ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Maduro'dan sınırdaki konteynerleri artırma kararı
Maduro'dan sınırdaki konteynerleri artırma kararı
Merkez Bankası repo ihalelerine ara verdi
Merkez Bankası repo ihalelerine ara verdi
Bu fosiller 11 milyon yıl öncesine ait
Bu fosiller 11 milyon yıl öncesine ait
Suikast timinin müebbet hapis cezaları onandı
Suikast timinin müebbet hapis cezaları onandı
''Golan Tepeleri işgali meşrulaştırılamaz''
''Golan Tepeleri işgali meşrulaştırılamaz''
HABERLER>ŞİRKETLER
17 Aralık 2018 Pazartesi - 07:06

BMC POWER Motor AŞ Genel Müdürü Dur: Türkiye'de dizel motor problemi bitmiştir

BMC POWER Motor AŞ Genel Müdürü Dur, "Yerli, her şeyi bize ait motor tasarlayıp üretebilecek durumdayız." diyerek, Türkiye'de dizel motor probleminin bittiğini söyledi.

BMC POWER Motor AŞ Genel Müdürü Dur: Türkiye de dizel motor problemi bitmiştir

BMC POWER Motor ve Kontrol Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Osman Dur, Mimar Sinan Mühendisler Birliği'nce Adapazarı ilçesinde bir restoranda düzenlenen "Sakarya'da Yerli Sanayi ve Teknoloji" programında konuştu. Dur, milli teknolojinin artık olmazsa olmaz olduğunu, Türkiye'nin bu konuda fırsatları, iklimi ve şartları olgunlaştırdığını söyledi. 

Ekonomik durum ne olursa olsun ülkede gerçekten bilime, teknolojiye, araştırmaya ciddi fonların ayrıldığını vurgulayan Dur, "Fakat 20 yıldır gerçekten sistemli, bilinçli bir bilim teknoloji modeli uygulanamadı. Bunun için 'Acaba yerli ve milli teknoloji nasıl üretilebilir?' diyoruz. Bunların sihirli bir değneği yok. Milli teknoloji deyince işin içerisinde kamu kurumu, üniversiteler ve sanayiciler var. Buraya bir şey daha koymak lazım, o da kültürümüz, alışkanlığımız, iş yapış tarzımız. İşimizi hakkıyla yapmadığımız takdirde, asla karşılığını alamayız. Batılılar, işlerini usulüne uygun yapıyor. Hakikaten işlerimizi usulüne göre yapamazsak, ne teknoloji geliştirebiliriz ne bilim ne de sanayi üretebiliriz." diye konuştu.

 

"Motor yapmak, sanayici işi değildir"

Dur, kamunun milli ve yerli teknoloji konusunda teşvik verdiğini fakat doğru yapılanmanın olmadığını savunarak, şöyle devam etti: "Sanayiciler gerçekten paralarını koyup ciddi yatırım yapıyor ama 'Bu para bizim.' deyip akademisyenlerin kahrını çekmiyorlar. Yeterince tahammül etmiyorlar, haklarını vermiyorlar. Üniversiteler de kamunun derdine, ülkenin projelerine uygun proje üretmiyor. Onlar akademik kariyerlerine dönük proje üretiyorlar. Hocalar, 'doçent, profesör olacağım.' derdinde. Bir de ayrıca kültürümüz var. Beyin gücünü yönetebilecek gerekli ücret politikası, gerekli itibar politikası ve gerekli sistemi kuramıyoruz. Dolayısıyla sanayicimiz, üniversite ve kamuda da sorun var. Onun için kamuya çok açık şekilde dillendiriyoruz, YÖK'le konuşuyoruz. Çünkü biz motor yapıyoruz. Motor için istiyoruz ki 'Bize bilim adamı lazım.' Motor yapmak bu zamana kadar sanayici işi olarak görüldü. Motor yapmak sanayici işi değildir, motor yapmak bir akademik projedir. Bu işin beyni akademik camiadır. Bu değeri, bu önemi devlet olarak akademik camiaya vermiyoruz. Türkiye'yi battığı bu bataklıktan çıkarabilecek; üniversiteler."

Uluslararası rekabette farkın aşılabilmesi için devletin üniversiteleri daha fazla ön plana çıkarması gerektiğini vurgulayan Dur, üniversitelerin öne geçmediği bir sektörün ayakta kalıp rekabet edemeyeceğini söyledi.

Dur, üniversite-sanayi iş birliğinin önemine işaret ederek, "Dolayısıyla bu alanda hem üniversite hem kamu kurumları hem de sanayiciler omuz omuza vermeli. İş başa düştüğü zaman ülke olarak bir olmamız gerek. Başka türlü mümkün değil. Bir şekilde bu model kurgulanmalı. Silkelenmemiz lazım. Akademik camia, endüstri, kamu kurumları omuz omuza verdiği takdirde, bizi kimse tutamaz, buna inanıyorum." diye konuştu.

Osman Dur, ellerindeki bütün imkanları kullandıklarını, şu anda 150'ye yakın mühendislerinin olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

"Bu emek ve çabalarla yaklaşık 2 sene önce başladığımız projede, 600 beygirlik bir motoru 3 ay önce çalıştırdık. İstanbul Teknik Üniversitesi'nin laboratuvarlarında ilk ateşlemesini yaptık ve motor çalıştı. İnanın o kadar rahatladık ki. Şu anda motor TÜBİTAK'ta, geçen hafta da yönetim kuruluna 'Artık bu motor çıktı.' dedik. Bu, bizim ihtiyacımız olan motor değil. Bize 1000-1500 beygir lazım. Yerli, her şeyi bize ait motor tasarlayıp üretebilecek durumdayız. Bir, iki kritik parça var, onları biz üretmedik, yakıt enjeksiyonu, elektronik kontrol gibi... Onları da başlattık, kendi motorumuz çıkıncaya kadar onları da yetiştireceğiz inşallah.

Şu anda bu modelle motoru çalıştırdık. Şimdi Avrupa Birliği'nin (AB) bazı dayatmaları var. Çevre, Euro 5, Euro 6 gibi. Bunun için de inşallah hızlı şekilde motoru Euro 3'e getirip jeneratör motorları olarak Afrika'ya sattığımız kamyonlarda ve askeri alanda kullanılmak üzere hizmete geçebilmesi için çalışmalar başladı. Seri imalata doğru gidiş devam ederken, askeriyeden bir ihale daha aldık. 600 beygir motorlar tank taşıyıcı ve 380 beygirlik kirpilerin motorları, onun ihalesini de aldık. Onun için de çalışmaları başlattık. Şimdi 2 küçük motorun inşallah kısa sürede işini bitiriyoruz. Bundan sonra hedefimizde inşallah 1000-1500 beygir var. İnanıyorum ki artık Türkiye'de dizel motor problemi bitmiştir, inşallah bunu çözeceğiz. Motorla ilgili teknolojimizi kazandık ve inşallah üretime başlayacağız. Seri imalat, o da Sakarya'da olacak. Hep birlikte, refah içerisinde üreten bir Türkiye'ye gidebilmek adına bu yolculuğu tamamlayacağız diye düşünüyorum."

 
Hüseyin usta son örücülerden
 
Giy-at modası var
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
MÜSİAD Hindistan'da temsilcilik açtı
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD), Cumhurbaşkanı Recep ...
Türk ve İspanyol şirketlerine İspanya’dan ödül
Türk-İspanyol Sanayi ve Ticaret Odası, Türkiye’den Beko ve İspanya’dan ...
THY Afrika'da uçacağı ülke sayısını 37'ye çıkaracak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, "Türk Hava Yolları, 30 Kasım'da Banjul'a, ...
 
Enerjisa Enerji'nin faaliyet gelirleri yüzde 57 arttı
Enerjisa Enerji'nin ocak-eylül dönemindeki konsolide faaliyet geliri geçen ...
Arzum, OKKA ailesiyle Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nda
OKKA ailesiyle dünyanın dört bir köşesine Türk kahvesi kültürünü taşıyan ...
Türkiye Finans’tan 315 milyon 600 bin TL net kar
Türkiye Finans Katılım Bankası 2018 yılının ilk dokuz ayında 315 milyon ...
 
Garanti'den STAR Rafineri'ye finansman desteği
Banka, STAR Rafineri'ye sağladığı 450 milyon dolarlık finansman desteğiyle ...
Allianz Türkiye Akademi'ye "The Best" ödülü
Allianz Türkiye Akademi, çalışan eğitimleri ve performans geliştirme alanında ...
Otomotiv sektörü ÖTV ve KDV indiriminden memnun
Otomotiv Distribütörleri Derneği Başkanı Ali Bilaloğlu, "Atılan bu adım, ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Esra SARI
Esra SARI
TÜRKLER'İN KURALLARA UYMAMA SORUNSALI
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
SİYASETTE KATILIMCILIK
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
SU KITLIĞI KAPIDA
Halil YATAR
Halil YATAR
21 MART DÜNYA DOWN SENDROMU FARKINDALIK GÜNÜ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
GÜZELLİK TİCARETİ
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
GEÇMİŞ KÜLTÜR DİN OLMUŞ (ORTA ÇAĞ DİNDARLIĞI)
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
SEÇİMLERDE SÖYLEMLER DEĞİŞSE DE ÇIKAN SONUÇLAR AYNI OLUYOR
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
TOPLUMSAL CİNSİYETÇİLİK
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
YAŞLANIYORUZ
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
SEÇİMLER VE KADIN ADAYLAR
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
YENİ ZELANDA KATLİAMI VE TÜRK DÜŞMANLIĞI
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
TÜKETİCİ OLARAK HAKLARIMIZI ÖĞRENMELİYİZ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
ALIM GÜCÜ DÜŞÜYOR MU?
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva