ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA SAĞLIK YAŞAM VİDEOLAR
Türkiye'nin Kovid-19'la mücadelesinde son durum
Türkiye'nin Kovid-19'la mücadelesinde son durum
Lütfi Elvan gitti, Nureddin Nebati geldi
Lütfi Elvan gitti, Nureddin Nebati geldi
İçişleri Bakanlığı,'Sığınmacılara Yunan zulmünü' anlattı
İçişleri Bakanlığı,'Sığınmacılara Yunan zulmünü' anlattı
Cumhurbaşkanı Erdoğan: 12 ayda milli deniz topumuzu ürettik
Cumhurbaşkanı Erdoğan: 12 ayda milli deniz topumuzu ürettik
Bakan Çavuşoğlu Ukrayna krizinde diplomasiyi işaret etti
Bakan Çavuşoğlu Ukrayna krizinde diplomasiyi işaret etti
HABERLER>ÖZEL HABER
18 Ekim 2021 Pazartesi - 07:34

Life School kasım ayında faaliyete geçecek

Dijital okul platformu olan Life School’un tanıtım toplantısında konuşan Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdülrezzak Altun, Life School projesini ‘uyumlama’ çabası olarak değerlendirdiğini söyledi.

Life School kasım ayında faaliyete geçecek

ESRA SARI  

Yeni çağa hazırlanmaktaki yetersizliği pandemi ile netleşen ve toplumsal bir sorun olarak hissedilen eğitimin iyileştirilmesi konusunda alternatif sunan bir dijital okul platformu olan Life School, 15 Kasım ayında hayata geçirilecek ve ülkemizin genç kuşağıyla tanıtılacak. Life School projesinin tanıtımı Life School Bilim Kurulu üyeleri tarafından yapıldı.

Bir otelde düzenlenen basın toplantısında basın mensuplarıyla bir araya gelen Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdülrezzak Altun, ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Soner Yıldırım, Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatma Bıkmaz,  Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan, Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Müge Artar, Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Sever, ODTÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Tarkan Gürbüz, Kocaeli Üniversitesi Öğretim üyesi Doç. Dr. Evren Şumuer, İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nihal Kuyumcu, Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gürcan Gürgen dijital okul platformu olan Life School projesi hakkında açıklamalarda bulundu. 

Toplantıda konuşan Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdülrezzak Altun, salgın sürecinde örgün eğitim hayatına ara verildiğini ve teknoloji sayesinde eğitim hayatının devam ettiğini anımsatarak, konuşmasına başladı. 

Life School projesi bir ‘uyumlanma’ çabası

Prof. Dr. Altun, bütün insani faaliyetlerin temelinde iletişim olduğunu ifade ederek, “Bugün geldiğimiz, pandeminin belirlediği koşullar ve önümüzdeki yıllarda benzer problemlerin yaşanacağına dair endişeler, insanlığın farklı bir faza geçtiğini gösteriyor. Geliştirilmiş bu uyumlanma becerisini bugünlerde yeni bir sınama aşamasına geldiğimizi söylemek mümkün. Life School projesinin girişimi farklı nitelikteki eğitim materyalleri ve yaklaşımıyla bir başka faza taşımayı hedefliyor.  Bu nedenle Life School projesini bir ‘uyumlanma’ çabası olarak tarif etmeyi uygun buluyorum. Eğitim sistemimizi ve bizim yaşam becerileri kazanma süreçlerimizi teknolojiyle birlikte başka bir faza taşıma çabası.” dedi.  

Bilim Kurulu üyeleri, “Life School” projesini kendi uzmanlık alanları doğrultusunda şu sözlerle tanıttı: 

ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Soner Yıldırım, geçen sene ortaya çıkan koronavirüs salgını sebebiyle örgün öğretime ara verildiğini anımsatarak, “Okulları kapattığımız zaman hiç kimse okulların 1 buçuk sene kapalı kalacağını hayal etmedi. Şu süreçte okullarımızın ne zamana kadar açık olacağını da bilmiyoruz. Ama şu bir gerçek pandemiyle birlikte aslında farkında olduğumuz bu değişim çok hızlandı. Eğitim kurumları da bu değişime çok hızlı adapte olmadı. “

“Life School, öğrencileri geleceğe hazırlayacak”

Life School projesi hakkında bilgi veren Yıldırım,  şu bilgileri verdi:

“Life School projesi; ortaokul- lise öğrencileri pandemi sonrasında kurulan yeni dünyaya tanıtmak, anlamak ve geleceğe hazırlamak için sanat, spor, kültür, ekonomi, iş dünyası, medya, teknoloji ve ekoloji gibi hayatın disiplinlerini farkındalık çatısı altında birleştiriyor. Ortaokul- lise öğrencilerini okulda verilen akademik konuların dışında onları bekleyen gelecek ve şu anda yaşadıkları gerçekle yüzleşmelerini sağlayacak, birçok alanda onlara farkındalık yaratacak ama aynı zamanda onların bu alanda farkındalıklarını ürüne çevirebildikleri bir platform.”

Life School platformlarının diğer eğitim platformlarına göre çok farklı bir platform olduğuna işaret eden Yıldırım, Life School platformuna ilişkin şöyle konuştu:

“Çocukların önüne dijital içerikler koyduğunuzda, çocuklar 1 saatlik video seyrettiğinde bu konuyu öğrenecek diye bir hipotezimiz yok. Bu ürün ya da hizmet böyle bir mantığın üzerine kurulmuyor. Bu ürün tamamen ortaokul- lise öğrencilerinin kendi gelişim özellikleri ve kendi sosyal alışkanlıklarıyla paralel bütünleşen ve destekleyen bir eğitim anlayışında olacak. Life School uzaktan eğitim platformu ama bu videolar hocaların ders anlattığı videolar değil. Bu videolar gerçek hayatta konuştuğumuz her bir konuyu ele alıyor. Resmi müfredatın kapsayamadığı ya da kapsamadığı ama ilerde bu bireyin birlikte yaşaması gereken tüm gerçekler Life School’un müfredatını oluşturuyor.”

“Life School okulun bir alternatifi değil, tamamlayıcısı konumunda”

Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatma Bıkmaz, Life School projesini diğer eğitim platformlarından ayıran en önemli farkın ‘okulu tamamlamak’ olduğunu söyledi. Bıkmaz, şöyle konuştu:

“Life School okulun bir alternatifi değil, tamamlayıcısı konumunda, hayata geçirilemeyen kısımları bu platformla hayata geçirmeyi düşünüyoruz. Okula bir alternatif değil, okulu tamamlamak. Eğitim sisteminin yetemediği resmi örgün eğitim programlarının kapsamında olup belki de yeterince hayata geçiremediği konuları ele alıyor. Amacımız; özellikle ergenlik dönemindeki gençlerimize nitelikli bir yaşam sunmak.”  

Yaptıkları bir araştırmadan söz eden ve araştırmanın devam ettiğini de belirten Bıkmaz, sosyal medyada çocukların çok fazla zaman geçirdiğini ifade ederek, şöyle devam etti:

“Sosyal medyayı çocuklarımızın çoğu akıllı telefonlardan takip ediyor ve yaklaşık 4’te biri çalışmaya katılan öğrencilerin 3 saatten fazla sosyal medya kullanıyor. Bu çok uzun bir süre. Peki, öğrenciler sosyal medyadan neyi takip ediyor? Canlı yayınları, blok yazıları, e- kitapları, makale, belgesel, teknoloji içerikleri gibi konuları takip ediyorlar. ‘Öğrencilere eğitim amaçlı ne tür konuları takip edersiniz diye?’ sorduğumuzda teknoloji ve dijitalleşme, küresel ısınma, sağlık, güncel haberler, biyografi ve medya okuryazarlığı gibi alanları da takip etmek istediklerini söylediler.”

Bu salgın sürecinde gençlerin bu hızlı değişim içerisinde kendilerini fark edebilmeleri, kendi öğrenme ihtiyaçlarını fark edebilme konusunda da ciddi desteğe ihtiyacı olduğunu söyleyen Bıkmaz, çocukların sosyal ve duygusal becerilerinin geliştirilmesi gerektiğine işaret etti. Bıkmaz,  “Life School’un sosyal- duygusal becerilerin de aslında okulun temelini oluşturduğunu söylemek mümkün.  Duygudaşlık, iş birliği, takım çalışması ve ekip halinde çalışmak bunların başında geliyor. Hoşgörü, saygı bazı değerler bütün akademilerin aslında bel kemiğini oluşturuyor.” dedi. 

Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Müge Artar, eğitim psikolojisi alanında çalıştığını ve Life School platformunda her akademinin birbirinden farklı olduğunun altını çizdi.   

Artar, şöyle devam etti: 

“Pandemi döneminde özellikle çoğu genç yalnız kaldı ve ama çocuklara sürekli bilgi aktarılmaya çalışıldı. Bilgiye artık ulaşmak çok kolay ama bu bilgiyi yorumlamak,  altında yatanlarını hesaplamak ona ilişkin bir düzenleme yapmak o bilgiyi yorumlamak bireysel becerilere kaldı. Öğretmenlerimiz öğrencilerden fiziksel olarak uzaklaştıkça çocuklar çok tekil kaldılar. Bu bireysellik duygunun düzenlenmesi, kontrol becerileri ve öğrenmenin düzenlenmesinde bazı körelmelere yol açtı. Bizim ihtiyacımız olan interaktif bir yapı. Birçok akademi için bazı olumlu yaşam becerileri desteklemeye çalıştık. Dünya çok değişiyor. Kontrol becerileri çok öne çıktı. Bu yüzden duygu, düşünce ve davranışı kontrol edebilmek çok önemli. Öz düzenleme becerisi çok önemli. Düşünme, duygu düzenleme onları birden bire kazanmamız çok kolay değil.”  

Sanat iyileştirir 

Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan,   ‘Sanat iyileştirir’ diyerek, şöyle konuştu: 

“Günümüzde yaşam becerileri farklılaşmış durumda. Estetik duyarlılığa ve sanata ihtiyaç var. Çünkü özellikle uyum problemleri söz konusu olduğunda onu çözmeye yaratıcılık gibi ya da kendini ifade edebilme becerileri söz konusu olduğunda sanat farklılaştırabilir ve sanat çocukların kendilerini ifade etmelerinde çok daha kolay yol almalarını sağlayabilir. Bu akademi içerisinde sanat estetik konuları önceliklidir.  

“Life School bu değişen çalışma hayatına öğrencilerin uyum sağlamasına yardımcı olacak”

Kocaeli Üniversitesi Öğretim üyesi Doç. Dr. Evren Şumuer, pandemi dönemi ve pandemi sonrasında çalışma hayatında büyük değişiklikler olacağını ve bu değişikliğin sebebinin ekonomik krize dayandığını söyledi. 

İşsizlik sorununa değinen Doç. Dr. Şumuer, şöyle devam etti:

“Ekonomik refahın azalmasıyla beraber işsizlik arttı, birçok iş yeri kapandı, buna paralel olarak da gençler iş bulmakta zorlandı. Koronavirüs pandemisi döneminde de benzer bir tahmin yapılıyor. Pandemi dönemine baktığımızda biz karamsar bir tablo çizmek istemiyoruz ama gerçekten gençlerimiz için çalışma hayatı bakımından çok da parlak bir dönem beklenmiyor. Birçok şirketin çalışma stratejilerinde değişiklikler oldu. Esnek çalışma kültürü devreye girdi, çalışanların dijital teknolojilerle tanışması ve bu konudaki bilgi ve becerilerini artırmasına neden oldu, bütün iş süreçleri dijital boyuta taşındı; fiziksel toplantılar, iş seyahatleri çevrim içi ortamlara taşındı. Bulut özellikli paylaşım imkânlarının kullanılması büyük ihtimalle pandemi sonrasında da devam edecek. Raporlar, yöneticilerin pandemi sonrasında teknolojinin neler yapabileceğine daha çok güvendiklerini gösteriyor. Bu teknolojilere uyum sağlayacak bir çalışma hayatına, dolayısıyla iş gücüne ihtiyacımız var. Life School bu değişen çalışma hayatına öğrencilerin uyum sağlaması ve farkındalığı artırmada onlar için bir adım olacak.”

ODTÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Tarkan Gürbüz, yaşadığımız pandemi sürecinde iş dünyasında rekabetin tanımı değiştiğini ifade ederek, “İş dünyasında yer alabilmek, orada var olabilmek gittikçe güçleşiyor. Bu kapsamda öğrencilerimizin, öğrenmeyi öğrenmiş olmaları yeterli değil. Öğrenme aşığı olmaları gerekiyor. Bu amaçla bilim kurulu çalışmalarını bir araya getiriyor.” dedi. 

Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Sever, Life Shcool projesinin üç eksen üzerine oturttuklarından bahsederek, şöyle konuştu: 

“Bilmek, olmak ve yapmak. Olmak meselesi, yetkinlik ve yeterliliklerin bir araya getirdiği ve bireylerde oluşturduğu bir repertuar olarak düşünebiliyoruz. Biz çocuk ve gençlerimizi geleceğin vatandaşları olarak görmüyoruz. Çocuk ve gençlere ‘Siz bizim geleceğimizsiniz’ demek onlara petrol rezervi muamelesi yapmak demektir. Biz onları kendi gelecekleri, nasıl kuracakları konusunda yardımcı oluyoruz. Yaptığımız işin böyle bir özgürlük alanı sağladığını düşünüyoruz. Amaç burada, üretime dönük bir öğrenme ortamı sağlamak. Bunu, üç ayaklı sağlam bir tabure üzerine oturarak yapıyoruz. Bilmek, olmak ve yapmak. Üretime dönük öğrenmenin anlamı şu: Her bir modülün ya da derslerin sonunda öğrencilerden bir şey üretmelerini isteyeceğiz.”

Bilim kurulu üyelerinin açıklamalarının sonra ermesinden sonra basın mensuplarının sorularını yanıtladılar. 

Etiketler:
 
Papyonlu boyacıya ilgi büyük
 
Hazır yorganlar, ustaların işini elinden alıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
5K modeli ile eğitim kalıcı hale getiriliyor
Yenimahalle’de hizmete giren Eğitim Doktoru’nda kurs, kitap kafe, kütüphane ...
Kozmetik satışları yüzde 50 düştü
Kozmetik sektörünün salgın sürecinden olumsuz etkilenen sektörlerden biri ...
'KOBİ’lerim dönüşümünde iş birliği önemli'
KOBİ’ler ve Bilişim Kongresi’nde konuşan TBD Genel Başkanı Rahmi Aktepe, ...
 
'Pandemi bitene kadar KDV indirimi uzatılsın' talebi
KDV oranının yüzde 8’den yüzde 1’ e düşürülmesiyle bir süre esnafın rahatladığını ...
Uluslararası Başkent Haftası gala gecesiyle kutlandı
“5-13 Ekim Uluslararası Başkent Haftası” kapsamında düzenlenen “Mazlum ...
Peruk kadınların en büyük kurtarıcısı
Rönesans Peruka isimli firmanın yetkilisi Yeşim Güngör: “Kadınlar, erkekler ...
 
E-devletten başvuru ile tespit süreci başlıyor
Yüksek İnşaat Mühendisi Ali Mert Pelen Kentsel dönüşüm sürecinin başlaması ...
Pursaklar DT Sahnesi perdelerini açtı
Kültür ve Turizm Bakanlığı öncülüğünde çalışmaları tamamlanan Pursaklar ...
Balık fiyatları cep yakıyor
Bu yıl tezgâhlarda yer alan balıkların fiyatlarının yüksek olduğundan ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Burak BALCI
Burak BALCI
SANAL YATA 650 BİN DOLAR ÖDEDİ!
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
TRABZON TEHCİRİ YARGILAMASI-III
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
DOLAR NEREDE DURACAK?
Murat BALCI
Murat BALCI
MÜSLÜME’NİN HAZİN HİKAYESİ
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
EKONOMİDE ANORMALLİKLER
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
COVİD-22?
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
TOPLUMSAL CİNSİYET, KADINA YÖNELEN ŞİDDET…
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
GERİ DÖNÜŞÜMDE ÖNEMLİ ADIM
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
SOÇİ'DE ÜÇLÜ ZİRVE
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
KADINA YÖNELİK ŞİDDETLE MÜCADELE
Esra SARI
Esra SARI
KENDİNE GÜVENEN VE MUTLU ÇOCUKLAR NASIL YETİŞTİRECEĞİZ?
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
TUTSAK BİRİKİM
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
SÖZÜ MERT DEVLET SERT
Nimet KÜLTEKİN
Nimet KÜLTEKİN
KANSERDEN KORUNMAK İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
ELEŞTİRİ VE TENKİTTE USUL
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
İNSANLIK ALEMİNE MERTEBELER HAKİMDİR
Bekir ATACAN
Bekir ATACAN
FRANSA’YA KARŞI ÇOK FRANSIZ MI KALIYORUZ?
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
ZITLIKLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOMOFOBİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
DAHA MUTLU HİSSETMENİZ İÇİN
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
ORMAN DEYİP GEÇMEYİN!
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
FERGANA VADİSİ’NDEN TÜRK BİRLİĞİNE
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
ÜLKENİN KALKINMASINDA SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ ÖNEMİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Sağlık Yasam
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva