ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Şehit annesinin yardımına jandarma koştu
Şehit annesinin yardımına jandarma koştu
Biz Bize Yeteriz Türkiyem
Biz Bize Yeteriz Türkiyem
Koronavirüs aşısında ilk aşama tamamladı
Koronavirüs aşısında ilk aşama tamamladı
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Elektriği kesilen esnafın zararı karşılandı
Elektriği kesilen esnafın zararı karşılandı

Şira Yıldız ASAN

BEYİNLERİMİZ SİSLENİYOR
21 Şubat 2020 Cuma

Her geçen gün zorlaşan yaşam koşullarıyla beraber yeni yeni hastalıklar ve tanılar gelişiyor. Bazen nereye yetişeceğimizi şaşırıyoruz. Stres, öfke, zamansızlık, yorgunluk, yanlış beslenme, uykusuzluk, koşturma ve anlaşılamama bizde sağlık sorunları oluşturabiliyor. Bunlardan biri de son dönemlerde sık görülen “Sisli Beyin”. Sisli beyin bir hastalık değil fakat önemli bir sorun. Eğer aşağıdakilerden yarısına sizde evet diyorsanız, sizde de sisli beyin sorunu olabilir.

Sabah yorgunluğu, isteksizlik, enerjisizlik, güne mutsuz başlama, özellikle sabahları belirginleşen endişe ve kaygı hali, olumlu değil olumsuz düşüncelere yoğunlaşma hali, karar verme güçlüğü, bir işi başlama ya da tamamlamada güçlük çekme, duygu durum değişiklikleri, gereksiz öfke sinirlilik içeren tepkiler, depresyona benzer ruhsal değişimler, bitkinlik, yorgunluk hatta tükenmişlik hissi, uyku sorunları, uykuya dalmada ve sürdürmede zorlanma, kalitesiz uyku, gün içinde tekrarlayan kısa süreli uyuklamalar, unutkanlık, dikkat dağınıklığı, konsantrasyon eksikliği, düşünceleri toparlamada ve hatırlamada zorlanma, evde veya işyerinde eşyaları bulamama, sık sık eşya kaybetme ve hatırlamada zorlanma.

Yapılan araştırmalar beyin sisinin cep telefonlarının etkisiyle daha çok yaşandığını belirtiyor. Yapılan bir araştırmaya göre cep telefonları insan beyninin işlevini yüzde 22 oranında azaltıyor. Ayrıca cep telefonu bağımlılığı baş ağrısı, yorgunluk gibi faktörlerin yaşanma ihtimallerinin yüzde 38 arttırıyor. Hayatımızdaki teknolojik aletlerinin varlığını en aza indirmek sağlığımız için son derece önemli. Gece uyku vakti gelene kadar televizyon ekranı önüne çakılı kalmak da beynin işlevini olumsuz etkileyen hastalıklarla karşılaşma ihtimalini arttırıyor. Ayrıca bol bol okumak Alzheimer gibi hastalıklara yakalanma riskimizi azaltıyor. Bu nedenle sağlıklı bir beyin için her gün sıklıkla kitap okumamız önemli.

Günlük hayatta pek çok kimyasala, toksine ve mikroba maruz kalıyoruz. Yediğimiz, içtiğimiz her şey ve içinde bulunduğumuz neredeyse bütün ortamlar hem vücut hem beyin sağlığımız için tehlike arz ediyor. Soluduğumuz kirli havadan tükettiğimiz sağlıksız yiyeceklere kadar pek çok faktör hormonları ve zihin sağlığımızı tahmin ettiğimizden çok daha fazla etkiliyor. Sindirim sistemi direkt olarak sinir sistemimize bağlantılı olduğu için tükettiğimiz besinler ciddi anlamda önem taşıyor. Nasıl ve ne şekilde yemek yediğimiz çok önemli.

Peki, sisli beyin neden olur? Gizli ya da açık depresyon, alkol ve ilaç birikimi, bağırsak iç dengesinin bozulması, demir eksikliği, düşük kan şekeri, vitamin eksikliği, B12 azalması, magnezyum ve iyot eksikliği, hormonal eksilmeler, menopoz dönemi diyebiliriz. Birçok sorun gibi, sisli beyin sorunu da menopoz döneminde zirve yapabiliyor. Bu nedenle menopoz öncesi (premenopoz) ve sonrası (postmenopoz) dönemi kadınların “sisli beyin” sorununa daha fazla dikkat etmeleri gerekiyor. Araştırmaların ve uzmanların artık düşünceleri; östrojen ve progesteron seviyeleri ile “bilişsel güç” arasında ilişki var. Menopozda gelişen hormanal kayıplar bu sorunun tetikçisi olabiliyor.

Kısacası unutkanlık, dikkat dağınıklığı, kelime bulma güçlüğü, sinirlilik, araba kullanırken yolu kaybetme, yol işaretlerini kaçırma, yolu hatırlayamama, toplu taşımada durakları kaçırma, toplu taşımada yanlış araçlara binme, marketten alınması gerekenleri unutma, aranması gereken kişileri unutma, sorumlulukları unutma, kolay öfkelenme, tepkilerini kontrol edememe, yorgunluk ve bitkinlik hali sizde de varsa fark etmeden sisli beyin sorununa yakalanmış olabilirsiniz.

Bir çoğumuzun fark etmeden yaşadığı “sisli beyin-dağınık beyin sendromu” sorunu için ne yapabiliriz? Stres düzeyimizi azaltabiliriz, beslenmemizi düzeltebilir daha fazla bitki ağırlıklı beslenebiliriz, düzenli egzersiz ve yürüyüş yapabiliriz, seyahat edebiliriz, dinlenmeyi unutmamalıyız, sağlık taraması yaptırabiliriz, mineral-vitamin-hormonal eksikliğimiz var mı inceletip takviye alabiliriz ve mutlaka uykumuzu düzenlemeliyiz. Her gece uyku süremiz 7-8 saat ve karanlık bir ortamda olmalıdır. Uyurken de sırtüstü ve yüzüstünden ziyade sağ veya sol tarafa yatmayı tercih edebiliriz ki beynimiz toksinlerden daha kolay arınsın. Sağlıklı bir beden için su ne kadar kıymetliyse düzenli uyku da bir o kadar önemlidir. Özellikle cep telefonu ve bilgisayarlara sıkça maruz kalmamız beyin sisi sorunu yaşama ihtimalimizi de bir hayli artırıyor. Beyin sisinin kadınlarda görülme oranı ise erkeklerden çok daha fazla maalesef ki. Özellikle işlenmiş gıdadan ve şekerden uzak durarak, daha çok çiğ sebzeler tüketerek, su tüketimimizi arttırarak, daha çok organik ve doğal beslenmeye özen göstererek daha sağlıklı yaşayabiliriz. Haftaya kadar sevgiyle kalın..

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 3 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Tülay 22 Şubat 2020 Cumartesi  21:24

Şahane bir yazı tebrikler budan sonraki yaşamımda anlattıklarınızı uygulamaya çalışacağım

Yorumu oyla      0      0  
Mahmut Baştuğ 21 Şubat 2020 Cuma  16:11

Yazdıklarının hepsi yaşlı olarak çoğumuzda var.Belli alışkanlıklarımızdan vazgeçemiyoruz Yıldızcığım.Selam ve sevgiler.

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
VİRÜS FIRSATÇILARI
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
BÜTÜNÜ GÖREBİLMEK
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
VİRÜS BİR GERÇEĞİ GÖZLER ÖNÜNE SERİYOR
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
SU MESELESİNE DİKKAT
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
İKİ DÜNYA GÖRÜŞÜ VE İNSANIN TRAJİK DURUMU
Esra SARI
Esra SARI
FİLM ÖNERİLERİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
WEB TAPU
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
KOVİD-19 İLK DEĞİL, PEKİ SON OLUR MU?
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
KÜRESEL SALGIN VE “AKTİF ÖTANAZİ”
Hatice Karataş
Hatice Karataş
DÜNYAYI SARSAN SALGINLAR
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
YAVAŞLAYIP, DÜŞÜNMEMİZ GEREK
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
BİR KİTAP TANITIMI
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİRME GEREĞİ III
Hüseyin Alpaslan
Hüseyin Alpaslan
RUH SAĞLIĞI
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
İTALYANLAR MAZİYE BAKIP AH EDİYOR
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
EKONOMİNİN SAĞLIĞI
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
SOYKIRIM YALANLARINA CEVAPLAR (1) ERMENİLERİN BULGARİSTAN’DAKİ OSMANLI ALEYHİNE ÇALIŞMALARI
Büşra Çinkaya
Büşra Çinkaya
KORONAYA KARŞI KOLONYA
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva