ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR








Pursaklar’ın temizliği vatandaşın huzuru için gece gündüz mesai
Pursaklar’ın temizliği vatandaşın huzuru için gece gündüz mesai
1200 rakımda oba kültürünü yaşatıyor
1200 rakımda oba kültürünü yaşatıyor
Görme engelli Alman şarkıcı Türkçe şarkı söylemek istiyor
Görme engelli Alman şarkıcı Türkçe şarkı söylemek istiyor
Ölüdeniz uçuş pilotlarını büyülüyor
Ölüdeniz uçuş pilotlarını büyülüyor
Orman işçisi evini doğaya taşıdı
Orman işçisi evini doğaya taşıdı
HABERLER>EKONOMİ
10 Ağustos 2018 Cuma - 07:35

GAZelle Türkiye pazarında etkili olmak istiyor

Rusya'nın en büyük ticari araç üreticilerinden GAZ Grubu, Avrupa'nın kapısı olarak gördükleri Türkiye pazarında yer bulmak için çalışmalarını sürdürüyor.

GAZelle Türkiye pazarında etkili olmak istiyor

Türkiye’deki faaliyetlerine bir süre ara verdikten sonra bu yılın başında tekrar faaliyete geçen Gaz Ticari Araçlar firması, Sakarya'daki tesislerinde üretilen araçlarını müşterilerine ulaştırırken sağladığı avantajlarla sektörde yer edinmek istiyor.

Rusya'nın en büyük ticari araç üreticilerinden GAZ Grubu, Sakarya'nın Söğütlü ilçesinde başladığı GAZelle NEXT marka kamyonetin ardından panelvan üretimiyle ürün gamını genişletti. Yaklaşık 5 dönümlük arazi üzerine kurulu fabrikadaki montaj bandında çeşitli operasyonlar gerçekleştirilerek parçalar birleştiriliyor, kalite kontrol aşamalarından sonra da sevkiyata hazır hale geliyor.

Gaz Ticari Araçlar Türkiye Genel Müdürü Cengiz Yüksel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ticari araçlarının Türkiye'deki geçmişinin uzun yıllara dayandığını söyledi.

Daha önce Türkiye'de distribütörler aracılığıyla araçlarını pazarlayan şirketin, geçen yıl aldığı bir kararla Türkiye'de kendi şirketini kurduğunu ifade eden Yüksel, "Geçen yıl yüzde 100 Rus sermayeli bir şirket kuruldu, ben de temmuz ayından itibaren bu şirkete katıldım. Burada daha önce GAZelle NEXT markasıyla kamyonet üretiliyordu. 3,5 tonluk kısa şasi, uzun şasi, tek kabin, çift kabin olamak üzere N1 sınıfı hafif ticari araç üretiliyordu. Geçen yıldan itibaren 3,5 tonluk 11,5 ve 13,5 metreküplük hacime sahip panelvan araçlarımızın da üretimine başladık. Böylece ürün yelpazemizi genişlettik." diye konuştu. 

Yaklaşık 5 dönümlük arazi üzerine kurulu fabrikanın 3,5 dönümlük kısmında üretim yapıldığı bilgisini veren Yüksel, günlük üretim kapasitelerinin tek vardiyada 2 araç olduğunu, iki vardiya ya çıktıkları zaman bu sayının 4 araca yükseleceğini aktardı. 

Fabrikadaki üretim hattının 5 istasyon ve bir final kalite bölümünden oluştuğunu, araçların kabini, şasisi, motoru gibi ana parçaların Rusya'dan ithal edildiğini aktaran Yüksel, fabrikadaki tüm işçi ve mühendislerinin Rusya'da eğitim aldığı bilgisini verdi.

Şu anda Türkiye'de 15 bayi, 36 yetkili servis olmak üzere faaliyet gösterdiklerini vurgulayan Yüksel, "Satışlarımız 2018 ocak ayından itibaren başladı. Gaz, Türkiye'de çok iyi bilinmese de esasında çok büyük ve çok köklü bir kuruluş. Kendi ülkesinde Gaz Otomotiv Fabrikası adıyla 86 yıllık bir geçmişe sahip ve 13 fabrikası, 40 bin çalışanı var. Kendi ülkesinin en büyük ticari araç üreticisi konumunda. Hem burada gördüğünüz araçları kendi ülkesinde üretiyor hem de bunun üzerine minibüs, midibüs, otobüs, 8,5 ve 10 tonluk ağır ticari vasıtalar üretiyor. 40'tan fazla ülkeye de ihracatı var." diye konuştu.

"Türkiye pazarında yer edinmek istiyoruz" 

Türkiye'nin Gaz grup için son derece kritik bir öneme sahip olduğunu dile getiren Yüksel, şöyle devam etti:

"Türkiye pazarını çok önemsiyoruz. Çünkü burası bir Avrupa pazarı. Türkiye pazarı, rekabete açık, bütün bildiğiniz markaların oyuncu olarak sahne aldığı, özellikle ticari vasıta sektöründe son derece önemli oyunculara sahip. Bu pazarda kendimize yer edinme çabası içerisindeyiz.

Şu andaki araçlarımız Euro 5 motorlu. 300 newton/metre torka sahip, joystick vitesli,150 beygir motora sahip. Panelvan araçlarımız 270 derece açılır arka kapıya ve kargo bölümünün zemininde kaymayı önleyen malzeme ile kaplı. 20 bin kilometre bakım aralığıyla 3 yıl veya 150 bin kilometre garanti veriyoruz. Önümüzdeki yıl ise Euro 6 motorlu araçlarımız devreye girecek ve motorumuz Volkswagen motoru olacak."

Fabrikadaki montaj hattının 5 istasyondan oluştuğunu, araçların kabini, şasisi, motoru gibi ana parçalarının Rusya'daki firmalarından ithal edildiğini aktaran Yüksel, bu parçaların Sakarya'daki tesislerinde monte edildiğini anlattı.

GAZ Türkiye'de şimdilik 16 işçinin çalıştığı bilgisini veren Yüksel, önümüzdeki yıllarda vardiya ve kapasite artışına bağlı olarak bu sayıyı artıracaklarını söyledi.

Fabrikada uygulanan montaj teknolojisi sayesinde günde iki araç ürettiklerini, yapılanma yılı ilan ettikleri bu yılki satış hedeflerinin mütevazi olduğunu ifade eden Yüksel, "Biz bu yılı 500 adet üretimle kapatmak hedefindeyiz. Önümüzdeki yıl Euro 6 motorlu araçlarımızla bu sayı binli rakamlara çıkacaktır." şeklinde konuştu.

"Aldığımız geri bildirimlerden memnunuz"

Şirketinin Sakarya'ya yaklaşık 20 milyon dolarlık bir yatırım yaptığını vurgulayan Yüksel, ürettikleri araçlardan kalite olarak son derece emin olduklarını bu nedenle de araçlarına 3 yıl veya 150 bin kilometre garanti verdiklerini aktardı.

 Araçların Rusya'nın en zorlu koşullarında, en zorlu patikalarında test edildiğini ve kalitesinin onaylandığını dile getiren Yüksel, şunları kaydetti:

"Sağlamlığının ve kalitesinin yanı sıra müşterimize fiyat avantajı da sunuyoruz. Baktığımızda rakiplerimizle aramızda minimum yüzde 25 fiyat avantajımız var. Bu en az yüzde 25'lik avantaj aslında çok şey ifade etmekte.

Hele günümüzde artan fiyatlar ve maliyetleri düşündüğümüzde müşterilerimize satın alma ve işletme maliyetinde de çok ciddi bir avantaj sağlamaktayız. Bu yıl hem Türkiye pazarına yeniden girişimiz hem de yeni Panel Van modelimizin lansmanı nedeniyle çok özel ve cazip bir fiyat politikası uyguluyoruz." 

 
İstihbari çalışmalar terör örgütünün çöküşünü gösteriyor
 
Kişisel Verileri Koruma Kurumu personel alacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Altında en zengin il İstanbul
İstanbullular, bankada kişi başına 3,2 grama tekabül eden 654,6 liralık ...
Manisa’nın bitkisel üretimi 4 milyar TL’ye ulaştı
Manisa Tarım ve Orman İl Müdür Vekili Metin Öztürk, “Bitkisel üretimimiz ...
“Ayciçeği alım fiyatı 2,5 TL olsun”
Edirne Ziraat Odası Başkanı Cengiz Yorulmaz, hasadına sayılı günler kala ...
 
Kocaeli’nin AB’ye ihracatı yüzde 26 arttı
Sanayi kenti Kocaeli’den yılın ocak-temmuz döneminde gerçekleştirilen ...
Makine sektörü ABD pazarında hedef büyüttü
Makine İhracatçıları Birliği’nden yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 7 ...
Ambalajlı su pazarı 11,6 milyar litreye ulaştı
Türkiye’de ambalajlı su pazarı, geçen yıl yaklaşık yüzde 3’lük büyümeyle ...
 
Hazinede 'tek hesap' dönemi
Cumhurbaşkanı Kararı ile genel bütçe kapsamındaki kamu idareleriyle bazı ...
Kredi kartı borcundan takibe alınanların sayısı azaldı
TBB Risk Merkezi verilerine göre, kredi kartı borcundan dolayı yasal takibe ...
Çin'den 13 kuruşa alıyor, işleyip 5 liraya satıyorlar
Yalova'da, Çin'den tanesini yaklaşık 13 kuruşa aldıkları 1,5 metrelik ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
BAŞLARKEN
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
YALNIZLIK ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
POLİSİYE TEDBİRLERLE ENFLASYON DÜŞER Mİ?
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
SANAYİ ÜRETİMİ VE ÜÇÜNCÜ ÇEYREK BEKLENTİLERİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
ABD-ÇİN MÜCADELESİ VE DOĞU TÜRKİSTAN SORUNU
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
TAKIM OYUNU
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
ALDIĞIMIZ ÜRÜNÜ DENETLEYECEĞİZ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
KADIN
Gülçin KARLI
Gülçin KARLI
SONBAHARIN TADINI SİNEMADA ÇIKARMAK İSTEYENLERE…
Halil YATAR
Halil YATAR
ENFLASYONLA MÜCADELE...
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
HAZRETİ MUHAMMED’İN ÜNİVERSİTESİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
HAYATINIZI SADELEŞTİRİN
Esra SARI
Esra SARI
BİRTAKIM KÜÇÜK ÖNLEMLER BİZİ GRİPTEN KORUR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
BUĞDAYIN İYİ YETİŞMESİNE ENGEL, ZARARLI OTLAR DEĞİL, ÇİFTÇİNİN İHMALİDİR
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
YENİDEN "MİSAK-I İKTİSAT"
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
HER TÜRK ASKER DOĞAR
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva