ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Asgari ücrette ikinci toplantı
Asgari ücrette ikinci toplantı
Çekya'da hastaneye silahlı saldırı: 6 ölü
Çekya'da hastaneye silahlı saldırı: 6 ölü
Şehit askerin ismi kütüphanede yaşatılacak
Şehit askerin ismi kütüphanede yaşatılacak
Muş'ta 5 teröristin etkisiz hale getirildiği operasyonun görüntüleri paylaşıldı
Muş'ta 5 teröristin etkisiz hale getirildiği operasyonun görüntüleri paylaşıldı
'Yabancıya konut satışını kısa vadede 100 bine çıkarabiliriz'
'Yabancıya konut satışını kısa vadede 100 bine çıkarabiliriz'
HABERLER>ÖZEL HABER
30 Kasım 2019 Cumartesi - 07:04

Marka Buluşmaları Ankara’da

Bu yıl dördüncüsü düzenlenen, yurt içi ve yurt dışında alanında marka olmuş 250 konuşmacının katılacağı Uluslararası Ankara Marka Buluşmaları ATO Congresium’da 28 Kasım’da başladı. Etkinlik bugünkü prgramların ardından son bulacak.

Marka Buluşmaları Ankara’da

HATİCE KARATAŞ

Uluslararası Ankara Marka Buluşmaları, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Ankara Valisi Vasip Şahin ve Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran’ın katılımıyla ATO Congresium’da başladı. Etkinlik bugünkü oturumların ardından bitecek. 

Etkinlikte açılış konuşması yapan ATO Başkanı Gürsel Baran, “İletişim ve bilişim teknolojilerindeki gelişim insanları her açıdan yoğun bir bilgi bombardımanı altına sokuyor. Ürün ve hizmetlerin rekabet alanı artık tüm dünyada. Bu koşullarda pazar payının artması zihin payındaki yükseklikle aynı orantıda gelişiyor” dedi.

Türkiye’yi marka haline getirdik

Türkiye’nin son 17 yıllık dönemde küresel ekonomideki payını ve rolünü arttırdığını dile getiren Baran, markalaşma konusunda önemli bir aşama kaydedildiğinin altını çizerek şunları söyledi:

“Yıllar içinde gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ve özel sektöre yönelik desteklerle Türkiye’yi birçok alanda dünya ülkeleri arasında ilk sıralara taşıyarak marka haline getirdik. Dünyanın birçok ülkesindeki enerji santralleri, barajlar, fabrikalar ve daha birçok proje müteahhitlerimiz tarafından gerçekleştiriliyor. Rusya’dan Türkmenistan’a Libya’dan Kazakistan’a kadar dünyanın dört bir yanında müteahhitlik hizmeti yapan Türk firmaları bugüne kadar üstlendikleri 9800 proje ile alanlarında büyük Türkiye’yi dünya ikincisi yaptılar. Müteahhitlerimizin üstlendiği proje tutarı 387 milyar dolara yaklaşmaktadır. 2018 yılında 30 milyon adete yaklaşan beyaz eşya üretimi ile Türkiye bu alanda üretim kapasitesi ile de dünya ikincisi oldu. Ülkemizin gururu Türk Hava Yolları 124 ülkede 318 noktaya gerçekleştirdiği uçuşlarla dünyanın en çok ülkesine uçan ve en iyi hava yolu şirketi durumundadır.”

Türkiye bulunduğu coğrafyada varlığını güçlendiriyor

Baran, Türkiye’nin milli teknoloji hamlesiyle kritik teknolojilerde katılım sağladığını söyleyerek Türkiye’nin hem savunma sanayi şirketleriyle hem de geliştirdiği ürünleriyle dünya markası haline geldiğini vurguladı. Baran, “Dünyanın en büyük savunma sanayi şirketleri arasında genç markası adıyla yer alan Türkiye, ihracatçı firma sayısını 60’dan 700’e ihracatta da 2 milyar dolara çıkardı. İnsansız hava aracı, füze, radar sistemi, helikopter, geliş platformu, zırhlı araç ve mühimmat üreten Türkiye bugün Amerika Birleşik Devletleri, Afrika, Uzak Doğu, Orta Asya ve Doğu Avrupa’ya ihracat gerçekleştiriyor. Radar sistemi ve uydu teknolojilerinde ürün geliştirme kapasitesini ortaya koyan Türkiye bulunduğu zorlu coğrafyada büyük ve egemen bir devlet olarak da varlığını güçlendiriyor. Milli Teknoloji Hamlesi için son 15 yıldır alt yapı hazırlayan Türkiye, bu doğrultuda 200’ü aşkın üniversite, 1206 ARGE merkezi, 85 teknoloji geliştirme bölgesi, 153 bin ARGE personeliyle güçlü bir kapasiteye de ulaşmıştır” diye konuştu.

Önemli olan kalıcı bir marka olabilmektir

Açılışta konuşan Ankara Valisi Vasip Şahin, günümüzde üretim ve ticaret hayatının büyük bir dönüşüm ve değişim içine girdiğini belirterek şunları kaydetti:

“Bu değişimin başında gelen toplumların, bilinçlenmesi ve kaliteli yaşam düşüncesiyle sektördeki yenilikleri ve rekabeti geçmiş yıllarla oranladığımızda daha da yakından takip etmeleridir. Firmalar açısından rekabeti canlı tutabilmenin ve ayakta durabilmenin yolu ise her zaman farklı olmak. Değişik fikirler ve pazarlama stratejileri geliştirmek ve farklılaşmaktan geçmektedir. Farklılaşmayı sağlayan firmalar her zaman ayaklarını daha sağlam yere basabilmiş ve arz talep dengesinde ön plana çıkabilmişlerdir. Değişimi ve dönüşümü yakalayabilmek zamana ayak uydurarak farklılaşabilmek sektör içinde kendisinden bahsedilir olabilmek yani markalaşmak, içinde bulunduğumuz rekabetçi ortamın en temel ihtiyaçlarından birisidir ancak önemli olan kısa sürede bir marka olabilmek değil süreç içerisinde tüketicilerin aklında yer edebilmiş kalıcı bir marka olabilmektir.”

Markalaşmak demek güven ve kalite demektir

“Sektörde marka olabilmenin ve bu markayı daha yukarıya taşıyabilmenin ilk şartı üretilen işlerin kalitesi ve referansıdır” diyen Şahin, şöyle konuştu:

“Markalaşmak demek güven ve kalite demektir. Tüketicinin marka olmuş isimleri tercih etmelerinin en önemli sebeplerinden birisi de budur. Ülkelerin ekonomik kalkınması sürecinde uluslararası ticaretin rolü oldukça büyüktür. Hatta iç dinamitleri harekete geçiren de yine dış ticarettir. 2023 hedeflerine emin adımlarla yürüyen Türkiye önümüzdeki süreçte özellikle ticaret hacmini her geçen gün arttırmak arzusundadır ancak büyük hedeflere sadece ihracatla mal ve hizmet satarak ulaşamayız. Küresel piyasalarda kalıcı olmak, ülkemize daha fazla katkı sağlamak istiyorsak yurt dışında da kabul gören markalara sahip olmalıyız.”

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum,” Markalaşma bugünün dünyasında var olabilmenin en önemli koşullarından biridir. Bir şeyin marka olup olmadığını anlamamızı sağlayan şey en temelde insanın onda gördüğü özgünlük, kalıcılık ve sağlamlıktır” dedi.

Gençlerimiz geleceğe emin adımlarla bakabilecekleri şehirler istiyor

İnsanların büyük bir şehirde kişisel beğenilerini, özgünlüğü, kalıcılığı ve sağlamlığı aradığını ifade eden Kurum, sözlerine şöyle devam etti:

“Gençlerimiz 7 gün 24 saat vakit geçirebilecekleri, tüm kültürel faaliyetleri yapabilecekleri ve geleceğe emin adımlarla bakabilecekleri şehirler istiyor. Bizim medeniyetimize göre bir şehrin yaşanabilir olması marka olması için öncelikle altı özelliği taşıyor olması gerekiyor. İnsanın can emniyetini en yüksek derecede koruması ve bu noktada can güvenliğinin sağlanmasıdır. İnsanın o şehre geldiğinde can ve mal konusunda kendini güvende hissetmesidir. Yine marka şehirde insanların inanışlarını, düşüncelerini geleneklerini, komşuluk ilişkilerini en güzel ve kesintisiz bir şekilde yaşayabileceği bir düzen kurulmuş olmasıdır. Marka şehirde okullarıyla, parklarıyla, yeşil alanlarıyla, kreşleriyle, kütüphaneleriyle, havuzlarıyla ve sosyal kültürel birçok alandaki gelecek nesilleri yetiştirecek ortamın en iyi şekilde sunulacak faaliyetlerin olduğu şehirlerdir. İnsanların zihnine, aklına ve düşüncesine zarar verecek ses, gürültü, hava ve su kirlilikleri giderilmiş bu gibi sorunlar çözülmüş şehirlerdir. Marka şehirde bir olmazsa olmaz daha vardır. O da güzellik, estetik, siluet, tarihi ve kültürel doku ve yeşil alan açısından da son derece yetkin bir düzen kurulmuş olmasıdır.”

Şehirlerimizi marka şehir haline getirecek projeler yapmaya gayret gösteriyoruz

Kurum, marka bir şehrin maddi olduğu kadar manevi olarakta insanı beslemesi gerektiğini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

“Biz de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı olarak tüm ekibimizle marka şehirler inşa etme yolunda medeniyet anlayışımızdan gelen bu altı temel özelliği tüm şehirlerimizde sağlamanın gayreti içerisindeyiz. Şehirlerimizi marka şehir haline getirecek projeler yapmaya gayret gösteriyoruz. Tarımdan sanayiye, ulaşımdan yeşil alanlara kadar şehrimizin kimliğini, 100 yıllık nüfus artışına göre yine köyden kente göç durumuna göre şehirdeki sanayileşme durumuna göre 100 yıllık planlamaları yapmak amacıyla ülkemizde Türkiye Ulusal Mekânsal Strateji Planını başlattık. Bu planı 2020 yılı içerisinde tamamlayacağız. Tamamladığımız zaman ülkemiz marka ülke olacak, şehirlerimiz marka şehir olacak. Adımın en önemli parçasını atmış olacağız. Bu planlamayla birlikte üniversitelerimizin de içinde olduğu Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı’nın diğer ilgili bakanlıklarla bu projede yer aldığı çalışma bittiğinde, artık tarım, turizm, sanayi, lojistik, kültürel alanlarımızın, değerlerimizin o mekânsal strateji planında korunduğu ve 100 yıllık nüfus artışının da öngörüsüyle planlandığı sürece girmiş olacağız.”

Doğal, kültürel ne kadar zenginliğimiz varsa o zenginliğimizi koruyacağız

Şehirlerin dijital dönüşümünü tamamlayacak adımların da atıldığına dikkat çeken Kurum, şöyle konuştu:

“Yaptığımız projelerde enerji verimli, sıfır atık uyumlu ve akıllı teknolojilerle donatılmış binalar inşa ediyoruz. Yapmış olduğumuz millet bahçeleri ve iklim değişikliği ile mücadele noktasında oluşturduğumuz ekolojik koridorlar ve yeşil alanların sayısını da arttırmaya devam ediyoruz. Ülkemizde doğal koruma alanı büyüklüğümüz şu an yüzde 9 OECD belgelerine göre yüzde 17 seviyelerinde olması gerekiyor ve bizde yüzde 17 seviyesine çıkaracak adımları atmak suretiyle doğal alanlarımızın sit alanlarımızın sayısını ve miktarını arttırmakla bu alanların yüzdesini yüzde 17’ye çıkaracak adımları da atıyoruz. Özellikle doğal, kültürel ve tarihi zenginliklere sahip olan marka şehirlerimizi korumak için imara aykırı yapılaşmaya kesinlikle müsaade etmiyoruz. Bizim doğal, kültürel ne kadar zenginliğimiz varsa o zenginliğimizi koruyacağız. Bize emanet edilmiş değerleri çocuklarımıza koruyarak bırakmak için kararlı duruşumuzu sergilemeye devam edeceğiz çünkü şehirlerimizin marka olma yolu buradan geçiyor.”

İstanbul’da 60 bin konutluk örnek bir şehir projesi yürütüyoruz

İstanbul’da başlattıkları projeye de dikkat çeken Kurum, “İstanbul Esenlerde Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Esenler Belediyesi ile birlikte 60 bin konutluk örnek bir şehir projesi yürütüyoruz. Şehrin kimliğini ve kültürünü yansıttığı, içinde millet bahçeleri ve yeşil alanların olduğu ve enerjisinden atığına kadar akıllı şehir uygulamalarının da içinde yer aldığı önemli projeyi hayata geçiriyoruz. Bu projeyle İstanbul’a değer katacak çok önemli bir projeyi de kazandırmış olacağız.”

Özgün bir kimlik oluşturmanın anahtarı tasarımdan geçiyor

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, küresel piyasalardaki güçlü markaların ait oldukları ülkelere başta döviz akışı olmak üzere çok çeşitli ekonomik faydalar getirdiğinin altını çizerek şunları söyledi: 

“Ürettiğiniz markaların küresel piyasalarda tercih edilmesi kalite ve güvenilirliğin ön plana çıkarılması ülke imajımızın geliştirilmesi açısından da önemli bir katkı sağlıyor. Dolayısıyla markalaşmaya giden yolda iki unsurun temel belirleyici olarak karşımıza çıktığını görüyoruz. Ürünün ARGE ve tasarımı. Fiyat, kalite ve performans açısından benzer ürünlerin olduğu bir piyasada, özgün bir kimlik oluşturmanın anahtarı tasarımdan geçiyor. Dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde satılan başarılı küresel markalara baktığımızda, kendi tasarımlarıyla markalaştıklarını ve pazarlarında söz sahibi olduklarını görüyoruz. Bu manada bakanlık olarak üreticilerimizin ARGE ve tasarım alanında yetkinliklerini arttırmak adına çok çeşitli destekler sunuyoruz. Özel sektör firmalarına 2018 yılından bu yana ARGE merkezi, 2016 yılından bu yana ise tasarım merkezi belgesi veriyoruz. Hali hazırda faaliyette bulunan 1500’ün üzerindeki ARGE ve tasarım merkezine vergi indirimi, sigorta pirimi desteği, gelir vergisi stopajı, damga vergisi istisnası gibi kolaylıklar getiriyoruz. KOSGEB ve TÜBİTAK aracılığıyla da inovatif faaliyetleri fikirden ürüne varıncaya dek destekliyoruz. Bu desteklerdeki temel amaç ARGE ve tasarım bilincini üretimin her aşamasına daha yoğun bir şekilde yaymak. Özel sektörün giderek artan oranlarda ARGE ve inovasyona yönelmesi ülkemizi katma değer öncülüğünde büyüme hedefine daha da yaklaştırıyor.”

Türkiye’de teknoloji tabanlı işlerde ciddi bir sıçrama yapacağız

 Toplam ARGE harcamalarının üçte birini Ankara’nın üstlendiğini belirten Varank, şunları kaydetti:

“Türkiye’de teknoloji tabanlı işlerde ciddi bir sıçrama yapacağız. Ankara’da bu sıçramanın en önemli merkezlerinden biri olacak. Marka başvurularında 2011 yılından bu yana istisnasız her yıl Avrupa’da birinciyiz. Son 17 yılda ülkemiz orijininin uluslararası marka başvuruları da yaklaşık 3 buçuk kat arttı. Toplam yerli sınai mülkiyet verilerinde dünyada 11. sıradayız. Haksız rekabetin önüne geçerek markalaşmaya katkı sağlayan en önemli konulardan biri de iyi işleyen bir piyasa gözetim ve denetim mekanizmasının kurulmasıdır. Bakanlık olarak teknik mevzuata uygun olarak kaliteli ve güvenli ürünlerin piyasada hakim olmasını istiyoruz. Gerçekleştirdiğimiz piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetleri hak eden markaların piyasada tutunmasını ve ölçek oluşturmasını sağlıyor. Bu sene gerçekleştirdiğimiz faaliyetler neticesinde yılın ilk on ayında 59 bin 873 ürünü denetledik. 17 bin 189 ürün için teknik mevzuata uygunsuzluktan ceza kestik. 573 ürünü güvensizlik şüphesiyle teste yolladık. 141 ürün hakkında da toplatma kararı aldık. Ülkemizi tasarım alanında bölgesel bir merkez haline getirmeyi hedefliyoruz.”

 
Esnaf ve Sanatkarlar Odasından şiddete tepki
 
TANAP Avrupa'ya bağlanıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Esnaf ve Sanatkarlar Odasından şiddete tepki
Kadına Karşı Şiddetle Mücadele Haftası kapsamında, kadın üyeleriyle bir ...
Aranan eleman yetiştirmek istiyoruz
Mesleki ve Teknik Eğitim Sendikası (METESEN) Başkanı Şahap Yılmaz, “Biz ...
Sertifikasız gözlük almayın!
Köklü bir firma olarak 67 yıldır faaliyetini sürdüren Lünet Optik’in yöneticisi ...
 
'Nereye' oyunu 75.Yıl Sahnesi’nde prömiyer yaptı
Perde Sanat Tiyatrosu tarafından sahnelenen ‘Nereye’ tiyatro oyunu, geçtiğimiz ...
Hedefimiz ölümcül kazaları azaltmak
“Ankara Bisiklet Yolu Projesi” tanıtım toplantısında konuşan Büyükşehir ...
Dünya AIDS Günü toplantısı yapıldı
2019 Dünya AIDS Günü toplantısı Ankara HiltonSA Otelde yapıldı.
 
Satranç çocukların hayatına dokunuyor
Ergazi Şehit Adil Yurtoğlu İlkokulu’nda açılan 25 bininci satranç sınıfının ...
Dünya’da her üç kadından biri şiddet görüyor
Şimşek, “2018 yılında en temel insan hakkı olan yaşam hakkı elinden alınan ...
HÜDA PAR’ın yerel gazete ziyaretleri devam ediyor
HÜDA PAR Ankara’daki yerel gazete ziyaretlerini sürdürüyor.
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
HAYVANSAL ÜRETİM
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
KAHRAMAN BAKKAL SÜPERMARKETE KARŞI
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
KENDİNE YABANCILAŞAN İNSAN
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
GÜZEL ATLAR ÜLKESİNİ GÖRMEYEN VAR MI?
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
İNSAN HAKLARI
Esra SARI
Esra SARI
BİZ, ACABA 'YÜZEN ÖRDEK SENDROMU'NA MI YAKALANDIK?
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
AB(D)’NİN ''LİBYA'' ISRARI
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
ASGARİ ÜCRETTE BEKLENTİ AÇ KALMAMAK
Hatice Karataş
Hatice Karataş
ENGELLER ENGEL DEĞİL
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
TÜRK KADINI
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DÜNYA 'ŞİRKİSTAN'A DÖNDÜ...
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
KADIN CİNAYETLERİ VE KADINA SAYGI
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
DÜŞÜNCE ÜRETMEYE FIRSAT VERİLMELİ
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
DOĞRU BESLENME DEPRESYONU AZALTABİLİR
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
GIDA GÜVENLİĞİ YAŞAMSALDIR
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
BÜYÜME TARAFINA GEÇİŞ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
DOĞU AKDENİZ ÜZERİNE YAPILAN GİZLİ HESAPLAR BOZULDU
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
AMAN DİKKAT!
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva