ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
İran merkezli depremde Van'da 9 kişi hayatını kaybetti
İran merkezli depremde Van'da 9 kişi hayatını kaybetti
Damak çatlatan lezzet: Büryan kebabı
Damak çatlatan lezzet: Büryan kebabı
Çiğdemler çiçek açtı
Çiğdemler çiçek açtı
Ot ve yapraklardan hediyelik eşya yapıyor
Ot ve yapraklardan hediyelik eşya yapıyor
Hayvanları için kar üstünde yem taşıyorlar
Hayvanları için kar üstünde yem taşıyorlar

Oğuzhan SARI

15 MİLYON İNSAN 15 MİLYON DERT
24 Ağustos 2019 Cumartesi

Sahip olduğu coğrafi konumu, bu durumdan doğan stratejik ve ticari önemi, tarihsel ve kültürel birikiminin yanında daha birçok özelliği ile tarihin her döneminde gözde bir şehir olagelmiştir İstanbul. Hükümdarlar uğruna ordular yürütmüş, şairler şerefine şiirler yazmış, can alıp can verilmiş bu şehir uğruna.

İstanbul’un geçmişine şöyle bir göz attığımızda, yerleşim tarihinin 300 bin, kentsel tarihinin ise yaklaşık 3 bin yıl öncesine dayandığını mevcut araştırmalardan görmek mümkündür. Malumunuz, İstanbul 1453 yılında biz Türkler tarafından ele geçirilmeden önce Doğu Roma İmparatorluğu(Bizans)’nun da başkenti idi. 1453 yılında Fatih İstanbul’u (o günkü adıyla Kostantinopolis) fethettikten sonra bu muhteşem şehir Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna dek bu kez de Osmanlı Devleti’ne başkentlik yapacaktı.

İstanbul bugün Türkiye’nin en önemli ticaret merkezi, en büyük şehri ve barındırdığı kültürel mirası ile her mevsim dünyanın her yerinden turisti üzerine çekmesiyle dev bir ekonomiye sahip bir metropol. Son dönemlerde tartışmalara sebep olan yapılaşmasını bir kenara bırakırsak şehrin o müthiş siluetini gözünün önünde canlandıramayacak yoktur sanırım. 

Tüm bu özellikleri ile baktığımızda mükemmel bir şehir İstanbul. Fakat bu özelliklerinin yanı sıra birçok sorunu da içerisinde barındırdığını söylememe bile gerek yok sanırım. İstanbul’un sorunlarını sıralayacak olursak, sizi bilmem ama ben en başa nüfus problemini koyarım. Diğer birçok probleminin de bundan ileri geldiğini örneklerle anlatacağım. Yüz ölçüm olarak küçük sayılabilecek bu şehirde son resmi verilere göre 15 milyon 67 bin kişi yaşıyor. Bu verilere son dönemde gelen mülteciler ve her dönem süreklilik arz eden turist yoğunluğu girmiyor tabii.

Bu nüfus yoğunluğu da beraberinde diğer birçok problemi getiriyor. Bunlardan birincisi trafik sorunu. İstanbul’da yaşayan bir kişi evinden işine, işten evine tek vasıta ile 45 dakika yahut bir saatte gidebiliyorsa kendini şanslı addedebilir gayette. Toplu taşımadaki sıkış tıkış seyahatler, uzun süre trafikte beklemek zorunda kalmalar, korna sesleri ve nicesi...

Trafik sorunun yanında bir de çarpık, plansız ve önü alınamaz şekilde süregelen bir kentleşme sorunu var elbette. Geçmişte, cumhuriyetin farklı dönemlerinde oluşan göç dalgaları ile İstanbul’da önü alınamayan bir kentleşme yaşandı. Bu gecekondu tipi kentleşme genel itibarıyla fabrikaların ve büyük işletmelerin yakınında oluşan ve plansız şekilde gerçekleşen bir yapılaşma hareketi idi. İnsan hayatı için pek de uygun olmayan bu kentleşme şekli daha sonraki yıllarda birçok toplumsal ve çevresel sorunu da beraberinde getirdi. 

Zaten halihazırda deprem bölgesi olan İstanbul, bu çarpık ve kalitesiz kentleşmenin bedelini depremlerde ağır şekilde ödedi. Son dönemlerde İstanbul’da deprem olmaksızın çöken ve çökmesi muhtemel binalar söz konusu. Hatırlayacaksınızdır ki en son Kartal’daki Yeşilyurt Apartmanı21 vatandaşımıza mezar olmuştu. Bu olaydan sonra durumun vahameti biraz daha anlaşılmış olacak ki Kağıthane’de bazı binalar kentsel dönüşüm kapsamında planlı bir şekilde yıkıldı. Muhtelif bölgelerde de bu durum söz konusu.

İstanbul hakkında şikayetçi olabileceğimiz bir başka sorun ise hayat pahalılığı. Türkiye’nin herhangi bir şehrinde rahatlıkla geçinebilecek bir işe sahip kimse İstanbul’da birçok maddi problemle karşılaşıyor. Başını sokmak için kiralayacağı bir evin kirası bile çok uçuk rakamlarda olabiliyor. Çünkü çok insan demek çok müşteri demek ve dolasıyla ‘tok satıcı’ demek. Biri tutmaz ise diğeri tutar, biri almazsa diğeri alır gözüyle bakılıyor ve genelde de öyle oluyor. 

İstanbul’da (bulunduğum) 2016 yılında 1+1 diye tabir edilen, en az 15 senelik ve pek de düzgün olmayan evlerin kiralarının 1200 lira olduğunu duyup dert yandığımda bir vatandaş ‘burası Avrupa’ diyerek karşılık vermişti. Bunların yanında hayat zaten çok pahalı bu şehirde. Dışarı çıkıp bir aktivite yapmak günlük kazandığın paranın üstüne çıkabilir ve bu normaldir maalesef. 

İstanbul hakkında daha birçok problem sayabiliriz elbette ama bu kadar da kötülemeyelim bu güzide şehri. Napolyon Bonapart’ın şu meşhur sözü ile bitirelim yazıyı; ‘Dünya bir ülke olsaydı başkenti mutlaka İstanbul olurdu’. Esen kalınız...

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
REHBER KÖPEKLER
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
TÜRKİYE NATO’DUR, NATO TÜRKİYE'DİR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
NEDİR BU TRANS YAĞ MESELESİ?
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
FED NASIL KURULDU?
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
BİZE NE OLDU?
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
BEYİNLERİMİZ SİSLENİYOR
Esra SARI
Esra SARI
CİLT BAKIMI ÖNEMLİ
Büşra Çinkaya
Büşra Çinkaya
ÇİKOLATANIN KEŞFİ
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
DEMOKRASİ VE EKONOMİ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
KADINLAR ERKEKLERDEN DAHA MUTLU
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
ÇİN-İDLİB-LİBYA HATTINDAN BÜYÜK İSRAİL’E AÇILAN KORİDOR
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
EZBERCİ EĞİTİM
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
HER ŞEY ÜST ÜSTE GELSE DE UMUDU KAYBETMEYELİM
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
KADİR'E VERİLECEK CEZA
Hatice Karataş
Hatice Karataş
VERONA
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
“YABANCILAŞMA” VE YALNIZLAŞMA”NIN ONTOLOJİK TEMELLERİ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
ORTADOĞU LABİRENTİ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva