ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Türkiye'nin Kovid-19'la mücadelesinde son durum
Türkiye'nin Kovid-19'la mücadelesinde son durum
Ramazan yarın başlayacak
Ramazan yarın başlayacak
Almanya'da vaka sayısı 3 milyonu aştı
Almanya'da vaka sayısı 3 milyonu aştı
Ramazanın ilk haftasında hava sıcaklıkları mevsim normallerinde olacak
Ramazanın ilk haftasında hava sıcaklıkları mevsim normallerinde olacak
Özel Kuvvetler'den gece şartlarında paraşütle sızma atlayışı
Özel Kuvvetler'den gece şartlarında paraşütle sızma atlayışı
HABERLER>ÖZEL HABER
11 Şubat 2021 Perşembe - 07:39

Başarılı ihracat için “Dış Pazar Araştırmaları” önemli bir unsur

Ticaret Bakanlığı Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğü Ülke Masaları Daire Başkanı Bahadır Necat, dış ticarette pazar bilgisinin önemine dikkati çekerek, başarılı bir ihracat planlaması için en önemli unsurun dış pazar araştırmaları olduğunu söyledi.

Başarılı ihracat için “Dış Pazar Araştırmaları” önemli bir unsur

SEDA TOLMAÇ

OSTİM Dış Ticaret Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştiren “Ekonominin Aşısı İhracat” programı kapsamında, Ticaret Bakanlığı Temsilcilikleri, “Dış Ticaret Bilgi Kaynakları, Pazar Analizleri ve Dış Temsilcilikler ile İlişkiler” semineri düzenledi. 

Çevrim içi olarak 8 Şubat’ta gerçekleştirilen seminere, Ticaret Bakanlığı Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğü Ülke Masaları Daire Başkanı Bahadır Necat, Dış Pazar Analizleri Daire Başkanı Ceren Angılı, Dış Temsilcilikler Dairesi Temsilcisi Yiğit Özmert, konuşmacı olarak katıldı. 

Dış ticaret, pazar bilgisi gerektirir

Ticaret Bakanlığı Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğü Ülke Masaları Daire Başkanı Bahadır Necat, seminer kapsamında dış ticaret, dış ticarette pazar araştırması ve bilgi toplama konularında bilgi verdi.

Bahadır Necat, dış ticaretin pazar bilgisi gerektiren bir alan olduğunu vurgulayarak, “Dış ticaret; farklı tüketim alışkanlıkları, farklı Pazar ve firma ihtiyaçları, tüketicilerin farklı satın alma güçleri ve fiyat tercihleri, farklı standartlar, döviz kuru değişiklikleri, kurdaki dalgalanmalar, ödeme koşulları, iş kültüründe farklılıklar, hızlı yollardan iletişim gerekliliği gibi nedenlerle farklılık gösterir ve bu konularda pazar bilgisi gerektirir” dedi. 

Başarılı bir ihracat planlaması için en önemli unsur; Dış Pazar Araştırmaları

Necat, pazar bilgisi kavramını, “Belli bir pazara ürün satmayı hedefleyen bir firmanın hangi ürünleri, kime ve hangi fiyattan satacağına karar verirken ihtiyaç duyduğu pazar büyüklüğü, pazardaki eğilimler, yeni ürünlere ilişkin pazar potansiyeli, tüketici talebi, rakipler, ürünler hakkındaki bilgiler” olarak tanımlandığına dikkati çekti.

Necat, dış pazar araştırmalarının başarılı bir ihracat planlamasının en önemli unsuru olduğundan söz ederek, “İhracata konu olacak ürünün gözden geçirilerek pazara uygunluğunun değerlendirilmesi ve aynı zamanda hedeflenen ihraç pazarındaki faktörlerin değerlendirilmesi kritik önem taşımaktadır” diye konuştu. 

Dış Pazar Araştırmaları, “Ön Araştırma” ve “Pazar Yerinde İnceleme” şeklinde yapılmalı 

Dış Pazar Araştırmalarının, “Ön Araştırma” ve “Pazar Yerinde İnceleme” şeklinde yapılması gerektiğine değinen Necat, dış pazar araştırmaları ile ilgili şu noktalara değindi: “Ön araştırma, hedef pazarın seçilmesi ve hedef pazar potansiyelinin ölçülmesiyle gerçekleşmektedir. Pazar yerinde inceleme ise, pazarda potansiyel alıcılarla görüşmeler pazarın yerinde incelenmesi, pazardaki talep ve ihtiyaçların yerinde tespiti ve değerlendirilmesi şeklinde gerçekleşmektedir.” 

Necat, “Ön Araştırma” olarak adlandırılan masa başı araştırmasında, ürünün GTİP numarasının belirlenmesi, ürünün sınıflandırılması, hedef olabilecek pazarın tespiti, bilgi kaynaklarının incelenerek hedef pazarın seçimi, Gümrük Vergilerinin belirlenmesi, hedef pazardaki alıcıların tespiti, alıcılarla iletişime geçilmesi, ihracat destekleri hakkında bilgi edinme konularının ele alınması gerektiğini söyledi.

Necat, “Pazar Yerinde İnceleme” olarak adlandırılan alan araştırmasında ise, seyahat planı, ticaret heyetine katılma, pazardaki ilgili bir fuara katılma, bireysel alan araştırması yapma, Ticaret Müşavirliğinden bilgi ve tavsiye alma, ülkeye seyahat ve alıcılarla görüşme gibi adımların izlenmesi gerektiğine dikkati çekti.

Dünyanın en büyük veri tabanı olan Trade Map, ülkelerin ihracat performansları hakkında bilgi veriyor 

Necat, dış ticarette önemli bir yer tutan pazar tespitinde Trade Map Veri Tabanının oldukça fayda sayladığını belirtti.

İnternational Trade Centre’nin Pazar Analizi Araçlarından biri olan Trade Map’in kullanıcılara tablo, grafik, harita formatında ticari bilgi saylayan bir veri tabanı olduğunu söyleyen Necat, “Trade Map(Ticaret Haritası), dünyanın en büyük veri tabanlarından biridir. 2001 yılında Ticareti Geliştirme Kuruşları ve işletmelerin uluslararası ticarete ilişkin sorularına cevap bulmalarına yardımcı olmak ve stratejik Pazar araştırmalarını kolaylaştırmak amacı ile geliştirilmiştir. Bu veri tabanı ayrıca, ülkelerin ihracat performansları, uluslararası talep alternatif pazarlar ve rakip pazarlar hakkında istatistiki bilgiler, gümrük vergisi, bilgileri yanı sıra ithalatçı ve ihracatçı firmalar rehberi de içermektedir” ifadelerine yer verdi. 

Yerinde Pazar Araştırması, dış ticarette önemli bir yere sahip

Seminerde konuşan Ticaret Bakanlığı Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğü Dış Pazar Analizleri Daire Başkanı Ceren Angılı ise, Ticaret Bakanlığı Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğü ve Dış Pazar Analizleri Daire Başkanlığının 2019 yılında kurulduğunu belirterek, amacın dış ticaret alanında ilgili sektörde proje geliştirme ve bu projelerin yürütülmesinin takip edilmesi olduğunu söyledi.

Yerinde Pazar Araştırmasının dış ticarette önemli bir yere sahip olduğuna değinen Angılı, “Yerinde Pazar Araştırması, belirlenen hedef pazarda belirli bir sektörü inceleyen, o sektördeki dünya ticaretini, ilgili ülkenin ticaretini, üretimini, pazar içerisindeki el değişimini analiz eden ve bunu ikili ticarette  bağdaştıran bir bilgi kaynağıdır” dedi. 

Son dönemde Türk Malının imajını iyileştirme konusunda temel çıktılar üzerine çalışmalar yürütüyoruz

Angılı, Dış Pazar Analizleri Daire Başkanlığının, yerinde mülakatlar yaptığına da değinerek, “Hedef olarak belirlediğimiz ülkeye gidip yerinde mülakatlar yapıyoruz. Bunu da genellikle büyük ticari olaylarla eşleştiriyoruz ki, bu konuda ticaretin içinde olan bütün taraflarla mülakat yapalım istiyoruz. Böylelikle bizim kamu olarak pazar araştırması yapmamızın gücü de ortaya çıkıyor çünkü biz hedef pazara gittiğimizde sadece iş insanlarıyla değil, sektördeki düzenleyici kuruluşlarla, ilgili bakanlıkta görev yapan uzmanlarla görüşüyoruz ve ticaretin geliştirilmesi amacıyla çeşitli öneriler ortaya çıkarmaya çalışıyoruz” diye konuştu. 

Angılı, son dönemde ise, Türk Malının imajını iyileştirme konusunda temel çıktılar üzerine çalışmalar yürüttüklerinin altını çizdi. 

İhracat planlamasında mutlaka pazar araştırmasına başvurulmalı 

Angılı, dış ticaret konusunda 2021 yılı için belirlenen araştırma çalışmalarına da değinerek, “2021 yılında “ABD’nin mücevher pazar araştırması” çalışmamız var. Bunun dışında otomotiv ve otomotiv yan sanayi ile ilgili çalışmalar gerçekleştireceğiz. Ukrayna Medikal Cihaz ve İlaçları konusunda pazar araştırması gerçekleştireceğiz ve aynı zamanda e-ticaretin artan önemini göz önünde bulundurarak Rusya, Çin ve Meksika’nın e-ticaret raporlarını hazırlamaktayız” dedi. 

Pazar araştırması konusunda firmalara önerilerde de bulunan Angılı, şunları söyledi: “Pazar araştırması, bir ülkedeki üreticinin ürünü bağlamında bilgi toplamaktır. Bilgiyi analiz etmek, pazara giriş koşullarını öğrenmektir. Bunu yanında  tüketici ve rakip analizi yapabilmektir ve sonuçta elde edilen veriler çerçevesinde firmaya ait yorumlama yapabilmektir. Dolayısıyla bir işletme ihracata yöneldiği zaman, ihracat planlamasında mutlaka pazar araştırmasına başvurmalıdır” diye konuştu. 

 
ANFA Bitki Evi Sevgililer Günü'ne hazır
 
Kalecik Yalım Barajı’nda çalışmalar sürüyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Geleneksel nakışa modern çizgilerle hayat veriyor
Müstesna Atölye’nin kurucusu Alev Şahin, unutulmaya yüz tutan, ata yadigarı ...
'Hem ulusal hem de uluslararası alanda adımızı duyurmak istiyoruz'
Ceremony Yapım Prodüksiyon Limited Şirketi’nin sahibi Bülent Kulfel, yaptıkları ...
Tarihi Suluhan Çarşısı en durgun dönemini yaşıyor
Nikah şekercilerinden çiçekçilere, takıcılardan düğün organizasyoncularına ...
 
İktisat mezunu tasarımcı oldu
Hobi olarak başladığı el işine zamanla gelir kapısına dönüştüren tasarımcı ...
Karagöl Jeositi’nde kartpostallık kış manzaraları
Türkiye'nin "saklı cennetleri" arasında gösterilen Ankara’nın Kızılcahamam ...
Kombi verimliliği nasıl artırılır?
Kış aylarında kombilerin yanlış kullanımı doğalgaz faturalarının yüksek ...
 
Pandemi çocukları olumsuz etkiledi
Kovid- 19 salgın sürecinde çocukların antrenman yapmamasının çocukları ...
“LearnEU” projesi, kuşaklar arası diyaloğu teşvik etmeyi amaçlıyor
Yeni nesiller için uygun bir “Avrupa Birliği Alanı” yaratma amacıyla hayata ...
Başkan Yavaş, salgın sürecinde simitçilerin en büyük destekçisi oldu
Ankara Simitçiler ve Pideciler Odası Başkanı Savaş Delibaş, Kovid-19 salgınından ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
TALAT PAŞA’NIN KATİLİ TEİLERİAN’IN HEYKELİ, BİR İTİRAF VE GERÇEKLER
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
ÇAY TİRYAKİSİYİZ AMA
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
ZOOM YORGUNLUĞU
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
SOSYAL MEDYADAKİ GÜZELLİK ALGISI
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
KOD ADI: 29
Esra SARI
Esra SARI
GERÇEKTEN MUTLU MUYUZ?
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
TOPLUM ÜZERİNE
Murat BALCI
Murat BALCI
CUMHURBAŞKANLIĞI ADAYLARI
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
ÇOCUĞUNUZA YABANCI DİL ÖĞRETME ÖNERİLERİ
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
VEFA ÖDÜLLERİ
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
MUSUL’DAN FERAGAT VE SULH DİPLOMASİSİ-III
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
DEĞİŞEN TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
EKONOMİ TEZLERİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
KIRIM VE DONBAS KRİZİ
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
BİONTECH Mİ SİNOVAC MI?
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
GENÇLER AZ DA OLSA UMUT BEKLİYOR
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
AYDINLIĞA AÇILAN EN BÜYÜK PENCERE
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
MODERN İNSAN ALLAH’A AİT ŞEYLERİ KENDİNİN ZANNEDİYOR
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
GELECEĞE DAİR FİKRİ BİR EGZERSİZ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva