ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR








TürkAkım, vatandaşları heyecanlandırdı
TürkAkım, vatandaşları heyecanlandırdı
Alkollü sürücü 50 kilometre boyunca kaçtı
Alkollü sürücü 50 kilometre boyunca kaçtı
Çankaya asfaltta hedefe doymuyor
Çankaya asfaltta hedefe doymuyor
Belediye hayvanlar için mama ve yem bırakıyor
Belediye hayvanlar için mama ve yem bırakıyor
Her yıl 3 milyon kişi KOAH'tan ölüyor
Her yıl 3 milyon kişi KOAH'tan ölüyor
HABERLER>ÖZEL HABER
11 Temmuz 2018 Çarşamba - 07:34

Toprağın enerjisi bambaşka

Feykem atölyesinde çalışmalarını sürdüren seramik sanatçısı Feyhan Bayık ile bir araya gelerek mesleği ve sanata dair keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. 

Toprağın enerjisi bambaşka

ESRA SARI 


Gazi Üniversitesi Bankacılık Bölümünden mezun olan sanatçı Feyhan Bayık, emekli olduktan sonra seramik sanatına yönelmeye başladı. Bayık ile eserleri ve seramik sanatı üzerine konuştuk. 
Seramik sanatının kendisine sağlık, sevgi ve kültür kattığını söyleyen Bayık, “Sanatın her kolunda bu durumları yaşarsınız. Ama toprağın enerjisinin insana kazandırdığı farklı bir durum var. Toprağın enerjisi bambaşka bir olay. Biz, yaptığımız işi bütün hücrelerimizde hissediyoruz” dedi.


Seramik sanatı cazip geldi
Emekli olduktan sonra farklı bir sektörde çalıştığını da belirten Bayık, seramik sanatıyla 13 senedir uğraştığını ifade etti. Seramik sanatının kendisine cazip geldiğini söyleyen Bayık, “Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) yaklaşık 7 yıl seramik sanatı eğitimi aldım. Bunun yanı sıra üniversitelerin seramik bölümlerindeki öğretmenler ile tanışıp, seramik konusunda yardım aldım. Önemli seramik ustalarından da seramik konusunda yardım aldım” diye konuştu. 
Görsel eğitimin görerek öğrenilebileceğini ifade eden Bayık, “Üniversitelerin düzenlediği çalıştaylara sürekli katıldım ama son birkaç senedir seçici olmaya özen gösteriyorum” dedi.


“Serbest bir stilim var”
Seramik işinde serbest bir stili olduğundan söz eden Bayık, en çok baykuş figürleri çalışmaktan keyif aldığını belirtti. Bayık, ilkel pişirim tasarımlarına çok kafa yorduğunu da sözlerine ekledi. Müze işlerine ayrı bir ilgisi olduğunu belirten Bayık, “Odun kömürü ilkel pişirim tasarımları öğrenmek için sürekli araştırma-inceleme yaptım. Bu konuda eğitim almadım. Aslında bilinen bir tasarım ama biz kendi çabamızla her şeyi öğrendik” ifadelerini kullandı.  
Özgün tasarımlar yaptığının altını çizen Bayık, atölyesinde bulunan matara tasarımlarının ağırlıklı olarak Anadolu Medeniyetler Müzesi’nde bulunduğunu belirterek, mataralarda kendi çizgilerinin hakim olduğunu da belirtti. 
Sanatta etkilenmenin söz konusu olduğunu ifade eden Bayık, atölyesinde bulunan tasarımlarının özgün işler ve kendisine ait çizgilerin olduğuna vurgu yaptı.  
Balık, baykuş, Atatürk portreleri, odun kömüründen pişirilmiş tasarımlar.. Bayık’ın, atölyesinde en çok dikkati çeken seramik sanatı figürleriydi.
Atölyenin haftanın her günü açık olduğunu belirten Bayık, her gün seramik sanatıyla uğraşmadığını da dile getirdi. Bayık, “Bir dönem baykuş figürlerine yoğunlaştım. Sürekli bir yoğunlaşma sürecinde kendinizi bu konuda geliştiriyorsunuz” dedi.
Seramik işinde 3-5 çeşit kil kullanıldığını aktaran Bayık, çalışmalarında ağırlıklı olarak beyaz kil kullandığına dikkati çekti. 
 Seramikte iki şekilde pişirme olduğunu ifade eden Bayık, ilk pişirmenin, çamurun yoğurup şekillendirilmesi ve kurumasından sonra, ikinci pişirmenin ise sırlama adı verilen renklendirme işlemiyle yapıldığını söyledi. 


Seramik sanatının püf noktası kili yoğurmak
Seramik sanatının püf noktasının, kile şekil verildiğinden dolayı iyi yoğurmak olduğuna dikkati çeken Bayık, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Kilin içerisinde hava kalırsa yaptığınız ürün, fırında patlar. Dolayısıyla iyi yoğurmak gerekiyor. Seramiğin yapım tekniği ve bilgisi kili iyi yoğurmaktır. Kil iyi yoğrulmadığı zaman kuruma sürecinde çatlar ya da fırında pişirme aşaması esasında patlar. Dolayısıyla seramiğin alfabesini bilmek lazım.”


İmalat aşamasından sonra, pişirme aşaması önemli
Bayık, yaptığı işin boyutu ve hava şartlarına göre, kuruma süresinin de uzadığını belirterek, en az 15 gün içinde ürünün kuruduğunu dile getirdi. Bayık, “Taş gibi kuruyacak yaptığınız ürün. Kuruma işleminden sonra pişirme işlemine geçiyoruz. Bin derecede pişiriyorum. Benim fırınımda pişirme süresi 13-14 saati buluyor. İmalat aşamasından sonra fırın aşaması en önemli aşama” diye konuştu.
Sırlama aşamasında sır fırınının kullanıldığını belirten Bayık, “Sırlama teknikleri kullanarak sırlıyorsunuz. Sonra da sır fırınını açıyorsunuz. İşin heyecanı da sır fırınından çıkacak olan işi beklemekte. O fırından ne çıkarsa sizin işiniz o oluyor” şeklinde konuştu. 
Bayık, seramik sanatında bir objenin imalatı, kuruması, fırınlanması ve sırlanma aşamasının uzun bir süreç olduğunu kaydetti. Bir işin hayata gelmesinin 1 buçuk ayı geçtiğini belirten Bayık, “Küçük obje tasarımları 1 ayda tamamlanabilir. Ama büyük tasarımlarda süre uzar” dedi.


“Toprağın enerjisi bambaşka bir olay”
Seramik sanatının kendisine sağlık, sevgi ve kültür kattığını söyleyen Bayık, “Sanatın her kolunda bu durumları yaşarsınız. Ama toprağın enerjisinin insana kazandırdığı farklı bir durum var. Toprağın enerjisi, bambaşka bir olay. Biz, yaptığımız işi bütün hücrelerimizde hissediyoruz” şeklinde konuştu. Bayık, seramik sanatının temelinin çamur olduğunu ve seramikle ilgilenen kişilerin kötü enerjiden uzaklaşarak, olumlu enerji kazandıklarını belirtti. 
Yaptığı objelerde renklerin cıvıltısının dikkatleri üzerine çektiğini söyleyen Bayık, eserlerinde ağırlıklı olarak turkuaz rengini kullandığını ve turkuaz rengini ayrı bir sevdiğini de sözlerine ekledi. Seramik sanatının ince ve ayrıntılı bir sanat olduğundan bahseden Bayık, 22 tane Atatürk portresinin olduğunu ifade etti. Bayık, “Atatürk’ün farklı 22 tane fotoğrafını seramik sanatına aktardım. Birçok kişisel, karma sergilerim var” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Sanatçı hakkında
Ankara’da doğan sanatçı Gazi Üniversitesi mezunu. Kültür ve Turizm Bakanlığı Seramik sanatçısı olan Feyhan Bayık, yurt içinde katıldığı kişisel ve karma sergilerin yanı sıra Bulgaristan, Kanada, Yunanistan, İspanya ve Almanya’daki uluslararası sanat platformlarında, Antakya ve İzmir Vallodoid Berlin Bienallaerinde yaptığı sergilerle ülkemizi yurt dışında da temsil etti. Yarışmaların bazılarında ödül ve sergilemeler alan Bayık’ın yerli ve yabancı koleksiyonlarda ve müzelerde eserleri bulunuyor.  
2006 yılında kendi sanat atölyesini kuran Ferhan Bayık, çalışmalarına Ankara’daki atölyesinde devam ediyor.


Katıldığı sergiler
Kişisel Sergiler; 
Eylül 2007: Polonya Cumhuriyeti Büyükelçiliği/ Ankara 
Ekim 2008:Keşfedilmemiş Türkiye / PLOVDIV-Bulgaristan
Şubat 2009:    Bayındır Hastanesi 10. Yıl Sanat Aktiviteleri/ Ankara 
Mayıs 2009: Bulgaristan Büyükelçiliği/ Ankara
Mayıs 2009: Lale Festivali / OTTOWA- KANADA
Ekim 2009: Çevre Festivalleri Film Festivali/ Antakya
Ocak 2010: Çağdaş Sanatlar Merkezi/ Ankara 
Mart 2012: “kil-kül-duman” Niş Art Gallery/ İstanbul 
Mart 2014: “Collection” Niş Art Gallery/ İstanbul
Aralık 2015: “Toprağım Anadolu” Galeri Algara/ Sofya Bulgaristan
Nisan 2016: “Toprağımın Sesi II” Track Art Gallery/ PLOVDIV- Bulgaristan
Ayrıca Sanatçı;  Karma sergiler, Atatürk Sergileri, söyleşi, sempozyum gibi birçok sergi ve etkinliğe katılmıştır.

Etiketler:
 
Hastaneler değerlendirmeye tabi tutulacak
 
Üretici ve tüccarlara büyük devlet desteği
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sektör öncüleri, “Interfresh 2018” öncesi toplantıda
Antalya Expo ve Kongre Merkezinde, 17-20 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilecek ...
Tüm okullara iş sağlığı ve güvenliği köşesi
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü, ...
“Kahvemizi bir kere tadan bizi tercih ediyor”
Köklü bir geçmişe sahip olan Gül Kahve, 1890 yılında İstanbul Kasımpaşa’da ...
 
Türkiye’nin en büyük doğal ve organik pazarı “organikali.com”
Türkiye’nin ilk ve en büyük doğal organik pazarı olan ‘organikali.com’ ...
Ankara’da egzoz denetimleri sıklaştı
Ankara Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şubesi’ne bağlı polis ekipleri ...
Bakır işlemeciliği yok olmakla karşı karşıya
Bakır işlemeciliği günümüzde unutulmaya yüz tutmuş meslekler arasında ...
 
Ağız ve diş sağlığı çocuk yaşlarda başlar
Ticari Hayat Gazetesi olarak genç diş hekimi Talha Karlı ile bu haftaki ...
Çeşitlilik arttı ancak alım gücü düştü
Hac ve umre vazifesini yerine getirecekler, bebek, cenaze ya da hac mevlüdü ...
Kuruyemiş fiyatları esnafı da vatandaşı da etkiliyor
Fındık, Antep fıstığı, leblebi gibi yiyeceklerden oluşan kuruyemişlerin ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
ESNAFIN FAİZ YÜKÜ HAFİFLETİLECEK
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
HİTLERİN PRORA'SI MİSALİ; YAPILAN GERÇEKTEN 'İYİ’ MİDİR?
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
YOL ARKADAŞIM 2
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
ŞİMDİ DE ENERJİ KRİZİ Mİ?
Halil YATAR
Halil YATAR
ALLAH'IN SESSİZ KULLARI…
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
İSLAM, DOSDOĞRU OLMANIN ADIDIR.
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
BAŞARI MI? BAŞARISIZLIK MI?
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
BEKARLAR GÜNÜ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
ALİBABA BU SENE DE REKORUNU TAZELEDİ
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
SOSYAL MEDYA VE ÇOCUK RESİMLERİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
TRUMP’IN YANLIŞ HAMLESİ: AMBARGO
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
5 KASIM “V” ÇILGINLIĞI
Esra SARI
Esra SARI
TEKNOLOJİ İLERLİYOR, BİZ YERİMİZDE SAYIYORUZ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
KENDİMİZ OLMAK, ÖZGÜR OLMAKLA OLUR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
BUĞDAYIN İYİ YETİŞMESİNE ENGEL, ZARARLI OTLAR DEĞİL, ÇİFTÇİNİN İHMALİDİR
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
HER TÜRK ASKER DOĞAR
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva