ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Sakarya'da ikinci patlama: 3 jandarma şehit
Sakarya'da ikinci patlama: 3 jandarma şehit
Türkiye'nin koronavirüsle mücadelesinde son durum
Türkiye'nin koronavirüsle mücadelesinde son durum
ABD'de Kovid-19 vaka sayısında rekor artış
ABD'de Kovid-19 vaka sayısında rekor artış
İzmir'de ekmeğe zam
İzmir'de ekmeğe zam
Adalet Bakanlığı 186 yeni noterlik kurdu
Adalet Bakanlığı 186 yeni noterlik kurdu
HABERLER>GÜNDEM
29 Mayıs 2020 Cuma - 07:09

Klasik otomobil merakı 'tamirci' yaptı

Babasının 20 yıl önce aldığı 1969 model klasik otomobil ile merakı başlayan Oğuz Şener, 18 senedir elinden düşürmediği alet çantasıyla bu araçların tutkunlarına yardımcı oluyor.

Klasik otomobil merakı  tamirci  yaptı

Eskişehirli Oğuz Şener, klasik otomobilinin sürekli arızalanması nedeniyle eline aldığı alet çantasını 18 yıldır bırakmadan bu araçların tutkunlarının imdadına koşuyor.

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrenme Teknolojileri Araştırma Geliştirme (ÖTAG) Biriminde görevli 36 yaşındaki Şener'in klasik otomobil merakı, 16 yaşındayken babasının aldığı 1969 model Chevrolet Impala araçla başladı.

Ehliyetini alır almaz direksiyonuna geçtiği otomobilin arızasını gidermek için basit tamirat işlerini de öğrenen Şener, birçok parçası kaybolmuş klasik arabaları el emeğiyle yeniliyor. Elektrik aksamından kapı kilitlerine, cam krikolarından motor parçalarına kadar pek çok parçayı titizlikle onaran Şener, adeta orijinal görünümüne kavuşturduğu araçları fabrikadan ilk çıktığı gibi sahiplerine teslim ediyor.

Oğuz Şener, ilk otomobilinin bakımını yaparken klasik araç merakının arttığını söyledi.

Daha sonra farklı markalara ait 1956, 1957, 1961 ve 1964 model klasik araçlar satın aldığını belirten Şener, şöyle devam etti:

"Klasik otomobil merakınız varsa ve biniyorsanız elinizin anahtar tutması gerekiyor. Kendi işinizi kendiniz görmelisiniz. Elini kirletmekten korkmayanlar rahatlıkla klasik otomobile binebilir. Bir servise götürüp, bırakıp gelemiyorsunuz. Servisten çıkar çıkmaz bile arıza yapabilir. Bu otomobillerin tamiratını yapan kişi sayısı da bir elin parmağını geçmeyecek kadar az. O yüzden bu araçların sahibinin tamirattan az çok anlaması gerekiyor. Yıllar içinde ben de tamiratı öğrendim. Yaklaşık 20 yıldır bu otomobillerin üzerindeyim. Kendi otomobilimi tamir ederken, şimdi arkadaşlarımın da otomobilinin bakımını yapıyorum. Çekici tepesinde bir torba cıvatayla arkadaşlarımın getirdiği klasik otomobilleri de tamir edip yollara çıkarttığım oldu."

"Benimle mi evlendin otomobille mi?"

Şener, klasik otomobillerin çok nazik araçlar olduğunu dile getirerek, sürücülerin kulağının her zaman arabadan gelen seslerde olması gerektiğini vurguladı.

Klasik araçların sık sık elektrik arızası yaptığına işaret eden Şener, "Kapı kilitleri ve cam krikoları çok nazlıdır. Bu otomobillere günlük binmek çok zor." dedi.

Şener, aracın tamirini yapamadığında uykularının kaçtığını, bazen onarım için otomobilin yanına günde 4-5 kez gittiğini anlattı.

Tamirde karşılaştığı sorunlara değinen Şener, "Parça sorunu karşıma çok çıkıyor. Türkiye'de bu araçların parçasını üreten yok. Parçalar Meksika ya da ABD'den geliyor. Fiyatları da yüksek. Küçük parçaları oralardan sipariş edemiyorum. Bazı parçaları kendim tornada el işçiliğiyle yapıyorum. Eşim 'Benimle mi evlendin otomobille mi' diye çok şikayet ediyor." diye konuştu.

Oğuz Şener, bugüne kadar birçok işte çalıştığını ancak klasik otomobil tamiratının hepsinden ağır bastığını sözlerine ekledi. AA

 
Kovid-19'dan iyileşenlerin sayısı dünya genelinde 2,5 milyonu aştı
 
ALO 183 Sosyal Destek Hattı artık WhatsApp'tan da hizmet verecek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kovid-19'dan iyileşenlerin sayısı dünya genelinde 2,5 milyonu aştı
Kovid-19'dan iyileşenlerin sayısı dünya genelinde 2,5 milyonu aştı
Liseliler araçlar için güvenlik sistemleri geliştirdi
Samsun İbrahim Tanrıverdi Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri, alkollü ...
Çin süper güç olma niyetinden vazgeçmeyecek
Prof. Dr. Nihal Tuncer Terregrossa, "Pandemi nedeniyle süreç yavaşlasa ...
 
Yarım asırlık değirmen sayesinde 7 çocuğunu okutuyor
Şırnak'ın Silopi ilçesinde babası tarafından kurulan değirmeni 30 yıldır ...
Salgın günlerini 'oyuncak müzesi'ne çevirdiği konutunda geçiriyor
Hatay'ın İskenderun ilçesinde 82 yaşındaki Erdem Erozan, Kovid-19 tedbirleri ...
Ağaç tünelli yol 'yolcularını' bekliyor
Karabük'ün UNESCO Dünya Miras Listesi'nde bulunan tarihi evleriyle ünlü ...
 
1600 rakımlı dağda zorlu mesai
Kütahya'da Türkmen Dağı çevresinde yaşayan vatandaşlar, kurumaya yüz tutmuş ...
Kerestecinin anısını yaşatmak için ahşap evi 7 kilometre taşıdılar
Kütahya'nın Domaniç ilçesinde 2 sene önce yaşamını yitiren kereste ustası ...
Ekmeğini taştan çıkarıyor
Taş minare ustası Mustafa Çakar, ince hesaplarla şekil verdiği taşları ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
WALDORF OYUNCAKLAR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
DENETİM ŞART!..
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
SİNE-İ MİLLETTE BİR FERD-İ MÜCAHİT
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
BİT ARTIK 2020
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
DALGA DALGA
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
YATIRIMLARIN HEYECANI
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
AFRİKA KITASINDA EMPERYALİST MÜCADELE
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
İNSAN HAYATININ UCUZ OLDUĞU YERDE TEK BİR SUÇLU YOKTUR
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
OKULLARIN AÇILMASI
Esra SARI
Esra SARI
ANKARA’DAKİ VAKA SAYISI ARTTI
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
SEFER TASINA TEKRAR MERHABA
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
NATO, FRANSA, TÜRKİYE VE LİBYA
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
GÜNEŞ PANELİ
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
GÖBEKLİTEPE VE NİCELERİ
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
İNEK ŞABAN
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
BİR VAROLUŞ SORUNU OLARAK “HOŞGÖRÜ”
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
MUTLULUK İLE İLGİLİ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
HİKMET ARAYIŞI
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva