ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Kralların yiyeceği 'trüf' Kahramanmaraş'ta üretilecek
Kralların yiyeceği "trüf" Kahramanmaraş'ta üretilecek
Memleket hasretini ahşaba işliyor
Memleket hasretini ahşaba işliyor
24 meyve ve sebze toptancısına soruşturma
24 meyve ve sebze toptancısına soruşturma
Mamak, Türkiye’ye model olacak
Mamak, Türkiye’ye model olacak
Çankaya’da ‘Halk Kart’ Ailesi büyüyor
Çankaya’da ‘Halk Kart’ Ailesi büyüyor
HABERLER>EKONOMİ
11 Mart 2019 Pazartesi - 07:02

Türk dizi ve filmleri e-ihracatı artırdı

Dünyada 1 milyarın üzerinde izleyici kitlesine ulaşan Diriliş Ertuğrul gibi Türk dizi ve filmleri, Körfez'e yapılan e-ihracatı artırdı.

Türk dizi ve filmleri e-ihracatı artırdı

Girişimci Eyüp Kerem'in ortakları, Selamet Arslan ve Ahmet Arslan ile beraber kurduğu Bazarea, Türkiye'den Arap coğrafyasında bulunan 200 milyon e-ticaret kullanıcısının, Diriliş Ertuğrul'un şapkası, tespihi, yüzükleri ve aksesuarları ile baklava, lokum ve Türk kahvesi talebini karşılamakta zorlanıyor.

Bazarea Kurucu Ortağı Eyüp Kerem, İrlanda'da eğitim aldığı sırada toplumun tüm kesimlerinin e-ticarete adapte olduğunu görmesinin ardından Türkiye'den Körfez'e Türk markalarını ulaştırma konusuna, mikro-ihracata odaklandığını söyledi.

Orta Doğu'da bulunan e-ticaret kullanıcılarının Türkiye'nin kültürel değerlerine diğer coğrafyalardan daha fazla ilgi duyduğunu anlatan Kerem, "Türkiye'nin bir şahsına münhasır bir marka değeri var. Özellikle kültürümüzden beslenen belli ürünlere inanılmaz bir ilgi söz konusu. Biz Bazarea olarak Türk gastronomisi, Türk mutfağı, kozmetik ve Türk aksesuar ürünleri ile Körfez pazarına giriş yaptık." diye konuştu.

Kerem, Bazarea'nın verdiği hizmeti şöyle anlattı:

"Bazarea Türk markalı ürünleri, yurt dışına mikro ihracat kapsamında sunan bir platform. İnsanlar yurt dışından rahatlıkla girip çok kısa sürede alışverişlerini yapıp, 3-5 gün içinde ürünlerini kapılarına teslim alabilecekleri bir e-ticaret platformu. Platformu kuralı henüz 2 ay oldu. Beklediğimizin 3 katı bir taleple karşılaştık.

e-ihracat alanında Türkiye'de büyük bir boşluğun olduğunu biliyorduk ve onun için buna odaklandık ama iki aylık bir sürede beklentimizin 3 katı bir talebi de beklemiyorduk. Geldiğimiz noktada operasyonlarımızı güçlendirerek ve kategorilerimizi genişleterek dünyaya Türk markalarını ihraç etmeye devam edeceğiz."

En fazla talep Suudi Arabistan'dan

Türk ürünlerine en fazla talebin Suudi Arabistan'dan geldiğini aktaran Eyüp Kerem, 32 milyon nüfusa sahip ülkede 10 milyon civarında e-ticaret kullanıcısının bulunduğunu söyledi.

Suudi Arabistan'daki e-ticaret kullanıcılarının gelir seviyesi yüksek insanlardan oluştuğunu anlatan Kerem, şunları kaydetti:

"Suudi Arabistan'da Türk ürünlerine müthiş bir ilgi var. Bizim platformumuzda en çok baklava, lokum ilgi görüyor. Özellikle TRT'nin yaptığı dizilerimizin Diriliş Ertuğrul, Payitaht Abdülhamit'in lisanslı ürünlerini de satıyoruz web sitemizde ve mobil uygulamamızda... Buna da çok yoğun bir talep var.

Bir turist Türkiye'den ülkesine dönerken uçakta yanına ne alıyorsa biz bir nevi onları satıyoruz. Yıllık Arap turist sayımız 6 milyona yaklaştı. Burada birkaç hafta kalan turist artık burada tattığı o zevkleri 12 ay boyunca tatmak istiyor. Biz bunu sağlamak istiyoruz."

"Abdülhamid'in köstekli saatini Arap coğrafyasına ulaştırıyoruz"

Türk dizilerinin etkisiyle aksesuar ürünlerine talep patlaması yaşandığını anlatan Kerem, TRT dizilerinin lisanslı ürünlerinin satışını artırdıklarını söyledi.

Kurtlar Vadisi dizisinin hala izlendiği Arap coğrafyasında Polat Alemdar yazılı yüzüklerin hala çok tercih edildiğini anlatan Kerem şöyle devam etti:

"Diriliş Ertuğrul dizisi TRT rakamlarına göre 2 milyara yakın insana ulaşıyor dünyada. Özellikle Arap coğrafyasında ve Güney Amerika'da müthiş bir şekilde izleniyor. Artık biz de Marvel ve Disneyland gibi küresel markalar oluşturuyoruz... Burada tedarikçimizden bahsetmem gerekir.

Anı Yüzük Üst Yöneticisi (CEO) Ramazan Çıplak, Diriliş Ertuğrul dizisindeki ürünlerine odaklanıyor ve bunların üretimine başlıyor. Ertuğrul'un yüzüğünü, şapkasını Abdülhamid'in köstekli saatini üretiyor ve biz de bunları bütün Arap coğrafyasına doğrudan ulaştırıyoruz. Bunlar çok fazla talep görüyor. Bizi bu da çok heyecanlandırıyor. Aslında biz kültür ihracatı yapıyoruz."

"Ohio'ya baklava yolladık"

Kerem, Suudi Arabistan'dan sonra Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Bahreyn ve Kuveyt'ten ilgi olduğunu belirterek, Umman'dan toptan alım taleplerin geldiğini söyledi.

İngilizce ve Arapça hizmet veren Bazarea web sitesi ve mobil uygulamanın dünyanın dört bir yanından ilgi gördüğünü anlatan Kerem, site açılır açılmaz ABD Ohio'ya baklava satışı yaptıklarını söyledi.

Kerem, "İlk başta bize de çok garip geliyordu. Amerika'da Ohio'ya baklava yolladık, üç günde ulaştırdık. Denver'a yolladık, New York'a yolladık... Ancak gördük ki başlangıç aşamasında hem Körfez'e hem de ABD tarafına birlikte odaklanamıyoruz. O nedenle ilk aşamada tüm reklam stratejimizi Körfez ülkelerinde yoğunlaştırdık."

"Zaten neredeyse her şey dışarıdan geliyor"

Pazarda rekabetten çekinmediklerini ifade eden Kerem, yüz milyonlarca alıcıdan söz edilen pazarda pastanın büyüklüğüne işaret etti.

Kerem, Arap coğrafyasının nüfusuna ilişkin şu bilgileri verdi:

"Sahra üstü Afrika'yla beraber bütün Arap coğrafyasında yaklaşık 200 milyonu aşkın e-ticaret kullanıcısı var. Bu kullanıcıların hepsinin Türkiye'ye ilgi duyduğunu söyleyemeyiz. Ancak potansiyel olarak günün sonunda Türkiye'den alışveriş yapabilecek bir müşteri profili var ortada.

Bölgedeki e-ticaret sitelerine baktığımızda da bu mecralarda üretilen herhangi bir şeyin olmadığını görüyoruz. Ülkelerde çoğunlukla bir şey üretilmiyor. Zaten neredeyse herşey dışarıdan geliyor. ürün çeşitliliği de kısıtlı görünüyor. Biz o yüzden Bazarea olarak o ülkenin içindeki e-ticaret siteleriyle rekabet edebilecek konumdayız.

Bahsettiğimiz 200 milyonluk müşterinin tamamı bizim hedef pazarımız. Ancak 10 milyonluk Suudi Arabistan'dan, 6,7 milyonluk BAE'den olmak üzere toplamda 30 milyonluk bir hedef kitlemiz var Arap coğrafyasında."

"Irak pazarında açılım yapacağız"

Girişimlerini hayata geçirirken pek çok insanın "Baklavayı Suudi Arabistan'a yollayamazsın", "Körfeze buradan 2 kilo lokum gitmez" gibi eleştirilerine rağmen projelerini hayata geçirdiklerini söyleyen Kerem, "Lojistik endüstrisi ve Türk gıda üreticileri artık bu alanda pek çok inovasyona imza atmış durumda. Ürünleri bozulmadan kapıda ödeme seçeneği yoğun olmak üzere alıcılara ulaştırıyoruz." dedi.

Kerem, "Aslında bu mesafeden kapıda ödeme çılgınca görünüyor. Biz buradan bile kolay kolay kapıda ödemeye cesaret edemezken, buradan Suudi Arabistan'ın bir köyüne kapıda ödemeli baklava yolluyoruz. Ancak kendi içimizde geliştirdiğimiz bir takım sistemlerle riskleri minimize ettik. Irak pazarında yakında çok güzel bir açılım yapacağız." bilgisini verdi.

Eyüp Kerem, bazı Arap ülkelerinde kargoculuk ve bankacılık sistemlerinin yeterince gelişmemesi nedeniyle çok yavaş ilerlediklerini ifade ederek, potansiyeli ve regülasyonları müsait ülkelere odaklandıklarını söyledi.

 
'Momo' oyunu ile ilgili uzmanlar uyardı!
 
THY veda edecek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Seramik artıklarından köpük beton ürettiler
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEÜ) Mühendislik Fakültesi Doktor ...
Sanayide dijital dönüşüm hamlesi
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), Türkiye ekonomisinin lokomotifi ...
MARKA’dan kalkınmaya 140 milyon liralık destek
MARKA Genel Sekreteri Mustafa Çöpoğlu, yaptığı açıklamada, Kocaeli, Sakarya, ...
 
Kışlık almanın tam zamanı
Mağaza raflarının ilkbahar renkleriyle çeşitlendiği bugünlerde giyim ve ...
6 bin firmaya teşvik
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından, geçen yıl 5 bin 914 firmaya ...
Çin, Türk doğaltaş sektöründe öncelikli ihraç pazarı
Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, ...
 
Rusya'ya yeni ihracat bağlantıları
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ...
Türkiye'den 100 ülkeye yaş meyve sebze ihracatı
Türkiye'den 2019'un ocak-şubat döneminde 100 ülkeye toplam 365 milyon ...
Jeotermal enerjiden elektrik üretimi arttı
Jeotermal kaynaklardan üretilen elektrik, 2019’un Ocak ve Şubat aylarında ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Esra SARI
Esra SARI
TÜRKLER'İN KURALLARA UYMAMA SORUNSALI
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
SİYASETTE KATILIMCILIK
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
SU KITLIĞI KAPIDA
Halil YATAR
Halil YATAR
21 MART DÜNYA DOWN SENDROMU FARKINDALIK GÜNÜ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
GÜZELLİK TİCARETİ
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
GEÇMİŞ KÜLTÜR DİN OLMUŞ (ORTA ÇAĞ DİNDARLIĞI)
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
SEÇİMLERDE SÖYLEMLER DEĞİŞSE DE ÇIKAN SONUÇLAR AYNI OLUYOR
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
TOPLUMSAL CİNSİYETÇİLİK
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
YAŞLANIYORUZ
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
SEÇİMLER VE KADIN ADAYLAR
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
YENİ ZELANDA KATLİAMI VE TÜRK DÜŞMANLIĞI
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
TÜKETİCİ OLARAK HAKLARIMIZI ÖĞRENMELİYİZ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
ALIM GÜCÜ DÜŞÜYOR MU?
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva