ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
LGS sonuçları açıklandı
LGS sonuçları açıklandı
Erdoğan, İmamoğlu'nu tebrik etti
Erdoğan, İmamoğlu'nu tebrik etti
'Türkiye gerçek gündemine dönmelidir'
"Türkiye gerçek gündemine dönmelidir"
Zafer, Ekrem İmamoğlu'nun
Zafer, Ekrem İmamoğlu'nun
Mersin'de yük treni minübüse çarptı, ölü ve yaralılar var
Mersin'de yük treni minübüse çarptı, ölü ve yaralılar var
HABERLER>ÖZEL HABER
10 Haziran 2019 Pazartesi - 07:00

Reklamcıydı şimdi ise tasarımcı

Uzun yıllar reklam sektöründe çalışan Selen Gökalp, hobisini mesleğe dönüştürerek tasarımcı oldu. Tasarımcı Gökalp, “Kendimi sadece fikirlerimi, fikirlerimi vücuda getiren kelimelerimi çizgilerle buluşturmaya çalışan bir yazar, bir üretici olarak görüyorum” diyor.

Reklamcıydı şimdi ise tasarımcı

ESRA SARI 
 

Yeni bir ürün veya obje için plan oluşturma, oluşturulan planı geliştirme süreci olarak tanımlanan tasarım, bir ürünün tümü ya da bir parçası veya üzerinde süsleme, çizgi, şekil, biçim, renk, doku, malzeme, esneklik gibi insan duyuları ile algılanan çeşitli unsurların oluşturduğu bütündür. 

Tasarımın doğasında yer alan yenilik, özgünlük ve insan ihtiyacına cevap verir olma niteliği, günümüzde tasarım alanıyla ilgilenen çoğu kişinin ortaya koymaya çalıştığı özelliklerden. Günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle beraber tasarım alanı da hızlı bir şekilde gelişiyor. Gelişmeye de devam edecek.
Instagram üzerinde “Süt Tasarım Atölyesi” etiketini girdiğinizde sizi binlerce farklı kupa ve t-shirt tasarımlarıyla karşılayan, çiçeği burnunda bir firma olan Süt Tasarım Atölyesi kurucusu Selen Gökalp, birbirinden farklı özgün ve güzel işler ortaya çıkarıyor. Gökalp, tasarım ürünleriyle dikkatleri üzerine çekiyor. Biz de bir zamanlar reklamcı şimdi ise tasarımcı olan Gökalp’tan Süt Tasarım Atölyesi’nin doğuş hikayesini öğrendik. Sorularımızı cevaplayan tasarımcı Gökalp, “Yazdığım yaratıcı metinleri, elle tutulur, günlük hayatta sıklıkla kullanılan ürünlere uygulayabileceğim bir alan düşündüm” diyor. 
 

Öncelikle bize kendinizden biraz bahsedebilir misiniz?
Ben, Selen Gökalp…  Reklamcıyım. Uzun yıllar muhtelif reklam ajanslarında reklam yazarı olarak çalıştım. Birçok markanın reklam kampanyalarında kreatif ekiplerde aktif rol aldım. 2013 yılında annelik serüveniyle birlikte, oğlumun hayatından eksilmeden bir iş fikri yaratmam gerekti. O zamana değin, yazmak dışında herhangi bir yetim yoktu. En azından öyle sanıyordum. Yazdığım yaratıcı metinleri, elle tutulur, günlük hayatta sıklıkla kullanılan ürünlere uygulayabileceğim bir alan düşündüm epey zaman. Biraz araştırıp, biraz reklamcı öngörüleriyle el yapımı tasarım ürünler yapmaya karar verdim. Ardından sosyal medya üzerinden kurduğum bir hesap ve minik bir markayla yeni iş alanımı seçmiş oldum.   
 

‘Süt Tasarım Atölyesi’ internet siteniz ne zaman müşterilerle buluştu? 
Süt Tasarım, Ocak 2014’te fikir ve ürün üreten bir marka olarak Instagram üzerinden müşterilerine ulaşmaya başladı. Aslında bu aşama, işin en zorlu kısmıydı. Çünkü sıfırdan bir hesabı, hiç bilinmeyen bir oluşumu(tasarım ürünlerini) insanların görmesini sağlamak zordu. Bu yüzden biz de her yeni oluşum gibi, sıklıkla alanında iyi blogger, influencer ve sevdiğimiz, kıymet verdiğimiz az sayıda ünlüye tasarılarımızı ulaştırdık. Sağ olsunlar, her birinin bizde emeği vardır.
 

Tasarım ürünlerinizi nerede üretiyorsunuz? 
Atölyemizin ilk başlangıç noktası homeoffice çalışma şekliydi. Ardından ilerleyen yıllarda, üretim ölçeğini ve alanını geliştirmek, KOSGEB’in kadın girişimcilere sağladığı olanaklardan faydalanmak için projemizi onaylarına sunduk. KOSGEB heyeti, halihazırda üretime devam eden markamızın iş fikrine değer ve onay verdi. Ve biz KOSGEB destekli bir üretim-tasarım atölyesi olarak kendi hanemize geçtik. Son altı aydır devam eden ekonomik sallantılar sebebiyle bilinçli bir tercihle atölyemizi daha minik bir alana taşıdık.
 

Gökalp, “İnsanların üzerinde hissiyat uyandıran ve etki yaratan mesaj ve çizgileri dahil ediyoruz”
Peki, en çok hangi ürünleriniz beğeni topluyor?

Bizim ürünlerimiz aslında her yerde kolaylıkla bulunabilen basit materyaller. Şöyle ki, bir kırtasiye ürünü olarak defter, ajandalar; giyim olarak tişört ve sweatshirt, fincan, kupa vs. 
Fakat biz onları mutlaka bir duygu, bir fikir ve sahibi tarafından içselleştirilecek konseptlerle beziyoruz. 
Sokağın sesi, güncel sosyal mesajlar, edebiyat dünyası, sinema, müzik vs. tasarımlarımızın içine bu alanlarda, insanların üzerinde hissiyat uyandıran ve etki yaratan mesajları ve çizgileri dahil ediyoruz. Bu yüzden genellikle çoğu tasarımımız rağbet görüyor. Ama özellikle belirtmem gerekirse, ‘Aşk-ı Memnu Ziyagiller’ konseptimizdeki kahve kupası ve fincanlarımız, aynı zamanda  ‘Fornasetti’ figürlü kupa ve fincanlarımız, şiirli tişörtlerimiz, kişiye özel çizimlerle hazırladığımız hikaye konseptli çerçevelerimiz çokça satın alınan ürünlerimiz.   
 

Gökalp, “Kendimi sadece fikirlerimi, fikirlerimi vücuda getiren kelimelerimi çizgilerle buluşturmaya çalışan bir yazar bir üretici olarak görüyorum”
Son yıllarda tasarım ürünlerine talep arttı, bu durumu nasıl yorumluyorsunuz? 

Aslında bu yaşanan dönemin getirdiği sosyokültürel etkilerle şekillenen bir süreç. Artık sokağa çıktığınızda, her şey o kadar fazla ve her şey olması gerektiğinden çok fazla. İnsanlar seçimlerini yaparken çok fazla seçenekle karşı karşıya kalıyor. Bu karmaşa ve satın alma kaosu, bir süre sonra tıpkı hayatı sadeleştirip kırsalda bir hayatı tercih ediş gibi... Bu satın alma hikayesini de en basite indirgemeye dönüştü. 

Dikkat ederseniz tasarımcılar, yaratıcı ekipler özellikle bizim gibi handmade-hadcraft ürünler tasarlayanlar hep daha sade, daha simple bir çizgide ürün üretmeyi tercih ediyor. Mesela ben, ürünlerimin ambalajını hazırlarken ilk günden beri kağıdın ilk halini ya da okuduğum gazete-dergi sayfalarını kullanıyorum. Bir çizgi karakteri oluştururken ya da bir kahve kupası tasarlarken, kafasında milyon tane uyaranla yaşayan bir şehir insanının içine insanı sükunete, gülümsemeye, umut etmeye ve güzele çağıran bir alan açmaya çalışıyorum. 
Bence, bir genç adam, sevgilisine her şeyi alabiliyorken, ona bir resim kağıdında hayallerini anlatan bir suluboya çizim hediye etmeyi tercih ediyorsa, bu en başa, en sadeye, en samimiye olan özlemden başka hiçbir şey değildir. 
 

Bir tasarımcı olarak diğer tasarımcılara göre nasıl bir fark yaratıyorsunuz?
Ben aslında kendimi tanımlarken ‘tasarımcı’ kelimesinden hep ürküyorum. Çünkü ben kendimi sadece fikirlerimi, fikirlerimi vücuda getiren kelimelerimi çizgilerle buluşturmaya çalışan bir yazar, bir üretici olarak görüyorum. Örneğin;  üniversite yıllarında aldığım birkaç temel çizim dersi dışında, herhangi bir illüstrasyon eğitimim yok. Bu tamamen üretebilmemin bir parçası olduğu için kendi çabalarımla kazandığım bir yeti diyebilirim. O yüzden ‘tasarımcı’ olarak değil ama bir fikir üreticisi olarak benimle benzer işler yapan arkadaşlarımdan en büyük farkım da bu aslında. Ben yazarım, reklamcı geçmişim var. Bu yüzden insanların enerjilerinin nereye aktığını, nerelerden beslendiklerini, hangi renkten, hangi sözden, hangi şairden, hangi şarkıdan daha yoğun bir duyguya ulaştıklarını daha iyi kestirebiliyorum sanırım. ‘İç görü’ diye bir kavram vardır reklamcılıkta, işte bu anahtar kelimelerimden biri. Daha sık, daha hızlı ve daha doğrudan nokta atışı yapabilen çizgide ürünler tasarlayabildiğimi düşünüyorum.
 

Müzik ve edebiyat ilham kaynağım 
Tasarımlarınızı yaparken nelerden besleniyorsunuz?

Ben ajanslarda çalışırken de bugün kendi ürünlerimi hazırlarken de bir tek şey olmazsa devam edemem, o da müzik. Aslında müzik benim için yaşam kaynağım diyebilirim. Sevdiğim müzikler ve müzisyenler benim için çok çok kıymetli bir ilham kaynağı. Ve elbette edebiyat… Çocukluğundan bu yana yazmayı hiç bırakmamış ve kitaplarla arasında sağlam bir bağ olan biri olarak bunu tüm kalbimle söylüyorum. Müzik ve edebiyat, beni vaktiyle çok sarsmış, çok büyütmüş, çok başımı okşamış ve hala da üretkenliğimi besleyen en büyük iki nimet.
 

En büyük hedefi;  insan kazanmak ve çoğalmak… 
Peki, ‘Süt tasarım’ hedefleri nelerdir?

Süt Tasarım’ın aslında en büyük hedefi;  insan kazanmak ve çoğalmak... Ve ürünlerini daha çok insanla paylaşmak… En büyük hedefimiz bu.
 

Peki, işinizin zorlayıcı tarafları var mı?
Her işte olduğu kadar elbette bizde de zorlayıcı taraflar mevcut. İnternet satışları haricinde, fiziksel mağazalara sahip olmadığımız için, design storelarda, tasarım butiklerde stant açmak ya da ürün bulundurma girişimlerimiz oluyor. Bu alanlarda tasarım butiklerin, uyguladığı komisyon oranları hayli yüksek. Bu durumda, insanlara daha farklı noktalarda karşılaşma ihtimalimizi düşürüyor. 
 

Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Teşekkür ediyorum size. Umarım gelecek, üreten ve fikirleriyle ayağa kalkan, hayata ses veren, renk veren, ilham veren kadınlarla yükselir.

Etiketler:
 
Göz altı torbalarına dikkat
 
Mükemmeliyet ödüllü Nemrut Krater Gölü'ne ziyaretçi akını
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Radyoya olan ilgi tahmin edilenden fazla
En genç radyo tamircilerinden biri olan Ahmet Turan, radyo kullanımının ...
Banu Kaya'nın tasarımları göz dolduruyor
El emeği ile yaptığı birbirinden renkli örgü bebek, battaniye, çanta, ...
Fitness şart
Son yıllarda kişisel antrenörlerle yapılan antrenmanların arttığını söyleyen ...
 
101 eser 30. Yıl özel sergisinde
Cumhuriyet dönemine, özgün çalışmalarıyla imza atan toplam 60 sanatçının ...
Doğal mucize; bıttım sabunu
Siirt’te yetişen bıttım ağacının menengiç yapraklarından elde edilen bıttım ...
Etkin diş temizliği nasıl olmalı?
Top, etkili bir diş fırçalama için kullanılması gereken fırça ve macun ...
 
Biletler Tükendi!
Ankara Şehirler Arası Terminal İşletmesinde biletler tükendi. Otobüs firmaları ...
Görme engelli öğrenciler yetenekleriyle alkış aldı
“Çok Bilen Çok Yanılır” isimli tiyatro oyunu ile başarılı bir performansa ...
Şeker bayramında nasıl beslenmeli?
Genç diyetisyen Şafak, “Bayramda şerbetli tatlılar yerine daha çok sütlü ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
ERKEK CİNAYETLERİ BİTER Mİ?
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
MOBİLYACILARIN KDV BEKLENTİSİ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
OTİZMDE AİLELERE DESTEK KONUSUNDA FARKINDALIK OLUŞTURULMALI
Esra SARI
Esra SARI
HERKES YOUTUBER OLMAK İSTİYOR
Halil YATAR
Halil YATAR
TASARRUF, ÜRETİM VE ÇOK ÇALIŞMAK
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
KAMU İŞÇİLERİNİN GÖZÜ HÜKÜMETTE
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
AKLIN “ MURDAR” OLMASI AKIL TUTULMASI
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
DOĞRU GIDA ALIŞVERİŞİ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSANDA DİN VE DİNDARLIK ÖLÇÜSÜ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
SON 10 YILIN EN İYİ 10 FİLMİ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
KONUT SEKTÖRÜNDE NELER OLUYOR?
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
ASIL GÜNDEM
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
DÜNYA YENİDEN KURULUR TÜRKİYE YERİNİ ALIR
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
ÇORAK TOPRAKLARDA UMUT YETİŞTİRMEK: RAHİM DEMİRBAŞ
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
KAYIKÇI DEĞİL "MEKTUP KAVGASI"
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva