ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
'Teknoloji bağımlılığı' için komisyon kuruldu
'Teknoloji bağımlılığı' için komisyon kuruldu
Gümrük Kapısı'ndaki çalışmalar tamamlandı
Gümrük Kapısı'ndaki çalışmalar tamamlandı
Meteorolojiden yağış uyarısı
Meteorolojiden yağış uyarısı
Deniz Baykal yemin etti
Deniz Baykal yemin etti
Ayvacık'ta 85 konut hasar gördü
Ayvacık'ta 85 konut hasar gördü
HABERLER>ŞİRKETLER
18 Ekim 2018 Perşembe - 07:30

'Otomotivde ikinci yarıdaki ihracat artışı reel'

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, "İkinci yarıdaki ihracat artışı herhangi bir parite etkisinden kaynaklı değil, reel artış olarak karşımıza çıkıyor" dedi.

 Otomotivde ikinci yarıdaki ihracat artışı reel

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, tüm zamanların ihracat rekoruna koşan sektörün yılın ilk yarısında 1,7 milyar doları pariteden sağladığını hatırlatarak, "Yılın ikinci yarısında ise avro/dolar paritesi, 2017'nin ikinci yarısıyla paralel gidiyor. Ortalama 1,16 seviyelerinde. İkinci yarıdaki ihracat artışı herhangi bir parite etkisinden kaynaklı değil, reel artış olarak karşımıza çıkıyor." dedi.

Çelik,  yaptığı açıklamada, 2018 ocak-eylül döneminde yüzde 13'lük artışla 23,4 milyar doları bulan otomotiv ihracatının, yılı yeni bir rekor kırarak 31 milyar dolarla kapatmasını beklediklerini söyledi.

Türkiye'nin, otomotiv ihracatının yüzde 79'unu avro bölgesine gerçekleştirdiğine dikkati çeken Çelik, bu nedenle avronun güçlü olmasının, endüstrinin dolarla tutulan tüm ihracat istatistiklerini pozitif etkilediğini bildirdi.

Çelik, yılın ilk yarısında avro lehine olan ve sektör ihracat rakamlarına pozitif yansıyan avro/dolar paritesinin, yılın ikinci yarısında ise paralel seyrettiğini belirterek, şöyle devam etti:

"Geçen yılın ilk yarısında, avro/dolar paritesi 1,08 iken, bu yılın aynı döneminde 1,20'nin üzerinde avro/dolar paritesi vardı. İlk yarıda bunun pozitif etkisini yaşadık. Avro/dolar paritesinin avro lehine gerçekleşmesinden dolayı bizim ihracatımızı dolar bazında daha yüksek bir seviyeye taşıdı. 1,7 milyar dolarlık artış pariteden geldi. Yılın ikinci yarısında ise avro/dolar paritesi 2017'nin ikinci yarısıyla paralel gidiyor. Ortalama 1,16 seviyelerinde. İkinci yarıdaki ihracat artışı herhangi bir parite etkisinden kaynaklı değil, reel artış olarak karşımıza çıkıyor."

"Pazarı çeşitlendirmek önceliklerimiz arasında"

Avrupa'nın, sektör için çok önemli bir pazar olduğunu vurgulayan Çelik, şöyle konuştu:

"Almanya, İtalya'da büyümeyi koruyoruz. Fransa'da yüzde 15, Belçika'da yüzde 20, Slovenya'da yüzde 35, Polonya'da yüzde 23 ve Hollanda'da yüzde 23'lük artış var. Romanya'da yüzde 30'un üzerinde bir atış gerçekleştirdik ama alternatif pazarlar olarak görebileceğimiz Rusya, Fas, Mısır ve Cezayir gibi ülkelerde de çok kayda değer artışlar gerçekleşti. Rusya'da yüzde 57'den fazla bir ihracat artışı görüyoruz. Mısır'a yüzde 62'lik artış var. Bunlar bizim için şu anda kayda değer artışların yaşandığı pazarlar. Bunları çeşitlendirmek önceliklerimiz arasında yer alıyor."

Çelik, ABD pazarında ise 9 aylık dönemde yüzde 25'lik gerileme olduğunu belirterek, "Bunun temel nedeni de ABD'ye yapılan binek otomobil ihracatında yüzde 65'lik gerileme. ABD'ye olan ihracatta burada negatif yönde bizim rakamlarımıza yansıyor." ifadelerini kullandı.

"İç pazarı canlandırıcı aksiyonlar alınması gerekiyor"

İç pazardaki daralmayı orta vadede negatif olarak gördüklerini söyleyen Çelik, şunları kaydetti:

"Çünkü ihraç pazarlarına yönelecek bir otomobili Türkiye'de üretecek karar alınırken, verilen bu kararın içinde üç kriter çok göz önüne alınıyor. Bu kriterlerden en önemlisi de iç pazarın varlığı. Biri ülkede otomobil üretilebilme kalitesinin ve insan kaynağının olması. Teknolojisinin olması. Bu var. İkincisi rekabetçiliği. Türkiye'nin bu döviz kuru artışıyla beraber rekabetçiliği yeterince iyi noktaya kısa vadede gelmiş durumda ama üçüncüsü olan iç pazar varlığı, o otomobilin Türkiye'deki otomobil fabrikalarınca üretme kararı verilirken negatif olarak karşımıza çıkacaktır. Çünkü iç pazarı olmayan ülkelere bakarsak otomobil ülkesi olmadığını görürsünüz. Otomobil üreten ülkelerin hepsinde güçlü iç pazar büyüklüğü vardır. Bu çerçevede biz iç pazarın şu anki bu dramatik düşüşünü endişeyle karşılıyoruz. Orta vadede ihracatın negatif etkilenmemesi için iç pazarı canlandırıcı aksiyonlar alınması gerekiyor."

 

 
Darbe girişimi 10 dilde anlatılacak
 
THY'den 60 yıl sonra Ankara-Roma seferi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Art Design, ücretsiz danışmanlık veriyor
Art Deco tarzının Türkiye’deki öncüsü Art Design, Art Deco ve Luxury ...
ASELSAN'ın yeni şirketi "Şimşek"
Katar'da, ASELSAN'ın yüzde 48 paya sahip olduğu "Şimşek" anlamına gelen ...
‘Kara tren’den YHT’ye demiryolu serüveni
Anadolu’nun çelik rayları 162 yıl önce “kara tren”le tanışırken giderek ...
 
Toyota, teknik eğitime desteği artırıyor
Toyota Otomotiv Sanayi, mesleki teknik eğitimin kalitesini artırmak için ...
Şişecam Ailesi 13 ülkeden gelen çocuklarla buluştu
Şişecam Topluluğu’nun faaliyet gösterdiği 13 ülkedeki çalışanlarının çocukları ...
‘İşlenen veri Türkiye’ye kazandıracak’
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, güvenlik açısından verileri kendi ...
 
Dünya telekomünikasyon devlerine Türk kilidi
Telekomdan savunma sanayine, iş makinelerinden ameliyathanelere kadar ...
"İniş sürecinden çıkacak cephaneliğe sahibiz"
Koç Holding Başkan Vekili Ali Koç, "Dönem dönem inişler vardır, bunlardan ...
Dijitalleşmeye adapte olmazsanız kaybedersiniz
Dünya Otomotiv Konferansı Direktörü Ersin Kara, “En büyük dediğimiz otomotiv ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
YÜREKLERİMİZİ DAĞLAYAN HİKAYESİYLE CÜNEYT ÖZDEMİR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
EŞEL MOBİL VE TANZİM SATIŞ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
KONUT SATIŞLARI YILA DÜŞÜŞLE BAŞLADI
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
ENDÜSTRİ TOPLUMU
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
DÜNYA'NIN GÖRMEDİĞİ UZAK DİYAR : DOĞU TÜRKİSTAN
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
KONGRE TURİZMİ
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
KOKUŞMUŞ ZİHNİYETLERDEN NE ZAMAN KURTULACAĞIZ?
Esra SARI
Esra SARI
YOZLAŞIYORUZ HEM DE BİR HİÇ UĞRUNA
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
SAĞLIK İÇİN EN ETKİLİ İLAÇ AŞK
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
MACRON'UN GÜNEY KIBRIS AŞKININ KÖKLERİ
Halil YATAR
Halil YATAR
DUYGULARIN GÜNÜ MÜ OLUR?
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
“SEVGİ” - LİLER GÜNÜ
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
NEFSİN BÜTÜN İLLETLERİNİN KAYNAĞI OLARAK “UCUB” ...
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
KİŞİ KENDİNİ HESABA ÇEKTİĞİ GİBİ, TOPLUMDA KENDİNİ HESABA ÇEKMELİDİR
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
NE OLACAK BU TURİSTLERİN HALİ!
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva