ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
Türkiye'deki koronavirüs salgınında son durum
'Tedbirlerde vitesi büyütmeye ihtiyacımız var'
'Tedbirlerde vitesi büyütmeye ihtiyacımız var'
Bakan Akar: Azerbaycan'ın yanındayız
Bakan Akar: Azerbaycan'ın yanındayız
Ankara'da DHKP-C operasyonu: 7 gözaltı
Ankara'da DHKP-C operasyonu: 7 gözaltı
Afrika'da antikor teslerine başlanacak
Afrika'da antikor teslerine başlanacak
HABERLER>ÖZEL HABER
4 Temmuz 2020 Cumartesi - 07:04

Günümüz dünyası “e-dünya”

Sosyal medya danışmanlığı hakkında bilgi veren Europol Medyanın Kurucusu Mert Doğanay, “Kurum, firma ya da şirketlerin bilinirliğini artırması için reklama duyduğu ihtiyaç artık sosyal medyadan karşılanıyor” dedi.

Günümüz dünyası “e-dünya”

SEDA TOLMAÇ

Günümüzde teknoloji ve internetin her geçen gün gelişmesi, insanların bu alanlarda aktif olarak yer bulmasını gerekli kılıyor. Özellikle farklı içerik ve hedef kitleye sahip olan sosyal medya uygulamalarının kullanımı birçok alanda kendini gösteriyor. Facebook, Twitter, LinkedIn, İnstagram gibi sosyal medya platformları, geniş kitlelere ulaşmayı sağlıyor.

Sosyal medya platformlarının insan hayatına bu denli nüfuz etmesi de, farklı iş tanımlarını beraberinde getiriyor. Son yıllarda hem dünyanın birçok ülkesinde hem de Türkiye’de sosyal medya danışmanlığı ya da sosyal medya uzmanlığı bir meslek olarak ortaya çıkmaya başladı.

Sosyal medyanın aktif olarak kullanılması, kurum ve kuruluşların, firmaların, şirketlerin veya kişilerin kendini ifade edebilmelerini, kurumsal kimlik oluşturmalarını ve belirledikleri bir hedef doğrultusunda hedef kitleye daha hızlı ulaşarak marka bilinirliklerini artırmaya başlamasına katkı sağlıyor. 

Günümüzde birçok kurum ve kuruluş, firma ya da şirket kendi marka bilinirliğini artırmak ve hedef kitleye daha hızlı ve etkin bir şekilde ulaşmak için sosyal medyada içerik oluşturuyor. Bu noktada da devreye sosyal medya danışmanları giriyor. Firma ya da kurumların hedef kitleye ulaşmasını sağlayan web tasarımı, fotoğraf ve reklam içerikleri sosyal medya danışmanları tarafından hazırlanıyor.

Firma ya da kurumların sosyal medyayı aktif kullanmaya ihtiyacı var

Yeni bir iş kolu olarak ortaya çıkan sosyal medya danışmanlığı hakkında bilgi veren Europol Medyanın Kurucusu Mert Doğanay, kurum ve kuruluşların, firma ve şirketlerin sosyal medyada aktif bir şekilde içerik oluşturmasının önemli olduğunu söyledi.

12 kişilik bir ekiple kurumsal firmalara sosyal medya danışmanlığı hizmeti vermek için alt yapı oluşturduklarını söyleyen Doğanay, “Amacımız, sosyal medya danışmanlığı sağlamak. Bunu yaparken de firma ya da kurumlara web tasarım, fotoğraf çekimi, reklam filmi içerikleri oluşturuyoruz. İçinde bulunduğumuz çağın gerekliliği olarak kurumsal firmaların sosyal medyayı aktif kullanmaya ve sosyal medya danışmanlığına ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle biz her firmaya hizmet vermenin ötesinde kurumsal firmalarla çalışıp onlara kaliteli işler yapmak istiyoruz. Zaten benim ve ekibim sosyal medya danışmanlığına yönelme sebebimiz bu sektörde kaliteli işler yapabilmek. Kendi profesyonel ekibimizle kaliteli eğitim almış, vizyon sahibi uzmanlarımızla birlikte kurumsal firmalarla anlaşıp onların kurumsallıklarına bir vizyon katabileceğimize inandığımız için hem Türkiye hem de geniş bir network açısından iyi çalışmalar yapabileceğimizi düşünüyoruz” dedi. 

Sosyal medya ile daha geniş kitlelere ulaşılıyor

Günümüzde sosyal medyanın gücünün her geçen gün arttığına değinen Doğanay, “Sosyal medya kişilerin daha geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlıyor. Özellikle kurum, firma ya da şirketlerin bilinirliğini artırması için reklama duyduğu ihtiyaç artık sosyal medyadan karşılanıyor. Sosyal medya bu denli yaygın değilken kurumlar afiş, bülten uygulamalarıyla veya televizyon reklamlarıyla hedef kitleye ulaşmaya çalışıyordu şimdi ise bunun yerini sosyal medya aldı. İnsanlar daha az bütçe ayırarak sosyal medyadan daha geniş kitlelere ulaşmaya başladı” diye konuştu.

Günümüzde ticaretin giriş kısmı sosyal medya

Sosyal medyanın amacının ‘showroom’ oluşturmak olduğunu belirten Doğanay, şöyle konuştu: “Örneğin, bir kişi bir tekstil firmasından ürün alacak. Bu durumda o kişi, ürün alacağı tekstil firmasının öncelikle web sitesini araştıracak, sonra sosyal medya hesaplarının olup olmadığına, sosyal medya hesapları var ise, o hesaplarda yapılan paylaşımların içeriklerine bakacaktır. Eğer, firmanın web sitesi ve sosyal medya paylaşımları kaliteli ise, o firmaya olan güven artacaktır.” 

Günümüzde ticarete girişin de sosyal medya olduğunu belirten Doğanay, “Eskiden bir firma ya da kuruma gidildiğinde, o firma ya da kurum çalışanı gelen kişiyi kapıda karşılardı çünkü o karşılama ticaret için önemliydi. Şimdi ise ticaretin giriş kısmı sosyal medya olmaya başladı” ifadelerini kullandı. 

Çağın gereklerine uygun olarak e-dünyada var olmanız önemli

Doğanay, sosyal medya ve sosyal medya danışmanlığının Türkiye’de son birkaç yıldır gelişen bir kavram olduğunun altını çizerek, “Ben Avrupa’da da yaşadım ve birkaç ülkeyi gözlemleme şansım oldu. Avrupa’da sosyal medya ve sosyal medya danışmanlığı oldukça gelişmiş durumda. Türkiye’de sosyal medya danışmanlığı dediğimiz kavram yeni gelişmektedir. Bugün reklam firmalarının çoğunun yaptığı iş tabela, broşür gibi uygulamalardır. Matbaa üzerinden işler yapılır. Sosyal medya ise sadece internet dünyası, yani bir e-dünyadır. Çağın gereklerine uygun olarak da insanlar bir noktadan sonra internet dünyasına başvurmak durumdadır çünkü bugün kurduğunuz bir firmanın geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak istiyorsanız, o firmayı e-dünyaya aktif bir şekilde taşımanız gerekmektedir. Firmanızı internet dünyasından geniş kitlelere ulaştırmak için de firmanız adına aktif, kaliteli ve kurumsal sosyal medya hesaplarına ve web sitesine ihtiyacınız vardır. Günümüzde bir firma ya da kurumun kaliteli, aktif ve kurumsal bir sosyal medya yapısı yoksa görünür ve bilinir olması zorlaşmaktadır” şeklinde konuştu. 

İş dünyasının mutfağı artık sosyal medya oldu

Doğanay, sosyal medya danışmanlığı hizmeti vermek adına koronavirüs sürecinde firma olarak alt yapılarını oluşturduklarını ifade ederek, “Normalleşme adımlarının atılmasıyla birlikte de alt yapımız hazır bir şekilde çalışmalarımıza başladık çünkü koronavirüs tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de birçok kurum ve firmayı maddi anlamda etkiledi. Dolayısıyla firma ve kurumların kendisini toparlayıp sosyal medya danışmanlığı hizmeti alacak bütçeyi ayırması gerekiyor. En başta dediğim gibi günümüz dünyasında reklamlar artık sosyal medyaya kaymaya başladı. Kurum ve firmalar da bu gerçeği görüyor ve buna bütçe ayırmaya önem veriyor. Bu nedenle de iş dünyasının mutfağı artık sosyal medya oldu denebilir” dedi.

 
Futbol yıldızlarının top koşturduğu tarihi stadyum millet bahçesi oluyor
 
Çankayalılar artık güne spor yaparak başlayacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kadınların kick boks sporuna ilgisi arttı
3M Fight Club spor salonunun Kick Boks Antrenörü Murat Karacakale, kick ...
Pandemi sürecinde insanlar eskiye dönüş yaptı
Koronavirüs salgını nedeniyle günlerini evde geçiren pek çok kişinin evlerinde ...
Nefes, oluş halimizi, oluş halimiz de psikolojimizi belirler
Kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için doğru nefes almanın önemli olduğunu ...
 
D vitamini eksikliği küresel bir sorun
Beslenme Uzmanı Ceren Zengin, D vitamini eksikliği ve yetersizliği sorununun ...
OSTİM Teknik Üniversitesi’nden ‘Engelsiz Şarj’ ürünü
OSTİM Teknik Üniversitesi bünyesinde, akülü tekerlekli sandalye kullanan ...
Yaz aylarında göz alerjisine dikkat
Dünyagöz Ankara’dan Op. Dr. Erhan Yılmazkurt, havaların ısınmaya başladığı ...
 
Üretemezsek birçok meslek yok olup gider
Koronavirüs nedeniyle birçok zanaatkarın ekonomik anlamda zorlandığını ...
Kovid-19 sürecinde müşterilerimiz destek oldu
İbrahim Şen, “Bu süreçte müşterilerimiz bize maddi yönden destek oldu. ...
'Küçük esnaf ayakta kalmaya çalışıyor'
Ankara Tuhafiyeciler ve Billuriyeciler Odası Başkanı Raşit Kanık, koronavirüs ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
PİYASALARIN SEYRİ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ IV
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
KURULUŞUNDAN II. MEŞRUTİYET’E KADAR İTTİHAT VE TERAKKİ CEMİYETİ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
HER ŞERDE BİR HAYIR
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
İYİ NİYETLİ HAREKETLER KARŞI TARAFI CESARETLENDİRMEMELİ
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
SOSYAL MEDYANIN ESİR ALDIĞI ÇOCUKLAR
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
YIKINTILARIN İÇİNDEKİ UMUT
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
NEDEN BU HALDEYİZ?
Esra SARI
Esra SARI
TÜRKİYE’DE ÇOCUK YETİŞTİREMEME SORUNSALI
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
ALTIN UÇUŞTA
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
OTOMOTİV ENDÜSTRİSİ
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
TURİZMİN LEZZETLİ HALİ
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
VAROLUŞ VE BENLİK
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
HER ŞEYİMİZ DAHA BÜYÜK OLSUN..
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
YENİ MEDYA
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
VARLIK VE VAROLUŞ KARŞISINDA DOĞRU DÜŞÜNEMEME SORUNLARI
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
“BÜYÜK EKONOMİ”
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
MISIR SİLAHLI KUVVETLERİ: ESNAFAT-I ASKERİYE
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva