ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
'Teknoloji bağımlılığı' için komisyon kuruldu
'Teknoloji bağımlılığı' için komisyon kuruldu
Gümrük Kapısı'ndaki çalışmalar tamamlandı
Gümrük Kapısı'ndaki çalışmalar tamamlandı
Meteorolojiden yağış uyarısı
Meteorolojiden yağış uyarısı
Deniz Baykal yemin etti
Deniz Baykal yemin etti
Ayvacık'ta 85 konut hasar gördü
Ayvacık'ta 85 konut hasar gördü
HABERLER>RÖPORTAJ
12 Aralık 2018 Çarşamba - 07:09

Türkiye’nin görsel kaydı Depo Photos’ta

Depo Photos’un Genel Yayın Yönetmeni Abdurrahman Antakyalı, ülkenin görsel kayıtlarının tutularak arşivlenmesi ve Türkiye’nin saklı tarihinin gün yüzüne çıkartılması amacıyla kurulan ajansın kuruluş hikâyesini tüm detaylarıyla gazetemiz okurları için anlattı.

Türkiye’nin görsel kaydı Depo Photos’ta

SEDA TOLMAÇ
 

Türkiye’nin saklı tarihini gün yüzüne çıkarmak ve gerek medya kuruluşlarının gerekse diğer kamu ve özel kurumların fotoğraf ihtiyacına cevap vermek amacıyla kurulan, Türkiye’nin en önemli foto muhabirlerinden Tolga Adanalı, Hikmet Saatçi ve arşiv uzmanı Hikmet Köseçavuş’un kurucuları arasında yer aldığı Depo Photos ajansının Genel Yayın Yönetmeni Abdurrahman Antakyalı, yapılan çalışmalar ve üretilen içeriklerle her geçen gün büyük kitlelere ulaşan ajansın kuruluş hikâyesini ve geldiği noktayı gazetemiz okurları için anlattı.
Antakyalı, Depo Photos bünyesinde fotoğraf üreten çok sayıda fotoğrafçının ülkenin yakın tarihine ve günümüz olaylarına ışık tuttuğunu dile getirerek, ajansın kurulduğu yıldan itibaren kendisini geliştirerek, şu an Türkiye’deki en güçlü dijital arşive geçiş süreci çözümlerini gerçekleştirdiğini ifade etti.
Şu an fotoğraf içeriğiyle Türkiye’nin en önemli fotoğraf ağına sahip ajansı haline gelen Depo Photos’un, 2019 yılında sürpriz bir haber içeriğiyle yeni bir proje başlatacağını anlatan Abdurrahman Antakyalı ile Depo Photos’u tüm detaylarıyla konuştuk. 

Depo Photos ne zaman ve hangi amaçla kuruldu? 
Depo Photos 2012 yılında resmi olarak kuruldu. Ama 2015 yılından sonra aboneye açıldı. Önce bir ajans olarak temelimizi attık. İçeriğimizi oluşturduk ve “Hazırız” diyerek, fotoğraf içerimizi aboneye açtık. 
Depo Photos’un kurulma amacı, ülkenin görsel kayıtlarının tutularak, bunların arşivlenmesi, geçmiş kayıtların günümüze aktarılabilmesi ve günümüzün önemli olaylarının fotoğraflanmasını sağlayacak bir fotoğraf ajansına duyulan ihtiyaçtı. Bu amaç doğrultusunda adım attık. 2012 ile 2015 yılları arası çok yoğun geçti. Geçmiş kayıtları günümüze aktarmak için film taramaları yaptık hala da film taraması yapıyoruz. Filmleri dijital ortamda tarayıp pozitif hale getiriyor ve sisteme yüklüyoruz. Türkiye’nin saklı tarihini gün yüzüne çıkartıyoruz. Sadece tarihi değil elbet, günümüzde medyana gelen birçok olayı fotoğraflarla aboneye ulaştırıyoruz. Ve bu sistem içerisinde fotoğraf üreten fotoğrafçılar gelir elde ediyor. 
Depo Photos’un aboneleri kimler ve bu aboneler Depo Photos’a girdiklerinde hangi içerikle karşılaşıyorlar?
Depo Photos’ta çok sayıda fotoğraf var. Mesela, meclisteki meclis grup toplantılarından tutun, bazı polis adliye olaylarına kadar… Ya da George H.W. Bush cenaze törenini içeren görsellerimiz var. Bu çerçevede dünya ajanslarıyla anlaşmamız var.
Tabii, abonelerimiz ağırlıklı olarak; medya kuruluşları, gazeteler, dergiler, internet siteleri… Bu kuruluşlar, bir ayda ne kadar fotoğraf indireceklerse, belirli fotoğraf sayısı vererek bize abone oluyor. Abonelerimize fotoğrafları seçerek indirme hakkı veriyoruz. 

Depo Photos için fotoğraf üreten kaç fotoğrafçı var ve bunlar nasıl gelir elde ediyor?
Sistemimize fotoğraf veren, fotoğraf üreten yaklaşık 400 fotoğrafçı arkadaşımız var. Fotoğrafları satılan arkadaşlarımız, satılan fotoğraflarının satışının yüzde 50’sini alıyor. 
Sistem, gün içinde hangi saatte, hangi medya kurumunun, hangi fotoğrafı aldığını bize gösteriyor. Bizim ki freelance bir sistem. Ajansımızı kurarken bu sistem üzerine kurguladık. 

Ajans bünyesinde fotoğraf üreten fotoğrafçıları neye göre seçiyorsunuz?
Tabii, artık herkes çok sayıda fotoğraf çekebiliyor. Ama her fotoğraf çeken kişiyle çalışmıyoruz. Belirli şartlarımız var. Çalışmak istediğimiz kişileri davet usulüyle bizimle çalışması için davet edebiliyoruz veya bize başvuran kişiler arasından çalışacağımız kişileri seçiyoruz. 
Bizimle çalışmak için başvuru yapanlardan, öz geçmiş ve portfolyo istiyoruz. Yapmış olduğu çalışmalardan örnekler görmek istiyoruz. Şayet, çektikteki örnekler bizim içeriğimizle uyuşuyorsa Depo Photos’ta kendilerine bir yer açıyoruz. Bu şekilde bize başvurmak isteyen arkadaşlarımız depo@depophotos.com adresinden bizimle iletişime geçebiliyor. 

Depo Photos’a sadece ‘gazeteciler’ mi içerik üretebiliyor?

Hayır, fotoğraf üreten arkadaşlarımız, sadece deneyimli gazeteciler değil. Kiminin hiç gazetecilik deneyimi yok, ama mesela gezi fotoğrafları çekiyor. Bir şehri, bir mekanı tanıtan, iyi öykülemelerden oluşan fotoğrafları da Depo Photos’ta görmek mümkün. Ya da sadece yemek fotoğrafları çeken arkadaşlarımız var. Çünkü, bir internet sitesini ya da bir gazeteyi açtığınız zaman sadece sıcak olaylara bakmıyorsunuz. Sitelerde portrelere, sağlık görsellerine, ekonomi sayfasında yer alan patates soğandan tutun büyük bir sanayi sitesinin görsellerine kadar birçok alandaki görselle ihtiyaç duyuyorsunuz.

Abone, Depo Photos’a fotoğrafçı tarafından yüklenen fotoğrafları anında görebiliyor mu?

Hayır, burada bir editöryel süreç var. Biz, farklı fotoğraf disiplininden gelen kişilerin yükledikleri fotoğraflarla bir içerik oluşturuyoruz. Tabii, bunların hepsi editörlerin kontrolü altında. Editörlerimiz gelen fotoğraflara bakıyor. Fotoğrafları çeşitli aşamalarda kontrol ediyorlar. Görsellerin uygunluklarından tutun da tonlamasına kadar pek çok editöryel kontrol sağlanıyor. Gönderilen fotoğrafların içeriğinde konuyu anlatan bir alt yazı olması da önemli. Editörlerimiz, fotoğrafçıların gönderdiği fotoğraflardaki alt yazıyı da kontrol ettikten sonra, fotoğrafları yayına veriyor. Editörlerimiz fotoğrafları yayına verdikleri anda abone görüyor. Fotoğrafçı, fotoğrafları yüklüyor, ama fotoğrafçıların yüklemesi demek, abonenin görmesi anlamına gelmiyor. Editöryel sürecin işlemesi gerekiyor.

Dünyada benzer şekilde kurulan ulusal ajansların ilerleyen süreçlerde global ajans haline geldiğini görüyoruz. Depo Photos’un da bu şekilde bir yol izlemesi mümkün olur mu?
Neden olmasın? Şu an hem Türkiye hem de dünya içeriği veriyoruz. Bizim global ajanslar arasındaki yerimize baktığınızda, o ajansların sermaye yapısı, fotoğraf sayısı olarak çok güçlü ve büyük ajanslar olduğunu görüyoruz. Ama onlara karşı bizim üstünlüğümüz ise, Türkiye içeriği… Biz, Türkiye içeriğinde çok güçlüyüz. Dünyada örnek gösterilecek global ajanslarda Türkiye içeriği, bizdeki gibi güçlü değil. Depo Photos şu an müzeler, kurumsal arşivler ve sergiler için ciddi bir kaynak. Biz ilk hedef olarak lokali belirledik. Lokalde güçlendikten sonra açılımımızı diğer taraflara doğru da yapabiliriz.
Bizim arkamızda büyük bir sermaye grubu yok. Depo Photos’u sevimli kılan işlerden bir tanesi de bu işi emekçilerinin kurmuş olması zaten. Büyük sermaye gruplarının kurmuş olduğu bir yapı değil. Arkasında finansal destek olarak bizler varız ve mümkün olabildiğince deneyimimizle bu ajansı yoğurmak, büyütmek istiyoruz. Bu hedefle de kazancımızın önemli bir kısmı, yatırıma gidiyor. “Daha nasıl büyürüz?” diye düşünerek hareket ediyoruz. Geldikçe büyüyoruz. 

Depo Photos’un kurulduğu yıllarla şimdiyi karşılaştırdığınızda ne gibi değişimler, gelişimler oldu?
Kendimizi teknolojik anlamda çok geliştirdik. Yeniledik. Ekipman anlamında büyük yatırımlar yaptık. Mesela, şu an Türkiye’deki en güçlü dijital arşive geçiş süreci çözümlerini gerçekleştiren bir ajansız. Kendi özgün yazılımımız var. Bu özgün yazılımımızı hem kamu kurumları hem de özel yerler ve aynı zamanda medya kuruluşları satın alıyorlar. Bizim yazılımımız üzerinden aynı modeli kendilerine uyarlamak için. Film tarama sistemlerimiz çok gelişkin. Bazı kurum ve kişilere bu çözümlemeleri sunuyoruz. Çok geniş bir fotoğrafçı ağımız var. Türkiye’nin herhangi bir yerinde bir foto muhabirine talep olduğunda gereken kişilerle bağlantıya geçiyoruz, arkadaşlarımız buradan da bir gelir modeli elde ediyor. Türkiye içerisindeki sorunlarımızı epey çözdük.

 “Depo Photos olarak Türkiye içindeki sorunlarımızı çözdük” dediniz. Peki şu an Türkiye’de sektörle ilgili ne gibi sorunlar mevcut?
Türkiye’de geleneksel medya küçülüyor. Bizlerin de, ürettiklerimizle hitap ettiğimiz kesim onlar. Ee sürekli bütçe kesintisi yaşanırsa, bu da pazar alanınızda bir daralmaya neden oluyor. Bu yaşanan mevcut sorunlardan. Sektördeki diğer sorun ise, Türkiye’de freelance yasasının hala olmaması. Diyelim ki, 15 yıl gazetecilik yapmışsınız. Basın kartınız var. İşvereniniz sizi işten çıkarıyor. Bunun üzerinde basın kartınızı iade ediyorsunuz. Devlette diyor ki, “Sen artık gazeteci değilsin.” Böyle bir şey olmaz. Türkiye’de freelance yasasının çıkması lazım. Gazetecinin, işten çıkarılınca gazetecilik geçmişi silinmiş mi oluyor? 
Bununla birlikte, reklam pastasının geleneksel medyadan dijital medyaya kayması dijital medyada da çeşitliliği arttırdı. Eskiden sadece gazetelere ve gazetelerin internet sayfalarına reklam verilebilecekken şimdi, oyun sitelerinden yemek sitelerine, örgü sitelerinden sağlık sitelerine kadar farklı alanlarda oluşturulan içerikler, reklam almaya başladı. Reklam verenlerin yüzdeleri hemen hemen aynı, ama reklam almak isteyenlerin sayısı arttı. Bu da reklamların bütçesini düşürdü. Reklamlar artık çok yere ve küçük küçük dağıtılıyor. Bu nedenle işletmeler, yanlarında sabit personel çalıştırmakta çok zorlanıyorlar. İçerikleri de ağırlıklı olarak ajanslardan almaya başlıyorlar. Depo Photos olarak da biz, böyle bir boşluğu hissettiğimiz için hızlı bir karar vererek ilerledik. 
Ancak, temel sıkıntı şu; Bize içerik üreten genç arkadaşlarımız bir yere gittiklerinde kendilerine basın kartının olup olmadığının sorulduğunu söylüyor. Basın kartına sahip olabilmek için de yayın kuruluşunun kadrolu, sigortalı eleman çalıştırması gerekiyor. Belirli şartlar olmayınca basın kartı taşıyamıyorsun. 
Peki, bu durumda freelance gazetecilik yapan meslektaşlarımız ne olacak? Dolayısıyla freelance yasası bu bakımdan önemli. 
Fotoğraf, uzay çağında, kanunlar taş devrinde olmamalı. İkisini bir şekilde senkronize etmemiz lazım. Burada kanunlar, yptığınız işin kanunlara dayanması bizim için çok önemli. Bu nedenle belirli yasaların bir an önce çıkması lazım. 

Depo Photos, içeriği fotoğraflardan oluşan bir ajans. Peki, Depo Photos ile ilgili yeni projeleriniz var mı?

Evet, 2019 yılında haber servisi başlatacağız. Şu an sadece içerikleri destekleyen fotoğraflar veriyoruz. Ama haber servisi sağlayacak yazılımımız şu an son aşamasına geldi. 2019 yılında haberde de farklı bir modelle çıkacağız. Şu an haber servisinin içeriği sürpriz. Haberin kurgusu, kendi adıma çok heyecanlandığım bir şekilde olacak. Çok rutin olaylara boğmayan bir haber içeriği sunmak istiyoruz. Aynı fotoğraftaki gibi haber servisi için de haber üretecek olanlar, her yazdığı haberden para kazanacak. 

Son olarak, bu işe yeni başlayacak gençlere ve bu işe devam eden orta yaştaki kişilere ne söylemek istersiniz?
Fotoğraf, çok hızlı gelişen bir süreç değil. Yani 1900’ların başında analog sisteme geçiliyor. Ve bu 1990’ların başına kadar gidiyor. 80-90 yılda fotoğrafın teknolojisi küçük rötuşların dışında gelişiyor, mantık olarak değişmiyor. Şimdi ise, dijital teknoloji ile fotoğraf teknolojisinde büyük değişimler oldu. Yani, tek başına fotoğraf makinesinin teknolojisi değişmedi. İnternet teknolojisi değişti. İnternet yaygınlaştı. İnsanların fotoğraflara, olaylara erişimi, üretim süreci, maliyetleri, iletimleri, her şey değişti.
Dolayısıyla siz, değişen bu dijital teknolojide eski alışkanlıklarla bu işi yapmaya çalışırsanız, ilerleyemezsiniz. Fotoğraf ölmez. İnsanların zihni ölür. Şu an fotoğrafta çok yeni mecralar açıldı. Farklı gelir modelleri oluştu. Bunların üzerinde iyi kafa yormak gerekiyor. Biz de zaten Depo olarak, kendimizi sürekli yeniye adapte etme noktasında ilerliyoruz. yeni olanı ön görme refleksi göstermeye çalışıyoruz. Çünkü, şimdiki sistem üretme, farklı içerikler ortaya koyma, farklı medya kuruluşlarına ürettiğin içeriği pazarlayabilme ve kendine doğru müşteriler bulabilme üzerine kurulu. Sadece bu sektörde değil tabii, artık her sektörde yeteneklerin ortaya koyulması gerekiyor. Temel olay; yetenek… 
Mesleki yeteneğiniz, pazarlama gücünüz ve editöryel gücünüz olmalı.Gündemi iyi takip etmek gerekir. Hangi bilgi içeriği nereye gider? Bu modeli genç arkadaşlarımızın ve tabii ki, bu işe devam edecek olan orta yaştaki insanların içselleştirmesi lazım.

Abdurrahman Antakyalı hakkında

İskenderun doğumlu olan Antakyalı, Gazi Üniversitesi Basın Yayın Y.O. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler bölümünde üniversite eğitimini tamamladı. Meslek yaşamına 1989 yılında başladı. Anadolu Ajansı adına yurtiçinde ve yurtdışında savaş, spor, siyaset gibi alanlarda çok sayıda önemli olayı takip etti.
1999 -2003 yılları arasında Foto Muhabirleri Derneği başkanlığı görevini yürüttü. 2003 yılında yayına başlayan basın fotoğrafçılığı portalı, fotomuhabiri.com sitesinin de kurucusu. 
Şu an Ankara Üniversitesi İletişim Fakültelerinde Basın Fotoğrafçılığı dersleri veren Antakyalı, Türkiye’nin pek çok ilinde fotoğraf üzerine seminer, konferans ve söyleşilere katılıyor, basın fotoğrafçılığı üzerine yazdığı yazılarla deneyimlerini paylaşıyor.
23 yıl foto muhabiri ve editör olarak çalıştığı Anadolu Ajansı’ndan 2012 yılında ayrılan Antakyalı, Basın fotoğrafçılığı alanında pek çok ulusal ve uluslararası ödüle sahip.

Etiketler:
 
Vatandaşlarımız Avrupa'ya vizesiz seyahati hak ediyor
 
Ortak istişare komitesi sürece katkı sağlayacaktır
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bu gömlek artık bize dar geliyor
Ankara Kahvehaneciler Odası Başkanı İsa Güven, “Ankara Kahveciler Esnaf ...
Ankara’nın Patronları Arzu Oğuz
Yaratıcı beyinlerin ürettiği yeni ürün; ister bilim, ister buluş, ister ...
Hayalini yıllar sonra gerçekleştirdi
Yaklaşık 22 yıldır hizmet sektöründe çalışan Tamer İlçi ile hizmet sektörü ...
 
Ankara'nın Patronları Emel Uslu Atik
Bu haftaki konuğumuz çok yönlü ve çalışkan bir iş kadını Mimar Emel Uslu ...
Kışın ideal kiloyu koruma tavsiyeleri
Ticari Hayat Gazetesi olarak genç diyetisyen Merve Şafak ile keyifli ve ...
Sanat eğitiminde “pedagojik eğitim” önemli
“Günümüzde aileler, çocuklarını her türlü kursa ya da etkinliğe götürmek ...
 
Ankara'nın Patronları Özlem Küçük
Köşemize bu hafta başarılı bir iş kadını ve aynı zamanda eğitimci olan ...
Ankara'nın Patronları Ceren Yetkin
Köşemize bu hafta S.C.Yetkin Group firmasının sahibi genç ve başarılı ...
Ankara'nın patronları Ebru Kum
Bu hafta RİM Ajans’ının yöneticisi, başarılı bir iş kadını olan Ebru Kum ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
YÜREKLERİMİZİ DAĞLAYAN HİKAYESİYLE CÜNEYT ÖZDEMİR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
EŞEL MOBİL VE TANZİM SATIŞ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
KONUT SATIŞLARI YILA DÜŞÜŞLE BAŞLADI
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
ENDÜSTRİ TOPLUMU
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
DÜNYA'NIN GÖRMEDİĞİ UZAK DİYAR : DOĞU TÜRKİSTAN
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
KONGRE TURİZMİ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
KOKUŞMUŞ ZİHNİYETLERDEN NE ZAMAN KURTULACAĞIZ?
Esra SARI
Esra SARI
YOZLAŞIYORUZ HEM DE BİR HİÇ UĞRUNA
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
SAĞLIK İÇİN EN ETKİLİ İLAÇ AŞK
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
MACRON'UN GÜNEY KIBRIS AŞKININ KÖKLERİ
Halil YATAR
Halil YATAR
DUYGULARIN GÜNÜ MÜ OLUR?
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
“SEVGİ” - LİLER GÜNÜ
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
NEFSİN BÜTÜN İLLETLERİNİN KAYNAĞI OLARAK “UCUB” ...
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
KİŞİ KENDİNİ HESABA ÇEKTİĞİ GİBİ, TOPLUMDA KENDİNİ HESABA ÇEKMELİDİR
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva