ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR








Ankara için kar uyarısı
Ankara için kar uyarısı
YHT seferleri Eryaman Garı'ndan yapılıyor
YHT seferleri Eryaman Garı'ndan yapılıyor
Fethi Yaşar, YHT kaza yerinde
Fethi Yaşar, YHT kaza yerinde
Ankara'da hızlı tren kazası
Ankara'da hızlı tren kazası
Hasankeyf'te türbe ve zaviyeler de taşınıyor
Hasankeyf'te türbe ve zaviyeler de taşınıyor
HABERLER>RÖPORTAJ
1 Ekim 2018 Pazartesi - 07:27

Aracınızı eğitimli teknisyenlere emanet edin!

Gazetemizin sorularını yanıtlayan Göçük Sepeti Genel Müdürü Aşkın Önver, hasar gören araçların onarımı konusunda vatandaşı uyardı: “Aracınızı, eğitimli ve bunu kanıtlayan teknisyenlere teslim edin.”

Aracınızı eğitimli teknisyenlere emanet edin!

SEDA TOLMAÇ

Her yıl belli dönemlerde yaşanan dolu yağışı ve fırtına nedeniyle araçlar ciddi hasar görüyor. Araç sahipleri de, araçlarındaki hasarları gidermek için oto sanayilerin yolunu tutuyor. 
Göçük Sepeti Genel Müdürü ve Uluslararası Göçük Eğitimcisi Aşkın Önver de, dolu ve fırtına nedeniyle aracı hasar gören vatandaşları oto sanayilere gitmeden önce uyarıyor. 
“Dolu felaketlerini fırsat bilip merdiven altı diye tabir ettiğimiz yöntemle araç onarımına kalkanlar, araçlara doludan daha büyük zarar verebiliyor. Vatandaşın burada dikkatli davranması gerekir. Aracınızı, eğitimli ve bunu kanıtlayan teknisyenlere teslim edin” diyen Aşkın Önver, vatandaşın araç onarımında nelere dikkat etmesi gerektiğini anlattı.Önver ayrıca, 2017’nin en çok kazandıran mesleği olan Boyasız Göçük Düzeltme teknisyenliği hakkında da bilgi vererek, ‘Göçük Sepeti’ olarak bu alanda verdikleri eğitimden de söz etti. 

Öncelikle, Boyasız Göçük Düzeltme onarım, eğitim ve malzeme satışı konusunda uzun yıllardır sektör içerisinde yer alan bir firma olarak, hem kendiniz hem hizmetleriniz hem de sektör hakkında bilgi vererek başlarsanız neler söylersiniz?
1995 yılında kurulan Auto Kaynak çatısı altında hizmet veren Göçük Sepeti, sektördeki 22 yıllık deneyimi ile Boyasız Göçük Düzeltme ustaları yetiştirmekte, onarım ve malzeme satışı hizmeti vermektedir.
Dünyada Boyasız Göçük Düzeltme (PDR) eğitimi konusunda dünyanın dev otomotiv markalarına hizmet veren BetaqInnivation’un Türkiye temsilcisi olan firmamız, BMW GroupUniversity’de uygulanan BetaqInnivation boyasız göçük müfredatı ile Türkiye’nin en büyük ve modern boyasız göçük eğitim merkezinde bugüne kadar yüzlerce göçük ustası yetiştirdi. Türkiye’nin önde gelen pek çok otomotiv firmasında ve fabrikasında da eğitimlerimiz devam ediyor. Ford, Mercedes, Honda, Hyundai, Tofaş gibi onlarca fabrikanın da malzeme tedarikçileri arasında yer almaktayız.
İstanbul Avcılar Otoport ve AtaşehirUphillCourt’ta bulunan Göçük Sepeti İstanbul Boyasız Göçük Onarımı merkezlerimizde başta dolu hasarı olmak üzere, park hasarları, boyasız onarım, mini onarım alanlarında uygulama hizmeti de vermekteyiz. Geçtiğimiz yıl başlattığımız Göçük Sepeti frenchising uygulaması ile Türkiye geneline yayılan Göçük Sepeti bayilerimize aracınızı güvenle teslim edebilirsiniz.
Müşteri memnuniyetini ön planda tutan Göçük Sepeti, hızlı ve kaliteli hizmeti, sektördeki tecrübesi ve uluslararası işbirlikleri ile Boyasız Göçük Düzeltme uygulama, eğitim ve malzeme satışı konusunda AR-GE yatırımlarını sürdürerek büyümeye devam edecektir.

“Boyasız Göçük Düzeltme teknisyenliğinde, günlük 500 Euro’ya varan kazanç…”
 Bildiğim kadarıyla boyasız göçük eğitim merkezinde bugüne kadar birçok göçük ustası yetiştirdiniz ve yetiştirmeye devam ediyorsunuz. Bu meslek aynı zamanda geleceğin meslekleri arasında da gösteriliyor. Siz, mesleğin geleceği hakkında neler söylersiniz? 
Boyasız Göçük Düzeltme teknisyenliği, 2017’nin en fazla kazandıran mesleği oldu. Günlük 500 Euro’ya varan bir kazanç söz konusuydu. Biz bu güne kadar bine yakın yerli ustaya eğitim verdik. Yetiştirdiğimiz yerli ustalar sayesinde milli ekonomimizi korumak temel amacımız. Günlük 500 Euro gibi bir kazançla yabancı ustalar çalışacağına, işsiz gençlerimiz kazansın. Ülkemizde bu kadar işsiz genç varken Brezilyalının gelip günlük 2500 lira ücret alması bizi derinden üzüyor. Göçük Sepeti Eğitim Akademisi’nde bugüne kadar yüzlerce usta yetiştirdik. Ama sadece bir dolu hasarında on binlerce araç hasar gördüğü için bu sayı yetmiyor.

Verdiğiniz eğitimlerden bahsedecek olursanız, bu alanda nasıl bir eğitim süreciniz oluyor ve eğitimlerde neyi amaçlıyorsunuz?
Uyguladığımız eğitim müfredatı BMW GroupUniversity’de uygulanan BetaqInnivation boyasız göçük müfredatıdır. Bunun yanında 23 yıldır dünyanın çeşitli ülkelerinde otomotiv gövde onarımı eğitim veren akademilerden aldığımız eğitimler ve edindiğimiz tecrübeler ile hazırlamış olduğumuz 60 sayfalık Modern PDR Onarım Metotları Eğitim Kitabı, Türkiye’de PDR eğitimi ile ilgili tek ve en kapsamlı metot kitabıdır. Kurslara katılan tüm kursiyerlere ücretsiz olarak verilen zengin bilgiler ile dolu bu kitap, kursa katılan kursiyerlerin bu mesleği icra edeceği yıllar boyunca yanlarından ayırmayacakları bir kitap. 
Burada temel amacımız; modern otomobil karoseri onarımında teknisyenin iş verimliliğini arttırmak, verdiğimiz uygulamalı eğitimler ile teknisyenin daha kısa zamanda onarımı tamamlamasını sağlayıp verimliliğini arttırmaya odaklanmasını sağlamaktır. Bugün otomobil karoseri onarımında, PDR alternatif onarım teknikleri ile onarımın mümkün olduğunu duyurmak için otomobil üreticileri, sigorta şirketleri ve Endüstri Meslek Liseleri ile işbirliği yapmaktayız.
Öncelikle kursiyerin bu işi yapabilmesi için biraz beceriye sahip olması lazım. Yani evindeki ufak tefek tamir işlerine eli yatkın olması lazım. Bir haftalık akademik eğitimden sonra kursa katılanlara 1,5-2 aylık bir ödev veriyoruz. Bu ödev, bir parça üzerinde önce küçük hasardan başlamak suretiyle her geçen hafta biraz daha ağırlaşarak ağır hasarlara doğru gidiyor. Bu iki ay süresinde kursiyerin neler yaptığını takip ediyoruz. Kursiyer 2 ay sonunda günlük 6-7 saat çalışıp pratik yapmışsa 2 ayın sonunda bir usta olamasa da küçük ve orta ölçekli hasarları düzeltmeye başlıyor. Usta olması da becerisine göre 6 ay ile 1 seneyi buluyor.

Her yıl yaşanan dolu ve fırtınalar nedeniyle, birçok araçta ciddi hasarlar görülüyor. Bu durumda yağış ve fırtına nedeniyle hasar gören araçlardaki hasarların nasıl giderilmesi gerekir? Neler söylebilirsiniz?
Klasik süreçte aracın hasar tespiti, sigorta ihbarı, eksper incelemesi, sigorta dosya açılması, sigorta onayı, servisteki yoğunluğa göre aracın onarım programına alınışı, kaporta işlemi ve boya işlemi minimum 20 gün gibi bir sürece denk geliyor. Sonrasında sigortadan ödenme süreci başlıyor. O da 25 ila 45 gün arasında değişiyor. Oysa Boyasız Göçük Düzeltme sistemiyle aynı gün içerisinde hasarları düzeltmek mümkün.

“Merdiven altı yöntemlerle araç onarımı yapmaya kalkanlar, araca büyük zarar verir”
Vatandaş, hasar gören aracını oto sanayilerine götürürken nelere dikkat etmeli? Bu konuda vatandaşa uyarılarınız ne olur?

Her şeyden önce araçlarını teslim ettikleri ustanın bu işi yapabilme becerisinin olup olmadığına dikkat etsinler. Dolu felaketlerini fırsat bilip merdiven altı diye tabir ettiğimiz yöntemle araç onarımına kalkanlar, araçlara doludan daha büyük zarar verebiliyor. 
En son Kastamonu’da yaşanan dolu sonrası bunun çok örneğini gördük. Müşteri aracını bir yere yaptırmış ama hem dolu göçüğü duruyor hem de usta yapmaya çalışırken kaportaya daha büyük hasar vermiş.
Vatandaşın burada dikkatli davranması gerekir. Aracınızı, eğitimli ve bunu kanıtlayan teknisyenlere teslim edin.

Vatandaşlar, aracını tamire götürürken öncelikle bütçeye bakıyor. Bildiğim kadarıyla siz de bu konuda ucuza değil, kaliteye önem verilmesi konusunda ciddi uyarılarda bulunuyorsunuz. Peki, kaliteli bir hizmet nasıl olmalı? Kaliteli bir hizmetin uygun fiyatlara sağlanabilmesi mümkün mü? 
Burada önemli olan fırsatçılık yapmamak. Bizim fiyatlarımız normalde neyse dolu yağdığında da aynısı oluyor. Bizim için önemli olan müşteriye aracını mükemmel biçimde teslim etmektir. Esasında boyasız göçük düzeltme, gayet avantajlı bir uygulamadır. Şöyle ki, araç servise gidip parça değişimi ya da boya yapıldığında o aracın ikinci el satış değeri otomatik olarak düşüyor. Oysa boyasız göçük düzeltmede araçta parça değişimi ya da boya olmadığı için tramer kaydı oluşmuyor. 

Son olarak, vatandaş aracının onarımı konusunda yeterli hizmeti alamadığını düşündüğü takdirde,konuyla ilgili şikâyetini nereye ve nasıl bildirmeli? 
Bu konuda şikâyetleri genellikle TOBFED (Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu) topluyor. Müşteriyi zarara uğratan işletmelerle ilgili de gerekli yasal çalışmaları yapıyorlar.
Yakın zamanda boyasız göçük teknisyenliği alanında çalışmak isteyenler Mesleki Yeterlilik Belgelerini yine TOBFED aracılığı ile alacaklar. Bu belge verilmeye başlandığında bu tarz sorunlar da kendiliğinden ortadan kalkacaktır.

Etiketler:
 
Kış aylarının vazgeçilmezi; tahin
 
“Hediyeli” Halk Ekmek Anketi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lazer Epilasyon doğru ellerde güvenilir bir işlem
Lokman Hekim Akay Hastanesi bünyesinde faaliyetine devam eden sağlıklı ...
Benim çizdiklerimin hepsi, bir çığlık
Usta karikatürist Tan Oral’ın “Evet Efendim” sergisi, Ankaralı sanatseverleri ...
Ankara’nın Patronları Temel Eken
Köşemizde bu hafta hem başarılı bir avukat hem de sıkı bir sivil toplumcu ...
 
Ankara’nın Patronları Eda Akgün
Bu haftaki konuğumuz THE MARK firmasının kurucusu ve sahibi, başarılı ...
Ankara’nın Patronları Murat Korkmaz
Bu hafta Vela Balık Restoranı’nın sahibi ve işletmecisi sayın Murat Korkmaz ...
Sokak hayvanlarını sevdiren adam
Ahmet Eskioğlu, “Sokak hayvanları konusu çok hassas bir konu. İnsanlar ...
 
Bebeklere beslenme önerileri
Ticari Hayat Gazetesi olarak bir araya geldiğimiz genç diyetisyen (Beslenme ...
''Gerçek aşk asla erimez''
‘Gerçek aşk asla erimez’ sloganıyla yola çıkan Vardorama, Ankaralıları ...
ANKARA'NIN PATRONLARI LEVENT KANDEMİR
Bu haftaki konuğumuz internet gazeteciliği alanında oldukça başarılı olan ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
EN ÇOK KAZANAN 10 YOUTUBER
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
PETROL FİYATLARI DENGELERİ BOZABİLİR
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
BÜYÜME ÜÇÜNCÜ ÇEYREKTE BEKLENTİLERİN ALTINDA
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
SARI YELEKLİLER VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
MONTREUX SÖZLEŞMESİ VE TÜRKİYE’NİN ÖNEMİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
SAVUNMA SANAYİNDEKİ İHRACAT ARTTI
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
İNSAN HAKLARI EVRENSEL; İNSAN HAKLARI İHLALİ DE!
Esra SARI
Esra SARI
DÜNYA KÜÇÜLÜRKEN SORUNLAR MAALESEF KÜÇÜLMÜYOR
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
ENGELLİYE ASLA ENGEL YOK!
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
FIRAT'IN DOĞUSU TÜRK-ARAP SAVAŞI'NA DÖNÜŞTÜRÜLÜRKEN
Halil YATAR
Halil YATAR
ESKİYE ÖZLEM BİTMELİ...
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
BU İNSANLAR NEREYE KAÇIYOR? EKMEĞE Mİ? ÖZGÜRLÜĞE Mİ?
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
İNSANIN VAROLUŞ AMACI VE SALİH AMEL KONUSU ÜZERİNE
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
TOPLUM LAYIK OLDUĞUNU İLLAKİ BULUR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
BUĞDAYIN İYİ YETİŞMESİNE ENGEL, ZARARLI OTLAR DEĞİL, ÇİFTÇİNİN İHMALİDİR
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
HER TÜRK ASKER DOĞAR
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva