmelidir. En az 2 porsiyonu yeşil yapraklı sebzeler veya portakal, limon gibi turunçgiller olmalıdır. 

• Haftada en az 2-3 gün kurubaklagil tüketilmelidir.

• İşlenmiş tahıllar ve saf şeker yerine tam taneli tahıllar tercih edilmelidir. Çay şekeri, bal, reçel gibi basit karbonhidratların tüketimi azaltılmalı; Tam tahıl, kuru baklagil gibi besinlerde bulunan kompleks karbonhidratların tüketimi arttırılmalıdır.

• Kanserojen maddeler (kanser yapıcı) yağ içinde birikir ve fazla yağ alımı bu maddelerin vücuda girişini artırır. Bu nedenle özellikle yağ içeriği yüksek ve işlenmiş kırmızı et tüketimi sınırlandırılmalıdır. 

• Yağ alımının azaltılması için yemekler az yağla pişirilmeli, et yemekleri yağ eklenmeden kendi yağları ile pişirilmeli, kızartma, kavurma gibi pişirme yöntemleri yerine haşlama, ızgara, fırında pişirme yöntemleri tercih edilmelidir. Tütsüleme, tuzlanma, nitrit, nitrat gibi kimyasal maddeler ile işleme yöntemleri bazı kanserojen maddelere yol açmaktadır.

• Zeytin ve balık yağı gibi tekli doymamış yağların diyette daha çok yer verilmelidir.

• Nitrit ve nitrat katılmış besinler (salam, sucuk, sosis gibi) tüketilmemelidir.

• Kanser riskini arttıran yağda kızartılmış besinler, tuzlanmış besinler, tütsülenmiş besinler, nitrit, nitrat eklenmiş besinler, ateşe çok yakın pişirilmiş kebap gibi besinlerden uzak durulmalıdır.

• Kanser riskini azaltan; soğan, sarımsak, lahana, havuç, ıspanak, marul, kıvırcık, salatalık, pazı, asma yaprağı, karnabahar, pırasa, şalgam, turp, maydanoz, tere, nane, roka, biber, taze-kuru fasulye, bezelye, bakla, mantar, patlıcan, enginar, kabak, domates, pancar, bamya gibi sebzeler portakal, greyfurt, limon, kuşburnu, böğürtlen, kızılcık, elma, armut, ayva, erik, kiraz, vişne, çilek, kavun, karpuz üzüm, incir, nar, dut, muz, hurma, yeni dünya gibi meyveler ile leblebi, kestane, badem, fındık, fıstık, ceviz gibi kuruyemişlere ve özellikle yoğurda beslenmede yer verilmelidir.

• Besinler saklama koşullarına uygun yerde ve uygun sıcaklıkta saklanmalıdır.

• Alkol ve sigara tüketilmemelidir.

• Fiziksel aktivite arttırılmalıdır.

Kanser oluşumunu önleyebilmek için genetik yapımızı değiştiremeyiz ancak yeme alışkanlıklarımızı, fiziksel aktivitemizi, sigara alkol gibi alışkanlıklarımızı daha sağlıklı ve kaliteli bir hayat sürdürebilmek için değiştirebiliriz. 

Sağlıklı ve mutlu günler diliyorum.

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Murat BALCI
Murat BALCI
ŞİMDİ AŞISIZLARI ÖDÜLLENDİRDİK!
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
İHRACATTA KATMA DEĞER
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
EKONOMİYİ DOĞRU OKUMAK
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
ÇOCUKLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMI
Burak BALCI
Burak BALCI
NÜKLEER SAVAŞI ÖNLEDİ, EMEKLİ EDİLDİ, SESSİZCE ÖLDÜ!
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
HEDEFLER TUTACAK MI?
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
BİNEKTE VOLKSWAGEN TİCARİDE FİAT
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
KAZAKİSTAN'DA PERDE ARALANIRKEN
Kadriye CİRİTCİ
Kadriye CİRİTCİ
ÜRETMEK
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
ESNAFIN UMUDU
Esra SARI
Esra SARI
KÜRESEL SAĞLIK SORUNU: OBEZİTE
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
VARYANTLAR BİTER Mİ?
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
BÜYÜKDERE TEHCİRİ DAVASI-I
Nimet KÜLTEKİN
Nimet KÜLTEKİN
B12 VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNDE BESLENME
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ XIV (İNSANI HİKMETLE BULUŞTURMA)
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
HEZEYAN
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DİN İLE YOLLARIMIZI YİTİRDİK
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
GENÇLER, AHMET KURT’U DİNLEYİN!
Bekir ATACAN
Bekir ATACAN
FRANSA’YA KARŞI ÇOK FRANSIZ MI KALIYORUZ?
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
ZITLIKLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOMOFOBİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
DAHA MUTLU HİSSETMENİZ İÇİN
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
FERGANA VADİSİ’NDEN TÜRK BİRLİĞİNE
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
ÜLKENİN KALKINMASINDA SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ ÖNEMİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Sağlık Yasam
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva