ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'nin Kovid-19'la mücadelesinde son durum
Türkiye'nin Kovid-19'la mücadelesinde son durum
'Eren-2 Lice Operasyonu' başladı
'Eren-2 Lice Operasyonu' başladı
Alibaba'nın kurucusu ortaya çıktı
Alibaba'nın kurucusu ortaya çıktı
İstanbul'da 150 bin 186 sağlıkçı aşı oldu
İstanbul'da 150 bin 186 sağlıkçı aşı oldu
Çin'de son 24 saatte 100 kişide Kovid-19 vakası tespit edildi
Çin'de son 24 saatte 100 kişide Kovid-19 vakası tespit edildi
HABERLER>ŞİRKETLER
30 Aralık 2020 Çarşamba - 12:15

Toyota Türkiye'nin 2021 hedefi daha fazla üretim ve ihracat

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi Toshihiko Kudo, "Kovid-19 sürecinin etkisiyle 2020 sonu itibarıyla 216 bin araç üreterek bu araçların 179 binini ihraç etmiş olacağız." dedi.

Toyota Türkiye nin 2021 hedefi daha fazla üretim ve ihracat

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT) Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi Toshihiko Kudo, salgın sürecinin etkisiyle bu yılı 216 bin araç üretimiyle kapatacaklarını belirterek, "2021 yılında 246 bin araç üretip bunun yüzde 90'ına tekabül eden 221 bin C-HR ve Corolla modellerimizi dünyanın 150 farklı ülkesine ihraç etmeyi planlıyoruz." dedi.

Kudo, Sakarya'nın Arifiye ilçesinde faaliyet gösteren fabrikanın 2020 yılı performansına ve Türkiye otomotiv sanayisine ilişkin soruları yanıtladı.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının, diğer sektörler gibi otomotiv sektöründe de olumsuz etkiler oluşturduğunu dile getiren Kudo, 2020 yılına oldukça iyi bir performansla başladıklarını ancak mart ve mayıs ayları arasında tüm operasyonlara 7 hafta ara verdiklerini anımsattı.

Daha sonra üretime başlayarak salgın döneminde uyguladıkları önlemlerle ilk olarak yüzde 80 ve daha sonrasında yüzde 96 verimlilik düzeyine ulaştıklarını aktaran Kudo, "Eylül ayından bu yana ise bant hızımız pandemi öncesi döneme döndü fakat süreci yakından takip etmeye devam ediyoruz. Pandemi süreci, Toyota’nın halihazırda içinde bulunduğu 'mobilite' şirketine dönüşüm yolculuğunun ne kadar isabetli ve gerekli olduğunu da doğrulamış oldu." ifadelerini kullandı. 

"2020 yılının teması 'değişim ve dönüşüm' oldu"

2020 yılının temasının "değişim ve dönüşüm" olduğunu belirten Kudo, otomotiv sektörünün de dahil olduğu bu dönüşümün, geçen on yıla kıyasla çok hızlı bir şekilde gerçekleştiğini bildirdi.

Kudo, "Üretimden örnek vermek gerekirse, fabrikalardaki artan otomasyon ve yüksek teknolojili robot ve akıllı sistemlerin kullanımı, çevreci üretim teknik ve teknolojilerinin gelişimi, ürün anlamında ise çevreci motor tiplerinin ötesinde, sürücüsüz veya birbirleri ile bağlantılı akıllı araçlar, trafik güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili sistemler ve hatta akıllı şehirler konusunda da otomotiv endüstrisi son derece aktif bir şekilde çözümler üretmeye devam ediyor." diye konuştu. 

"Üretim ve ihracatımız yaklaşık yüzde 14 azaldı"

TMMT olarak 2020 yılı performanslarına değinen Kudo, şunları aktardı:

"Kovid-19 sürecinin etkisiyle 2020 sonu itibariyle 216 bin araç üreterek, bu araçların 179 binini ihraç etmiş olacağız. Bu, bir önceki yıla göre üretim ve ihracatımızın yaklaşık yüzde 14 azalması demek. Ancak 2020 yılı bizde olumlu bazı şeylere de vesile oldu. 1990 yılında kuruluşumuzdan bu yana başarılarla dolu geçen 30 yıllık sürecin adeta bir mükafatı gibi bu yıl Amerikalı bağımsız araştırma şirketi JD Power tarafından Avrupa ve Afrika bölgesindeki en iyi fabrika seçilerek “Golden Plant” (Altın Fabrika) ödülüne layık görüldük. Dolayısıyla 2020 yılı, pandemi nedeniyle çok zor bir yıl olmasına rağmen, otomotiv sanayi açısından çok değerli bu başarıdan dolayı tüm çalışanlarımız ve tedarikçilerimizle birlikte gururlandık ve çok mutlu olduk. Tüm çalışanlarımızın katkılarıyla üretim, kalite, iş güvenliği ve iş sağlığı, çevre, esneklik, çalışan gelişimi alanlarında operasyonlarımızı daha da güçlendirerek Sakarya’mıza ve Türkiye’ye ekonomik ve sosyal anlamda katkılarımızı sürdürebilmek için kuruluşumuzdan bu yana geçen başarılarla dolu 30 yılımızı referans alarak çalışmalarımıza hız kesmemeye gayret ederek devam edeceğiz."

"Yerli parça tedarikini mümkün olan en yüksek seviyede tutmaya çalışıyoruz"

Sakarya'da üretilen araçlardaki yerlilik oranına ilişkin detayları da paylaşan Kudo, şöyle devam etti:

"Yaklaşık 98 yerli, 167 ağırlıklı Avrupa olmak üzere yurt dışı yan sanayi firması ile çalışıyoruz. Yerlilik oranımız ortalamada ve maliyet bazında yüzde 55 seviyesinde, hacim bazında ise yüzde 90’dır. Türkiye'de koltuk, kapı iç paneli, ısıtma ve havalandırma üniteleri, jant ve lastikler, hava yastıkları, kablo demetleri, egzoz boruları, ayna ve camlar, metal parçalar ve plastik kalıp parçaları gibi parçaların tedarikini sağlayan 98 yan sanayi firması ile çalışıyoruz. Memnuniyetle söylüyorum ki yerli yan sanayi firmalarımız bugün çok başarılı bir seviyededirler ve birçoğu sadece Türkiye’deki araç üreticilerine değil dünyanın dört bir yerine ihracat yapmaktadırlar. Dolayısıyla Türkiye’deki yan sanayi tabanını çok iyi bilmekte ve izlemekteyiz. Bu sayede Türkiye’nin kalite ve fiyat rekabetçiliğinden azami fayda sağlamaya çalışarak, yerli parça tedarikini mümkün olan en yüksek seviyede tutmaya çalışıyoruz, bu sayede her yeni projemizde yerlilik oranımızı biraz daha artırıyoruz."

TMMT olarak sektöre yaratıcı çözümler sunabilmek adına 2019 yılında faaliyete aldıkları "Üretim Mühendisliği ve Sistem Geliştirme Merkezi" için Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan Ar-Ge onayı aldıklarını bildiren Kudo, üretim ve bakım proseslerinin daha emniyetli, az maliyetli teknolojiler geliştirmek adına oluşturdukları bu merkezde Endüstri 4.0, loT, görüntü işleme ve otomasyon sistemleri gibi konularda çalışmaları sürdürdüklerini, "üretimin kalbi ve beyni" niteliğinde olan bu akıllı sistemleri Avrupa’daki diğer Toyota fabrikalarına da ihraç etmeyi hedeflediklerini söyledi.

"Modellerimizi dünyanın 150 farklı ülkesine ihraç etmeyi planlıyoruz"

Sakarya'daki fabrikanın, Toyota'nın dünya genelindeki diğer fabrikalarına kıyasla konumuna da değinen Toshihiko Kudo, "Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye olarak hibrit araç üretimine başladığımızdan beri geçen dört yıllık süreçte Avrupa’nın tüm Toyota fabrikaları arasında en yüksek üretim ve hibrit üretim yüzdesine ulaşarak Türkiye'yi bir 'hibrit üssü' haline getirdik. 30 yıldır otomotiv sektöründe önemli bir üretici ve ihracatçı pozisyonumuzu koruyup geliştirmenin, hedeflerimizi geliştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz." dedi.

Kudo, üretim hedeflerine ilişkin ise, "2021 yılında 246 bin adet araç üretip bunun yüzde 90’ına tekabül eden 221 bin C-HR ve Corolla modellerimizi dünyanın 150 farklı ülkesine ihraç etmeyi planlıyoruz." bilgisini paylaştı.

"Türkiye’de satılan 9 bin 788 hibrit aracın, 8 bin 801 adedi fabrikamızda üretildi"

Toyota'nın Sakarya'daki fabrikasında 2019 yılında üretilen 253 bin otomobilin, yaklaşık yüzde 65’i olan 163 bin adedini hibrit motorlu araçların oluşturduğunu belirten Kudo, şunları kaydetti:

"2020 yılı ilk 10 ay üretimimiz ise yüzde 70 hibrit araçlar olmak üzere yaklaşık 165 bin araç seviyelerinde gerçekleşti. İlk hibrit aracımız olan Toyota C-HR aracımızın seri üretimine başlamamızdan itibaren bu yana geçen süreçte Türkiye’de de hibrit araçların bilinirliğinin giderek arttığını gözlemliyoruz. 2020 eylül ayı itibarıyla Türkiye’de satılan 9 bin 788 hibrit aracın, 8 bin 801 adedinin fabrikamızda üretilen Corolla ve Toyota C-HR modelimizden oluştuğunu bilmek bizler için mutluluk verici. İnanıyorum ki önümüzdeki yıllarda hibrit araç kullanımı daha da yaygınlaşacaktır.

TMMT olarak ana hedefimiz, edindiğimiz tecrübeler ve kendini işine adayan nitelikli çalışanlarımız ile her zaman daha iyi araçlar üretmektir. Bugün, güvenli iş ortamlarında işlerini yapan tüm çalışanlarımızla ve etkin bir işbirliği içinde olduğumuz tüm tedarikçilerimizle birlikte, yüksek kaliteli üretimimizi daha verimli hale getirme yönünde çok başarılı adımlar atan bir şirketiz. Bu çalışmaların sonucu olarak Toyota Global nezdinde de takdir görmekteyiz. Bu takdiri ve güveni sürdürülebilir kılmak için var gücümüzle çalışıyoruz."

Türkiye otomotiv pazarı değerlendirmesi

Toshihiko Kudo, 2020 yılı Türkiye otomotiv pazarına ilişkin ise şu değerlendirmede bulundu:

"Salgının olumsuz etkileri küresel olarak otomotiv üretimi ve bağlantılı olarak satışlara da yansıdı. Tüm bu olumsuzluklara rağmen virüsün Avrupa’ya kıyasla Türkiye’de geç görülmesi, virüsün kontrol edilmesine ilişkin atılan adımlar, pandemi etkileriyle tüketicilerin bireysel araca yönelmesi ve otomotiv sektörünün diri kalması adına gerçekleştirilen çeşitli önlemler Türkiye’de otomotiv sektörünün 2020 yılında da büyümesine katkı sağladı. 2020 yılı ilk 11 ayında otomotiv pazarının bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 72 artarak 668 bin 495 adet olarak gerçekleşmesi, Kovid-19’un olumsuz etkilerine rağmen, iyi bir netice diye düşünüyorum." AA

 
Kuyumcu Altın Değerleme Sistemi kapsamında Faz 2 uygulamasına 2021'de geçilecek
 
'Kayısının başkenti'nde yeni sezon hazırlıkları başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TürkTraktör iş makinelerinde yerlilik oranını artırmayı hedefliyor
TürkTraktör Genel Müdürü Özüner, "Bugün itibarıyla daha yeni üretime başlamış ...
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin: Türkiye'ye yatırımlar hız kesmeyecek
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin, "2020'den 2023'e ...
Lufthansa Grubu pilotlarıyla anlaşmaya vardı
Alman hava yolu şirketi Lufthansa Grubu, Alman pilot sendikası Vereinigung ...
 
BOTAŞ 'hot-tap' işlemlerini kendi imkanlarıyla yapıyor
BOTAŞ, "yerli ve milli ürün" stratejisi kapsamında, doğal gaz hattı üzerine ...
Gazprom Avrupa'ya gaz ihracatını artırmayı planlıyor
Gazprom Başkan Yardımcısı Famil Sadıgov, gelecek yıl Avrupa'ya 183 milyar ...
PTT AŞ'den yılsonu indirim kampanyası
PTT AŞ, yılbaşına özel düzenlediği kampanya kapsamında, 25-31 Aralık dönemindeki ...
 
Avrupalı düzenleyicilere göre Boeing 737 Max uçuşa güvenli hale getirildi
ABD'li uçak üreticisi Boeing'in 2018 ve 2019'da meydana gelen kazaların ...
Sainsbury's bazı ürünlerin bitebileceği uyarısında bulundu
İngiliz süpermarket zinciri Sainsbury's, yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) ...
Otomobil sektöründeki dev birleşmeye AB'den onay
Avrupa Birliği (AB), Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ile Peugeot ve Citroen ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
GIDADA ZAM ŞAMPİYONLUĞU!
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
SALGIN KONUT SATIŞLARINA YARADI
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
İNGİLİZ AKLI
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
KAMUCU ANLAYIŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
KUR FIRSATÇILARI
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
İNSANDAN BAŞKA KİM DOĞAYI HOYRATÇA KULLANIR?
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
YOK-SULLUK
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
AB'YLE FLÖRTÜN BEDELİ, YİNE YUNANİSTAN'A ÖDÜN MÜ?
Halit Aydıngöz
Halit Aydıngöz
YABANCI YATIRIMCI TÜRKİYE'YE 2022 YILINDA GELECEK
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
ÇÖZÜM, TEMİZ ENERJİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
EFSANE ÖĞRETMEN AVAR
Esra SARI
Esra SARI
GENÇLER OYUN BAĞIMLISI MI?
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
YERLİ VE MİLLİ DİN ANLAYIŞI
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
TÜRKLERİN ANA YURDU
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
SANAL MÜZELER BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
BİL Kİ…
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DİN, GELENEKLERİN VE İRTİCANIN DÜŞMANIDIR
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
YENİ YIL YAZISI
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva