ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Hint Bakan Kovid-19'dan öldü
Hint Bakan Kovid-19'dan öldü
İsrail'de karantina önlemlerini sıkılaştırdı
İsrail'de karantina önlemlerini sıkılaştırdı
Irak'ta sokağa çıkma yasağı kaldırıldı
Irak'ta sokağa çıkma yasağı kaldırıldı
Midilli'deki sığınmacıların çilesi bitmiyor
Midilli'deki sığınmacıların çilesi bitmiyor
HABERLER>EKONOMİ
7 Ağustos 2020 Cuma - 17:24

Türkiye'nin Otomobili yoluna TOGG markasıyla devam edecek

TOGG Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş, "TOGG markasıyla devam ediyoruz. Bunu yaparken gerek Türkiye'de gerekse yurt dışında pazarlarımızda çok değişik isim alternatiflerini de ölçerek test ederek bu sonuca vardık." dedi.

Türkiye nin Otomobili yoluna TOGG markasıyla devam edecek

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, "Marka beğeni endeksine baktığımız zaman kısa sürede yüzde 73 gibi bir artış olduğunu gördük. Bu bizi TOGG markasıyla devam etme konusunda cesaretlendirdi. Biz TOGG markasıyla devam ediyoruz. Bunu yaparken tabii ki gerek Türkiye'de gerekse yurt dışında pazarlarımızda çok değişik isim alternatiflerini de ölçerek test ederek bu sonuca vardık. " dedi.

TOGG tarafından, Karakaş’ın katılımıyla Türkiye'nin Otomobili'ne ilişkin online basın toplantısı düzenlendi.

Karakaş, toplantıda yaptığı sunumda, Türkiye'nin otomobilinin tanıtımın ardından Türk basınının yanı sıra dünya basını tarafından da oldukça ilgiyle takip edildiğini ve basında geniş yer aldığını aktardı.

Yapılan tüketici araştırmalara ilişkin detayları paylaşan Karakaş, şunları aktardı:

"Türk tüketicisinin yüzde 70’inden fazlası elektrikli araçlara geçmeye hazır. Kıyasladığımız zaman bu oran Avrupa'da ilk sıralarda. Bizim açımızdan bunun önemi şudur; içten yanan otomobillerden elektrikli araçlara dönüşümün işareti nelerdir diye baktığımızda bu tür sinyaller ön planda. Ama diğer taraftan şunu da biliyoruz gerçekten Türk tüketicisinin teknolojiye yatkınlığı, teknolojiyi kullanması ve adapte olması çok hızlı olduğu için bu sinyali biz o anlamda çok önemsiyoruz."

"TOGG tedarikçilerinin yüzde 78'i Türkiye'den"

Ayrıca bilinirlik ve genel beğeni oranının yüzde 90'ın üzerine çıktığını gördüklerini belirten Karakaş, şunları kaydetti:

"Burada önemli olan bizim Türk baharatıyla zenginleştirmiş olduğumuz kendi özgün tasarımımız, güçlü ve öz güvenli duruşumuz ön plandaydı. Ama bunun yanında yenilikçi olmamız ve bunun yanında dönüşen ve dönüştüren bir kimliğimizin de olması bu bizim beğenimizi artıran unsurlarımızdandı. Diğer taraftan marka beğeni endeksine baktığımız zaman da kısa sürede yüzde 73 gibi bir artış olduğunu gördük. Bu bizi TOGG markasıyla devam etme konusunda cesaretlendirdi. Biz TOGG markasıyla devam ediyoruz. Bunu yaparken tabii ki gerek Türkiye'de gerekse yurt dışında pazarlarımızda çok değişik isim alternatiflerini de ölçerek test ederek bu sonuca vardık. Bu nedenle de bunun altını çizmek istedim."

Dünyadaki 10 küresel şirketle iş birliği yapma konusunda gizlilik anlaşması yapıldığını bildiren Gürcan Karakaş, TOGG'un tedarikçi seçimlerinin yüzde 93’ü tamamlandığını, bunların yüzde 78’inin Türkiye’den, yüzde 22’sinin ise Avrupa ve Asya’dan farklı şirketlerden oluştuğunu kaydetti.

"TOGG dahil isimler üzerine çalıştık birçok alternatifle beraber TOGG'u da test ettik"

Gürcan Karakaş, sunumu sonrasında basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Pandemi döneminde birçok projenin durduğunu ancak TOGG projesinin devam ettiğini dile getiren Karakaş, bu projenin 15 yıllık bir proje olduğunu ve 1-2 yıllık veya 6 aylık değişimlerin önceden hesaplandığını veya projeye dahil edildiğini söyledi.

TOGG markasıyla devam edilmesine yönelik soruyu yanıtlayan Karakaş, "TOGG dahil isimler üzerine çalıştık birçok alternatifle beraber TOGG'u da test ettik. Avrupa'nın hedef pazarlarında test ettik ve TOGG kelimesinin ve ifadesinin güçlü ve her dilde de benzer şekilde okunabilen ve tescilde bir sıkıntı yaratmayan ve bizim marka özümüzü de temsil eden bir marka olarak ortaya çıktı. Bu yüzden TOGG ile devam etmeye karar verdik." diye konuştu.

"(Batarya) Dünyanın sayılı oyuncularından birisini ülkemize getirme konusunda ikna ettik"

Gürcan Karakaş, batarya konusuna ilişkin ise şunları kaydetti:

"Batarya konusunda hem görüşmeler hem teknik detaylandırmalar devam ediyor. Bizim oradaki amacımız Türkiye'de bir şirket ile beraber bu şirket şu an tanımını yapmak doğru değil çünkü yürüyen bir süreç var bu şirket ile beraber Türkiye'ye biz bu teknolojiyi getirmek istiyoruz. Bunu yaparken önemsediğimiz bir konu var. Birincisi en son teknoloji olsun, ikincisi bizim TOGG araçlarında kullanılan teknolojiyle beraber Türkiye'den bu yatırım gerçekleştiği zaman etrafındaki ülkelere de yurt dışına da bir pazar payı olsun. Bu nedenle de teknolojinin yeni olmasını önemsiyoruz. Sadece bizim için değil aynı zamanda başkaları için de üretim yapılabilir."

Batarya konusunda yerli firmalarla da görüşüldüğünü ancak ihtiyaç duyulan bataryanın Türkiye'de geliştirilemeyeceği konusunda görüş birliğine varıldığını aktaran Karakaş, "Bizim ihtiyacımız olan teknoloji, elektrikli araçların ihtiyacı olan teknoloji şu an Türkiye'de henüz üretilmiyor. Ve Türkiye'deki irili ufaklı birçok şirketle de görüştük ve geldiğimiz nokta bunu Türkiye'de üretimin başlangıcına kadar hatta ilk 2 aracın üretimine kadar geliştirmemizin mümkün olmadığı yönünde. Dolayısıyla biz bu projeye dünyanın sayılı oyuncularından biriyle devam ediyoruz. Bu dünyanın sayılı oyuncularından birisini ülkemize getirme konusunda da ikna ettik."

Şu ana kadar TOGG'un iki patentinin tescil edildiğini belirten Karakaş, bunlardan birinin sürüş testlerine yönelik diğerinin de batarya ile ilgili olduğunu söyledi.

"Honda fabrikasına ilgimiz oldu"

TOGG'un, Honda Türkiye'nin Şekerpınar fabrikasının global kararla kapanacak olması nedeniyle bu fabrikaya ilgisi olup olmadığı sorusunu da yanıtlayan Karakaş, şunları aktardı:

"Tabii ki ilgilendik burayla. Yani ülkede böyle bir değer varken, açıklanmışken de belli bir noktadan sonra kapatılacağı ilgilendik. Hatta ilgilenirken sadece Honda Türkiye ile değil Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımızla ve Honda Japonya ile beraber değerlendirdik. Ama orada geldiğimiz noktada Honda'nın stratejik öncelikleriyle ve fabrikayı kapatma tarihleriyle bizim süreçlerimiz içerisinde bir uyuşmazlık olduğu için bunu hayata geçiremedik. Ama diğer taraftan da bizim açımızdan baktığımızda oradaki değer 25 senelik bir üretim alt yapısından ziyade oradaki otomobil dünyasının otomotiv birikimiydi."

"Biz 18 ay, belki 2 sene kadar bir süre sadece kendi ülkemizde kalmayı tercih ediyoruz"

Karakaş, kendi ülkesinde başarılı olmayan bir markanın yurt dışına ihracatta başarılı olamayacağını düşündüklerini dile getirdi.

Bu nedenle önce ülke içinde kalmayı planladıklarını belirten Karakaş, "Biz 2 nedenle biz 18 ay, belki 2 sene kadar bir süre sadece kendi ülkemizde kalmayı tercih ediyoruz. Birinci sebebi dediğim gibi ülkedeki sebebi ama ikinci sebebi de biz sıfırdan tamamıyla yeni bir şirket kuruyoruz. Bu süreçlerin oturması ve sistemlerin oturması da otomobille beraber zaman alacaktır. Dolayısıyla ihracata kalkıştığımız anda bizim ilk hedefimiz Avrupa pazarı olacaktır. Avrupa'da sadece bir ülkeye değil birden fazla ülkeye gitme hedefimiz var başlangıçta. İlk gideceğimiz ülkelerin başında Almanya, Fransa hatta İtalya var diyebilirim. Bunun da stratejik detaylandırmasını önümüzdeki aylarda sonuçlandıracağız." dedi.

"Pandemiye karşı yeni teknolojik gelişmeleri yansıtacağız"

Karakaş, "Üretilecek araçlarda pandemiye karşı yeni teknoloji ve donanımlar eklenip eklenmeyeceği" yönündeki bir soruya ise şöyle yanıt verdi:

"Yaptığımız araştırmalarda bunu tüketici kullanımı ve testlerinde de gördük, özellikle sağlığa yönelik, hijyene yönelik artı konfora yönelik konularda önlemler bir iki derece daha artıyor. Dolayısıyla hepsine bir çözüm bulmuş değiliz ama o konuları araştırırken bunları önceliklendirdik. Dolayısıyla önümüzdeki aylarda belki de senelerde biliyorsunuz bu tüm dünyanın odağında orada da bazı gelişmeler bekleniyor. Biz de oradaki gelişmeleri yansıtabileceğiz. Teknolojinin dümeninde bizim olmamamızın verdiği bir özgürlük bu."

İlk seri araç 2022 yılı son çeyreğinde banttan inecek

Öte yandan, verilen bilgilere göre, TOGG’un "Mobilite Ekosistemi" hedefinin merkezi olan TOGG Gemlik Tesisi, 'Akıllı', 'Çevre Dostu' ve 'Aynı Çatı Altında' gibi pek çok niteliği ile 'Bir Fabrikadan Daha Fazlası' olarak tanımlanıyor. Bursa’nın Gemlik ilçesinde 1 milyon 200 bin metrekarelik alan üzerine kurulan TOGG Gemlik Tesisi, 230 bin metrekare kapalı alanı olacak şekilde tasarlandı.

İnşaatı zemin güçlendirme çalışmaları dahil 18 ayda tamamlanacak olan TOGG Tesisi’nde, üretim ve montaj hatlarının kurulmasının ardından, 2022 yılının son çeyreğinde ilk seri otomobil banttan inecek. Tesiste 2030 yılına kadar, fikri ve sınai mülkiyet hakları tamamen TOGG’a ait, tamamı doğuştan elektrikli 5 farklı modelden toplam 1 milyon adet üretilecek

TOGG Gemlik Tesisi’nde işe alımlar 2022 yılı başından itibaren başlayacak, üretim yılda 175 bin adetlik kapasiteye ulaştığında çalışan sayısı da 4 bin 300 kişiye ulaşacak. AA

 
Doğru üniversite tercihi için DABİS Projesi
 
Ticaret Bakanlığından gümrük vergisi haberlerine ilişkin açıklama
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Yurt dışında yerleşikler geçen hafta 69,2 milyon dolarlık hisse senedi sattı
Yurt dışında yerleşik kişilerin hisse senedi stoku, geçen hafta 23 milyar 880,3 milyon dolar oldu.
Merkez Bankası rezervleri geriledi
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası toplam rezervleri geçen hafta 2 milyar ...
Tescilli 'dalbastı' kirazından 4,5 milyon liralık ihracat
Malatya'nın Yeşilyurt ilçesinden bu yıl 630 ton kiraz ihraç edilerek karşılığında ...
 
Petrol ve doğal gaz sektörü yerli çözümlerle desteklenecek
Petrol ve doğal gaz sektörüne yönelik ekipmanlara milli çözümler getiren ...
'Boncuk fasulye'de hasat başladı
Sadece Bilecik'in Pazaryeri ilçesinde yetişen, kılçıksız ve dış yüzeyinin ...
Otomobil pazarının lideri Renault oldu
Temmuz ayı sonunda en fazla otomobil satışı gerçekleştiren marka 47 bin ...
 
Temmuzda hava yoluyla yaklaşık 6,2 milyon yolcu taşındı
Türkiye genelindeki havalimanlarında temmuzda hizmet verilen toplam yolcu ...
Merkez Bankası, Açık Piyasa İşlemleri çerçevesinde tanınan likidite imkan limitlerini yarıya düşürdü
Merkez Bankası, 10 Ağustos'tan itibaren piyasa yapıcı bankalara Açık Piyasa ...
Borsa güne düşüşle başladı
Borsa İstanbul'da BIST 100 endeksi, güne yüzde 0,45 azalışla 1.029,79 puandan başladı.
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
SORULAR VE ÇELİŞKİLER
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
KOVİD-19 SÜRECİ VE DİJİTAL CİHAZLAR
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
BU SONBAHAR SAĞLIKLI OLALIM
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ VI (VASAT ÜMMET VEYA ÖRNEKLİK)
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
TÜRKLERDE İSTİHBARATIN KISA TARİHİ-I
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
E-TİCARET HIZLA BÜYÜYOR
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
ÇİN İŞİ
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
KENTLERİMİZ İÇİN PROJELER
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
SEVİLLA HARİTASINI REDDEDEN AB NE YAPACAK?
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
BİTSİN BU KAVGA
Esra SARI
Esra SARI
KIŞ MEVSİMİ YAKLAŞIYOR AMAN DİKKAT !
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
DOĞU AKDENİZ'İN İLK KURBANLARI: BAYIR-BUCAK TÜRKMENLERİ
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
AŞI ÇALIŞMALARINDA SON AŞAMA, VAKALAR ARTIYOR
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
“HUKUK”, “ DEVLET”, “ SİYASİ REJİM” İLİŞKİLERİ ÜZERİNE KİMİ GÖRÜŞLER
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
ENDİŞE VAR DİKKAT YOK
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
EYLÜL
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOSTALJİYE YOLCULUK
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık

en iyi bahis sitesi deneme bonusu bahis deneme bonusu papara bahis siteleri papara casino siteleri kolay para yatırılan bahis siteleri kolay para çekilen bahis sitesi peppara bahis siteleri peppara bahis sitelesi

KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva