ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Kumpas hakim ve savcıları yargılanacak
Kumpas hakim ve savcıları yargılanacak
Benzine 14 kuruş zam
Benzine 14 kuruş zam
Bakan Koca'dan izolasyon uyarısı
Bakan Koca'dan izolasyon uyarısı
'ASDEP' alım sonuçları açıklandı
'ASDEP' alım sonuçları açıklandı
HABERLER>ÖZEL HABER
14 Aralık 2019 Cumartesi - 07:11

Kağıt rölyef sanatına ilgi artıyor

Kağıt rölyef sanatına olan ilginin artmakta olduğunu dile getiren Kağıt Rölyef Sanatçısı Nazan Yaşar, “Bu sanat, zor ve sabır gerektiren bir sanat olsa da, rölyef sanatına olan ilginin artıyor olması memnun edici” diye konuştu.

Kağıt rölyef sanatına ilgi artıyor

SEDA TOLMAÇ

Genellikle süsleme amacıyla kullanılan rölyef sanatı, kişinin seçtiği yüzey (kağıt,taş,alimünyum vb) üzerine yaptığı yükseltme ya da çökertme işi olarak tanımlanıyor. Genellikle mimari, kuyumculuk, heykeltıraşlık gibi alanlarda öne çıkan rölyef sanatında, son yıllarda duvarları süsleyen kağıt rölyefler dikkat çekmeye başladı. Birçok teknik kullanılarak oluşturulan kağıt rölyef tablolar, rölyef sanatına olan ilgiyi artırdı. 

Yaklaşık 15 yıldır kağıt rölyef sanatıyla uğraşan Nalan Yaşar da, kağıt rölyef ile yapılan çalışmaların oldukça ilgi gördüğünü ifade ederek, günümüzde bu sanatla yapılan tabloların önem kazandığını belirtti. 

Kağıt rölyef sanatı, kağıda perspektif kazandırılarak yapılan bir sanat

Rölyef sanatı hakkında gazetemize bilgiler veren Nalan Yaşar, “Rölyef sanatı içerisinde yer alan kağıt rölyef, aslında ‘kağıt kesme’ adını verebileceğimiz bir sanat. Osmanlı zamanında, kitap süsleme sanatı için ebru kağıtları kullanılıyormuş. Bizim bugünkü kağıt rölyef dediğimiz sanat, Fransızlardan gelen bir sanat. Bu sanat, kağıda perspektif kazandırılarak yapılan bir sanat” dedi. 

Resimlere boyut kazandırarak kesiyorsunuz 

Yaşar, kağıt rölyef sanatının nasıl yapıldığından da söz ederek, “Kağıtların aralarını silikonla doldurup, boyutlandırarak ortaya bir resim çıkartıyoruz. Mesela seçtiğiniz 10 tane resmi (bu resimlerin hepsi aynı) üst üste gelecek şekilde hizalıyorsunuz sonra bu resimleri boyut kazandırarak kesiyorsunuz. Kesilen parçaların kenarını kalemle belirginleştiriyorsunuz. Kimisi farklı malzemeler kullanarak da yapıyor ancak ben farklı malzemeler kullanmamayı tercih ediyorum. Sadece kağıt malzemesini kullanarak yapıyorum” diye konuştu. 

İşin içine çok fazla süsleme kattığınızda rölyef adını alıyor

Bugün yapılan kağıt rölyef sanatının geleneksel sanatın modernize hali olduğunu belirten Yaşar, “Bu sanatın özü, kağıt oyma sanatı olarak adlandırılıyor. Fazla süslemeden yaptığınızda bunun adı, kağıt oyma sanatı oluyor. İşin içine çok fazla süsleme kattığınızda ise, bu rölyef olarak adlandırılıyor” dedi. 

Kağıt rölyef sanatının bilinirliği artacaktır

Kağıt rölyef sanatının Türkiye’de yeni yeni bilinen bir sanat olduğunu söyleyen Yaşar, şöyle konuştu: “Bu sanatla ilgilenen çok fazla meslektaşımız yok ancak ben çok fazla öğrenci yetiştirmeye çalışıyorum. Yetiştirdiğim öğrencilerin bir kısmı bu alanda eğitimci oldu. Onların katkısıyla bu sanatın ilerde daha fazla öne çıkacağını ve bilinirliğinin artacağını düşünüyorum.” 

Bir sanat alanında çalışma yapmak için o sanat alanını tanımalı ve sevmelisiniz

Yaşar, kağıt rölyef sanatının herkes tarafından yapılabileceğini, bunun için de kişinin bu sanatı tanıması ve sevmesi gerektiğini söyledi.

“Bu sanatın yapılabilirliği, kişinin düşünce tarzına, yeteneğine bağlıdır” diyen Yaşar, “Bu sanata başlamak için el yeteneği dikkate alınıyor. Bunun dışında en önemlisi de bu sanatı tanımayı istemek ve sevmek çünkü herhangi bir sanat alanında bir şeyler yapabilmek için o sanat alanını tanımanız ve sevmeniz gerekir. Tanıyıp sevdikten sonra da o sanat alanında güzel çalışmalar ortaya koyabilirsiniz” şeklinde konuştu. 

Kadınlar, bu sanata ilgi gösteriyor 

Yaşar, son yıllarda halk eğitim merkezlerinde verilen kurslarda rölyef sanatının da ilgi gördüğünü belirterek, Özellikle kadınların bu sanata ilgisi yoğun. Bunu da halk eğitim merkezlerinde verilen kurslarda, rölyef sanatına yönelik oluşan ilgiden anlıyoruz. Bu sanat, zor ve sabır gerektiren bir sanat olsa da, ilginin yoğun olması memnun edici” dedi. 

Rölyef sanatı hakkında

Rölyef Fransızca kökenli bir kelimedir.Yüzey üzerine yapılan yükseltme ya da çökertmelere rölyef (kabartma) denir.

Genellikle tarihi yapıların veya insan figürlerinin, modele uygun çalışmaların yardımcı malzemeler ile tabloya boyut vererek yerleştirilmesi anlamına gelir. Örneğin fotokopisi mevcut olan evin, boyutlandırarak tabloya aktarılması, ağaçların, boyutlandırılması, insan figürlerinin boyutlandırılarak çalışılması rölyef çalışmaları kapsamına girer. Kabartma, sanat kolları dahil endüstri, tarım ve günlük hayatta da kullanılır. Mimarlıkta kil, alçı, taş gibi işlenebilir malzemelerin yüzeyinde, alçaklı, yüksekli şekiller meydana getirmektir. Kabartma, ışık alan ve almayan yönlerin belirme derecesine ve yüzey şekline göre, alçak, orta, yüksek olarak çeşitlenir. Alçak kabartma, yüzeyden çok az ayrılan kabartmalardır. Madalyon, para vb. şeylerde görülen kabartmalar bu şekildedir. Yüksek kabartma, yüzeyden oldukça yükselen kabartmalardır. Şeklinde hemen hemen yarısı denilebilecek derecede yüksektir. Rond-bos kabartmalar ise heykele yaklaşır şekildedir. Şekiller satıha alçak taraflarından yapıştırılmış gibidirler. Kabartma olarak yapılmış süslemeler, mimari yapılarda taşa, mermere işlendikleri gibi madenden ve ahşaptan yapılmış eşyalar üzerinde de görülürler. Şamdan, kapı tokmağı gibi madeni eşyalarda, kapı, pencere kanadı, rahle, dolap, çekmece gibi ahşap eşyalarda kabartma şeklinde yapılmış süslemelere çok rastlanır. Mimari eserlerin dış veya iç cephelerinde yapının görülecek yerlerinde taş veya mermer üstüne kabartılarak yapılmış süslemeler vardır.

Rölyef mimaride süsleme olarak, süs eşyaları, kuyumculuk, resim, heykeltıraşlık, teknik resim gibi sanat kollarında gıda sektöründe süslemede kullanılır.

Alçak ve yüksek olmak üzere ikiye ayrılır. Alçak kabartma; yüzeyden çok az ayrılan kabartmadır. Madalyon, para vb. şeylerde görülen kabartmalar bu şekildedir. Yüksek kabartma; yüzeyden oldukça yükselen kabartmalardır. Yapılan çalışmalar daha çok “Yüksek rölyef” esasına uygundur.

Rölyef süslemeler, Selçuklu mimarisinin karakteristik özelliği olarak kabul edilir. Daha sonra Anadolu Selçuklu mimarisinde süs unsuru ön planda yer alır. Binalar geniş süslemeye imkan verecek tarzda inşa edilmiş gibidir. Kapı, pencere, söve ve friz gibi unsurlar şerit, örgü kabara ve palmet gibi kabartmalarla bezenmiştir.

 
Gönüllü sesler görme engellileri kitapla buluşturuyor
 
Yabancı dil öğrenmede en büyük engel özgüven eksikliği
YORUMLAR
 Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Gönüllü sesler görme engellileri kitapla buluşturuyor
Çankaya Belediyesi’nin kurduğu Sesli Kütüphane, gönüllü sesleriyle görme ...
Karadeniz’in meşhur lezzetleri Büyükelçi eşleriyle birlikte hazırlandı
10 ülkenin Büyükelçi eşleri, düzenlenen ‘Cooking Class’ etkinliğinde, ...
Kakulenin kilosu 400 TL'ye dayandı
Uzun yıllardır baharat sektöründe çalışan Ali Nazmi Ozan, döviz kurundaki ...
 
İletişim Kampanyası Hazırlama Projesi Ödül Töreni gerçekleştirildi
Sağlık Bakanlığı, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi ve Arter Reklam ...
Kızım ruhsal bozukluğu olan bir çocuk değil bir kahraman
Ceyda Düvenci,“Toplum olarak farklı gelişim gösteren, değişik engellere ...
EROVET Projesi'nde iş başında öğrenme amaçlanıyor
Mesleki ve teknik eğitimde öğrencilerin iş piyasasına ve Avrupa staj programına ...
 
"27 Aralık, Milli Mücadelenin halk hareketine dönüştüğü gün"
Ankara Kulübü Derneği Başkanı Dr. Metin Özaslan, Atatürk’ün Ankara’ya ...
''Sektörün ihracatı ilk defa ithalatı geçti''
İMDER Yönetim Kurulu Başkanı Merih Özgen, “Bu yılın ilk 10 aylık döneminde; ...
Engeller satranç turnuvasında aşılıyor
Bu yıl birincisi düzenlenen 24 ülkeden satranç sporcularının katıldığı ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
EKONOMİDE YENİ DÖNEM
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
YAZI TURA GİBİ EKONOMİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
YUNANİSTAN OLMAYINCA ERMENİSTAN SAHAYA SÜRÜLDÜ
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
SALGIN VE EKONOMİ
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
HER YER AÇIK AMA OKULLAR KAPALI
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
AB(D)'NİN ÇEVRELEME POLİTİKASININ PANZEHİRİ ÖZBEÖZ 'TÜRK BAYIR-BUCAK'TIR!
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
PANDEMİ Mİ SALDIRGANLAŞTIRDI?
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
KÖMÜR EKONOMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK
Esra SARI
Esra SARI
AŞI NE ZAMAN BULUNACAK?
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
SORULAR VE ÇELİŞKİLER
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
BU SONBAHAR SAĞLIKLI OLALIM
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ VI (VASAT ÜMMET VEYA ÖRNEKLİK)
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
TÜRKLERDE İSTİHBARATIN KISA TARİHİ-I
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
AŞI ÇALIŞMALARINDA SON AŞAMA, VAKALAR ARTIYOR
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
“HUKUK”, “ DEVLET”, “ SİYASİ REJİM” İLİŞKİLERİ ÜZERİNE KİMİ GÖRÜŞLER
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
ENDİŞE VAR DİKKAT YOK
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
EYLÜL
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOSTALJİYE YOLCULUK
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
en iyi bahis sitesi- deneme bonusu - bahis deneme bonusu- papara bahis siteleri- papara casino siteleri- kolay para yatırılan bahis siteleri güvenilir bahis siteleri kolay para çekilen bahis sitesi peppara bahis sitelesi
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
izmir escort
Maxiva izmir escort -dijital ajans -