ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Diyarbakır'da toprağa gömülü cephanelik bulundu
Diyarbakır'da toprağa gömülü cephanelik bulundu
Fransa vatandaşı 11 yabancı terörist savaşçı sınır dışı edildi
Fransa vatandaşı 11 yabancı terörist savaşçı sınır dışı edildi
Böbreğinden yumurta büyüklüğünde taş çıktı
Böbreğinden yumurta büyüklüğünde taş çıktı
Barınakta 20 köpek ölüsü ile karşılaştılar
Barınakta 20 köpek ölüsü ile karşılaştılar
Şehir magandaları çocuk parkını yaktı
Şehir magandaları çocuk parkını yaktı

Mert Can DUMAN

JİLET GİBİ DEĞİŞİM
16 Ekim 2019 Çarşamba

Dünya değişiyor. 1980’li yıllardan itibaren tüm dünyada özellikle üretimin giderek hızlanmasıyla beraber tüketici tarafı da kitlesel bir şekilde tüketime yönelmiş ve kitlesel iletişim araçlarına olan erişimin de giderek kolaylaşmasıyla beraber tüketicilerin tüketim eğilimleri ve davranışları önemli ölçüde değişime uğramıştır. Bununla birlikte, son zamanlarda iyiden iyiye gündemdeki yerini güçlendiren kuşak farklılıkları ve günümüz nesillerinin geride kalanlara kıyasla büyük değişiklikler gösteren eğilim ve davranışları da, tüketim eğilimlerinin değişiminde önemli rol oynadı. 

Geçenlerde bir iş yemeğinde masanın gündemini oluşturan konulardan birisi de son zamanlarda genç kuşaklar arasında yayılan eğilimlerin üretim ve tüketim yapılarına olan etkisiydi. Bunun en çarpıcı örneklerinden birisi, son yıllarda sadece ülkemizde değil tüm dünyada hızla yayılan sakal modasının kurbanlarından birisi Gillette firması. Günümüzde kullanılan şekliyle ilk kez 18. yüzyıl ortalarında tasarlanan jilet, takip eden dönemde ise 19. yüzyılın son dönemlerinde King Camp Gillette’in çift taraflı tasarımıyla beraber günümüzde kullanılan şekline yaklaştı. Hepimizin malumu, bazı firmalar isimlerini ürettikleri ürünlere bahşederler. İşte artık dilimize jilet olarak giren tıraş bıçaklarının basit tarihçesi de böyle şekilleniyor.

Biraz önce bahsettiğim gibi, son yıllarda özellikle yeni nesil tarafından bir hayli rağbet gören sakal modası yüzyılı aşkın bir süredir üretimine devam eden Gillette firmasını zora soktu. Tüketicilerin değişen davranışları sebebiyle tıraş bıçağı kullanımını azaltması, 2005 yılında 57 milyar dolar piyasa değeriyle el değiştiren firmanın yaklaşık 8 milyar dolarlık kaybına sebep oldu. Genç nesle örnek teşkil eden birçok ünlünün sakal bırakmasıyla birlikte geçmişteki ‘bebek yüz’ modasının değişim göstermesinden dolayı firmalar pazarlama stratejilerini ve üretim yapılarını değiştirmek zorunda kalıyor. Akademik çalışmalar gösteriyor ki, tüketicilerin tüketim algıları ve davranışları, içinde bulundukları çağın şartlarından yakından etkilenmekte ve bu şartların ortaya çıkardığı sonuçlar etrafında şekillenmektedir. 

Günümüzde teknolojik gelişmelerin çok hızlı ve yoğun bir şekilde gerçekleşmesi, günümüz çocuklarının ‘bilgisayar/tablet çocuğu’ olmasını, günümüz büyüklerinin ise teknolojiden uzak kalamama zorunluluğunu beraberinde getiriyor. Bu çerçevede, eskiden vitrinlere bakılarak yapılan alışverişler bugün bilgisayar başında, birkaç fare hareketi ve tıklatmasıyla gerçekleşiyor. Bu bağlamda, bu haftaki buluşmamıza ismini verdiği gibi jilet gibi değişim perakende satış mağazalarında da yaşanıyor. 

Eskiden tüketicilere ulaşmak için fiziki mekanlara ihtiyaç duyan firmalar günümüzde iyi tasarlanmış ve kullanıcı dostu bir web sitesi aracılığıyla maliyetlerini bir hayli kısarak milyonlarca hatta milyarlarca insana ulaşabiliyor. Bu değişimi çarpıcı bir istatistikle desteklemek istiyorum. Çin’de 11 Kasım günü ‘Bekarlar Günü’ olarak kutlanıyor. Alışveriş sitelerinin 11 Kasım tarihinde büyük indirimler yaptığı bu günde e-ticaret sektöründe dev kuruluşların başında gelen Alibaba, 2018 yılının 11 Kasım gününde 24 saat içerisinde 30,8 milyar dolarlık satış ile 2017 yılındaki kendisine ait rekoru daha yukarıya taşıdı. 

Hesaplama noktasında siz değerli okuyucularımıza yardımcı olmak isterim: Alibaba’nın 11 Kasım 2018 gününde yaptığı satış dakikada 21,4 milyon dolara, saniyede ise 357 bin dolara tekabül ediyor.

Geride bıraktığımız yüzyılın sonlarından itibaren giderek hızlanan ‘değişim’ artık önünde durulamayacak, hızla akan bir ırmak kıvamında. Değişime ayak uydurmak, gelişmelerin gerisinde kalmamak bizlere düşüyor. Çünkü gelecek çok farklı gelecek.

Güzel bir hafta geçirmeniz ümidiyle…

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE NE YAPMALI ?
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
GÜZEL ATLAR ÜLKESİNİ GÖRMEYEN VAR MI?
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
İNSAN HAKLARI
Esra SARI
Esra SARI
BİZ, ACABA 'YÜZEN ÖRDEK SENDROMU'NA MI YAKALANDIK?
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
AB(D)’NİN ''LİBYA'' ISRARI
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
ASGARİ ÜCRETTE BEKLENTİ AÇ KALMAMAK
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
SURİYELİLER İLE YAŞAMAYA ALIŞMAK
Hatice Karataş
Hatice Karataş
ENGELLER ENGEL DEĞİL
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
TÜRK KADINI
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DÜNYA 'ŞİRKİSTAN'A DÖNDÜ...
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
KADIN CİNAYETLERİ VE KADINA SAYGI
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
DÜŞÜNCE ÜRETMEYE FIRSAT VERİLMELİ
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
DOĞRU BESLENME DEPRESYONU AZALTABİLİR
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
GIDA GÜVENLİĞİ YAŞAMSALDIR
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
BÜYÜME TARAFINA GEÇİŞ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
DOĞU AKDENİZ ÜZERİNE YAPILAN GİZLİ HESAPLAR BOZULDU
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
MODERN KÖLELİK
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
AMAN DİKKAT!
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva