ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Bakan Koca'dan 'yakın mesafe' uyarısı
Bakan Koca'dan "yakın mesafe" uyarısı
İran'da Kovid-19'dan can kaybı 18 bini aştı
İran'da Kovid-19'dan can kaybı 18 bini aştı
Van'da 1 PKK'lı terörist teslim oldu
Van'da 1 PKK'lı terörist teslim oldu
Motorine 16 kuruş zam
Motorine 16 kuruş zam
HABERLER>ÖZEL HABER
14 Şubat 2020 Cuma - 07:35

Reklamsız başarı sürekli olamaz

Bir ürün ya da hizmetin satılmasında reklamın önemine dikkati çeken MET reklamın sahibi Hikmet Arı, “Reklamsız bir başarı sürekli değildir. Kalite, reklamla hedefine ulaşır” dedi.

Reklamsız başarı sürekli olamaz

İRFAN BAŞÇUHADAR

FOTO MUHABİR: SEDA TOLMAÇ

Bir ürünün dikkat çekmesinde, hedef kitleye hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmasında reklam ve reklamcılık oldukça önem taşıyor. Sürekliliği olan ve ihtiyaç duyulan bir alan olarak yer bulan reklamcılık, “Bir ürünün ya da hizmetin herhangi bir zorlama olmadan insanlar tarafından alınması için onların ikna edilmesi işlemlerinin bütünü” şeklinde tanımlanıyor. Bu tanım çerçevesinde de reklamcılık farklı dallara ayrılıyor.

Günümüzde reklamcılık, televizyon, sosyal medya, açık hava, iç mekan gibi alanlara ayrılıyor ve her alan farklı hizmetler sunuyor. 

Bu alanlar içerisinde yer alan açık hava reklamcılığı, billboard, megaboard, bina giydirme uygulamaları, cam üzerine uygulanan grafikler, çatı reklamları, çatı üstü reklam panoları, çift taraflı panolar, çok yüzlü panolar, duvar reklamları, hareketli ve yanıp sönebilen reklamlar, tabelalar, kabinli reklam panoları gibi çalışmaları içine alıyor ve hedef kitlenin kolayca fark etmesini amaçlıyor. 

Yaklaşık 18 yıldır açık hava reklamcılığı yapan Hikmet Arı da, İzmir caddesinde bulunan Öztuğ Pasajı içerisinde yer alan MET reklam firmasında, açık hava reklamcılığın çalışma alanı olan dijital baskı, tabela, kaşe ve afiş işlemleriyle hizmet veriyor. 

Biz de Ticari Hayat Gazetesi olarak Hikmet Arı ile bir araya gelerek, açık hava reklamcılığını, reklamcılıkta yaşanan değişim ve dönüşümleri konuştuk.

Usta-çırak ilişkisi içinde mesleğe başladım 

Reklamcılık sektörüne 2002 yılında usta-çırak ilişkisiyle başladığından söz eden Arı, “2002 yılından 2005 yılına kadar reklam tabela atölyeciliğinde kıdemsiz bir şekilde çalıştım. 2005 yılından sonra reklam, grafik tasarım ve tabela okulundan aldığım sertifikam ile yarı profesyonel olarak faaliyetlerime, çalışmalarıma devam ettim ve halihazırda da devam etmekteyim. 2012 yılında geçirdiğim bir iş kazası, benim için bir dönüm noktası oldu. Bu süreçten sonra reklam-tabela atölyesini bırakarak 2013 yılında kendi işletmemi kurdum ve o zamandan bu zaman kadar reklamcı, grafik tasarımcı olarak çalışıyorum” dedi. 

Her zaman bildiğim iş olan açık hava reklamcılığını yaptım 

“Her geçen yıl başarıya basamak basamak tırmandığımı düşünüyorum” diyen Arı, “Ekibim ve makinelerimle üretmeye devam ediyorum. İşlerimiz kimi zaman düştü kimi zaman arttı ama biz her zaman bildiğimiz iş olan açık hava reklamcılığını yaptık. Reklamcılık sektöründe hiçbir şekilde teknolojinin gerisinde kalmadım, teknolojinin içerisinde işlerime devam ettim ve ediyorum” ifadelerine yer verdi. 

Kullanılan makinelerin görevleri farklıdır

Açık hava reklamcılığı içerisinde olan dijital baskı, tabela, kaşe ve afiş işlerini yapmakta olduğundan söz eden Arı, “Kullanmakta olduğum makinelerin tamamı farklı fonksiyonlara sahip makinelerdir. Sadece renk folyolarında hassas kesim yapan makinemizle birlikte, ‘bas-kes’ olarak isimlendirdiğimiz dijital baskı makinemiz, bununla birlikte görevi sadece sticker işlemleri yapmak olan makinemiz ve lazer kesim makinemiz var. Tüm bu makinelerimiz farklı işlemler yapar ve farklı görevleri vardır. Mesela, kişiye özel kalemlere yazılan yazılarda, kaşe lastiğinde, harf kesiminde lazer makinemiz kullanılır” ifadelerine yer verdi. 

Dijitalle birlikte reklamcılıkta değişim yaşandı

Reklamcılık sektörüne başladığı yıldan itibaren sektörde yaşanan değişimlerden de söz eden Arı, şöyle konuştu: “Reklamcılıkta, dijital olarak değişim yaşandı. Bizim mesleğe başladığımız ilk zamanlarda şu an kullanmakta olduğumuz dijital makinelerin hiçbiri yoktu. Geçen yıllar içerisinde dijital baskı makineleri çıktı. Ardından lazer makinesi çıktı ve onlar kullanılmaya başlandı. Yani bizim işimiz teknolojiyle alakalı bir iş olmaya başladı ve bu da her zaman teknolojiyi takip etme ve teknolojinin içinde olma ihtiyacını artırdı.” 

Teknolojiyle birlikte artık işçilik azaldı

Teknolojinin gelişmesinin bir yandan avantaj sağladığını diğer yandan da dezavantaja neden olduğunu söyleyen Arı, “Teknolojinin gelişmesi işlerimizi elbet kolaylaştırdı ancak işçilik azaldı. İşçilik azalınca kazanç da düştü. Bu işe başladığım ilk yıllarda işlerimiz daha iyiydi çünkü o zaman teknoloji daha zayıftı. İş makinelerimiz daha ufaktı, işçiliğimiz çoktu. Şimdi ise, iş makinelerimiz büyüdü, işçiliğimiz azaldı. Bununla birlikte işlerimiz de düştü. Daha önce bu işte çalışan kişi sayısı fazlaydı ancak zaman içerisinde iş potansiyeli azaldı” dedi. 

İşlerimiz belli dönemlerde düşüş yaşasa da belli bir dönemde canlanıyor

Arı, ekonomide yaşanan durgunluğun kendi sektörlerini de etkilediğinden söz ederek, “Bizim ürünlerimizin tamamı yurt dışından geliyor yani ithal ürünler. Dolara endeksli ürünler. Dolayısıyla döviz kurlarında yaşanan değişiklikler bizim işlerimizi de etkiliyor ama ben kendi açımdan değerlendirecek olursam, uzun yıllardır bu işi yapıyorum ve yaptığım iş biliniyor. Dolayısıyla uzun yılların verdiği deneyim ve tecrübeyle işlerimize bir şekilde devam ediyoruz. Belli bir dönemde işlerimiz düşse de, belli dönemler açılıyor” ifadelerine yer verdi.

Reklamcılık kendi içerisinde birçok alana ayrılıyor

Reklamcılığın kendi içerisinde birçok alana sahip olduğunun da altını çizen Arı, “Televizyon reklamından sosyal medyaya, açık hava reklamcılığından iç mekan reklamcılığına kadar birçok alan var. Son yıllarda sosyal medya reklamcılığı ön planda ancak sosyal medya reklamcılığı ile bizim alanımız çok farklı. Sosyal medya, reklam sektörünün başka bir alanı, biz ise başka bir alanıyız. Dolayısıyla sosyal medya reklamcılığıyla biz çatışmıyoruz. Biz açık hava reklamcısıyız. Açık hava reklamcılığı, cam yazıları, elektronik tabelalar, dış cephe afiş ve tabelaları işlemlerini içeriyor” dedi.  

Kalite, ancak reklamla başarıya ulaşır

Bir ürünün satılmasında o ürünün kalitesinin önemli olduğunu ancak reklamsız bir ürünün istenilen sonuçla satılmayacağını belirten Arı,  “Kaliteli bir ürün satılır ama reklamsız istenilen başarıya ulaşamayabilir. Reklamsız bir başarı sürekli değildir. Kalite reklamla başarıya ulaşır” şeklinde konuştu. 

 
14 Şubat'ın favori hediyesi yenilebilir çiçekler oldu
 
Mobbing tüm yönleriyle ele alındı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Çiçekçiler Sevgililer Günü'nden umutsuz
Yaklaşık 45 yıldır çiçekçilik yapan ‘Sevil Çiçekçilik’ adlı çiçekçi dükkânının ...
Gıda teröristlerine hapis gündemde
Ankara Lokantacılar, Kebapçılar ve Köfteciler Esnaf Odası Başkanı Mehmet ...
Sağlık personeli ve uçuş mürettebatı taburcu edildi
Koronavirüs ile ilgili son gelişmeleri aktaran Sağlık Bakanı Fahrettin ...
 
Eczacılara e-arşiv faturası uyarısı
Yeni yılla birlikte e-arşiv fatura sistemine geçen eczacıların konuyla ...
Hümik asitin yerli üretimi artırması hedefleniyor
Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri (Tarım Kredi) iştiraklerinden GÜBRETAŞ ...
Dil kitaplarına ilgi arttı
Yarım asırdır sahaflık yapan Fırat Ergenekon, 2019 yılını değerlendirerek ...
 
Sürekli-sürdürülebilir eğitim önemli
Eğitim Bilişim Ağı’nın (EBA) yeni dönem lansmanında konuşan Milli Eğitim ...
Yaklaşık 2 bin 400 vaka analizi yapıldı
Sağlık Bakanlığı Sağlık Tehditleri Erken Uyarı ve Cevap Dairesi Başkanı ...
1 derecelik sıcaklık artışı önemli çevre sorunları yaratıyor
Karbondioksitin artmasının küresel anlamda ısınmanın işareti olduğunu ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Esra SARI
Esra SARI
ALTININ YÜKSELİŞİ DURMUYOR
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
TURİZMİN LEZZETLİ HALİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
MELEK YATIRIMCIYA VERGİ AVANTAJI
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
VAROLUŞ VE BENLİK
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
ERZURUM KONGRESİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
HER ŞEYİMİZ DAHA BÜYÜK OLSUN..
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
YENİ MEDYA
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ III
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
TURİZMDE SON DURUM
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
ÜÇ SORU ÜÇ CEVAP
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
İSTANBUL SÖZLEŞMESİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
HİBRİT SAVAŞ VE TÜRKİYE
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
YAŞAMAK BAYRAMDIR
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
GENÇLER UMUDU NEDEN YURT DIŞINDA ARIYOR?
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
SOSYAL MEDYAYA NELER OLACAK?
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
VARLIK VE VAROLUŞ KARŞISINDA DOĞRU DÜŞÜNEMEME SORUNLARI
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
“BÜYÜK EKONOMİ”
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
MISIR SİLAHLI KUVVETLERİ: ESNAFAT-I ASKERİYE
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva